شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » هرنامزد اصلاح طلبی کاندیدای اصلاح طلبان نیست

IMG_20151113_200752
بازگشت اعتدال با مرد اصلاحات
مجلس آینده باید مجلس معتدل باشد
برخی گروه های ایجاد شده در تلگرام آدم را مایوس می کند
از مجادله بجای مباحثه در فضای مجازی پرهیز کنید
برای ما مجلس خبرگان هم مهم است
این انتخابات از پرشورترین انتخابات هاست
هرنامزد اصلاح طلبی کاندیدای اصلاح طلبان نیست
سکوتم در فضای مجازی به خاطر بعضی بدرفتاری هایی بود که شاهدش بودم
————————————————————————————————————–
به گزارش بلوطستان به نقل ازخرم خبرتالار هم اندیشی را شاید بتوان به جرات صدای اصلاحات لرستان در تلگرام دانست.تالاری که به همت محمد رضایی رئیس شورای راهبردی انتخابات در لرستان و به دست غلام ویسکرمی از فعالان سیاسی استان تشکیل شد تا جایی باشد برای هم اندیشی فعالان اصلاح طلب.
ویسکرمی به دقت کار را شروع کرد و حتی در نیمه راه برای اصلاح مجبور به تغییراتی شد و فضای تالار را تغییر داد.تالار هر شب شاهد بحث های مختلفی بود و گاه با دعوت برخی بزرگان و حتی نمایندگان و مسئولان استان به بحث های ساختاری و روشمند می پرداخت.
اما هرچه با زمان انتخابات نزدیک می شدیم گاه حاشیه برمتن سوار می شد و این گویی از دست همگان خارج بود که مدیرگروه تنها می توانست با تذکرات خود آرامش را به تالار بازگرداند.
هرچند همنی حواشی نسبت به دیگر تالارهای موجود در تلگرام بسیار کمتر بود (بسیاری از گروه های حاضر در تلگرام حتی به از هم پاشیدگی و تعطیل شدن انجامید)اما همین مقدار هم محمد رضایی را دلخور نموده بود و این اواخر او دیگر در تلگرام حاضر نمی شد،حتی شب های جمعه که عاشقان جنگ گرد هم می آمدند گویا،این جانباز دوران جنگ تحمیلی دندان روی جگر می گذاشت.
تا اینکه معاون سیاسی امنیتی دولت اصلاحات در لرستان در ماه پایانی خزان ۹۴ تصمیم گرفت نسیمی تازه در تالار وزیدن کند و با امدنش و سخنانش گویی آبی برآتش باشد.
از انتقاد تا تشویق – از تلگرام تا انتخابات
او به انتخابات امیدوار است!!
اما همانطور که پیش بینی می شدفضای مجازی و انتخابات در سرمشق سخنان محمد رضایی بود.ایشان در ابتدای سخنانش به صورت مصداقی به نقد تالار هم اندیشی پرداخته و از معایب برخی مباحث مطرح شده در تالارها که به مجادله می انجامد پرداختند.رضایی گریزی نیز به انتخاب داشت و از بیم ها و امیدها گفت.
مشروح سخنان ایشان که توسط دکتر شهرام شرفی روزنامه نگار و فعال سیاسی تهیه شده است را در ادامه می خوانید:

 محمد رضایی در ابتدای سخنانش گفت:امشب مسائل انتخابات را مطرح می‌کنم. اما نیاز است به بحث فضای مجازی هم پرداخته شود.این تلگرام و امثال اینها که بستر را فراهم کرده‌اند و ما باید بتوانیم از این بسترها استفاده کنیم تا مسائل و مشکلات را مطرح کنیم و یک کارگاه آموزشی هم در این بستر شکل بگیرد. به ویژه برای جوانان، بستر تلگرام را باید به فال نیک گرفت. ابتدای کار هم البته اتفاقاتی می‌افتاد که البته به علت تازگی این پدیده در ایران است. البته ما باید همدیگر را تحمل کنیم و فرهنگ گفت‌وگو و نقد را رواج بدهیم.روشن است که اشتباهات هم در این بستر وجود دارد ابتدا هم روند برخی گفت‌گوها ما را ناامید کرد.
محمد رضایی درادامه گفت: ذکر یک مثال خالی از لطف نیست.مثلا نقد همین تالار هم‌اندیشی یک مثال است .مسائلی گاهی پیش می‌آید که نه تنها آموزنده نیستند بلکه مایه بدآموززی و ناامیدی هم می‌شوند/ ما باید دستاوردهای اصلاحات را ترویج کنیم و دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نه اینکه باعث ناامیدی در سطح جامعه شویم و نباید به سوی بدآموزی برویم.
تالار هم‌اندیشی راه‌اندازی شده است/ اسم تالار هم هم‌اندیشی است/ اولین قدم این است که بایستی بدانیم که نام تالار تالار هم‌اندیشی است یعنی اینکه مفهوم هم‌اندیش را مرور کنیم هم‌اندیشی و همفکری با مباحثه کاملا معنای متفاوتی دارد/ بین این دو تفاوت مهمی وجود دارد/ تفاوت بین مباحثه و مناظره را هم باید در نظر داشته باشیم/ در مباحثه دوستان راجع به یک موضوع بحث می‌کنند اما در مناظره یک موضوع واحد مدنظر است و هر طرف سعی می‌کند با منطق‌های خاص خود بقبولاند که من درست می‌گویم/ قرار هم نیست یک طرف نظر طرف مقابل را کاملا بپذیرد که البته همراه منطق و استدلال است/ بین مناظره و مجادله هم تفاوت هست/ مجادله جدل طرفینی است و با مناظره تفاوت دارد/ منطق و استدلال خیلی با مناظره هم‌خوانی ندارد/ ما حتا مناظره نمی‌کنیم/ مباحثه نمی‌کنم/ گاهی مجادله هم نمی‌کنیم و بعضی از دوستان متأسفانه به‌صورت توهین‌آمیز بحث‌ها را مطرح می‌کنند که خروجی‌اش توهین و تخریب یکدیگر است/ این‌گونه فضاها برای هیچ‌کدام از ما مناسب نیست و هیچ‌گونه بهره برداری مثبتی هم عایدمان نمی‌شود.

وی سپس به دیگر تالارها اشاره کرد و گفت: برخی تالارهای دیگر هم متاسفانه فضای تالارها مأیوس کننده است که ما به سوی این سمت و سوی توهین و تخریب می‌رویم/ به طور مثال من به جناب آقای دکتر شهمرادی عزیز ارادت ویژه و خالصانه دارم و ایشان یکی از سرمایه‌های استان و کشو ر است/ در یک مقطعی  عکسی بنده از گل‌افتادن خودم را گذاشته‌ بودم و دکتر شهمرادی عزیز عکس بنده را گذاشته بود روی پروفایل این گروه/ این نوعی محبت به بنده بود/ البته خودم را شایسته این همه لطف نمی‌دانستم/ هر شخص دیگری بود کمتر از زمان مدنظر عکس را برمی‌داشت زیرا من حدود و حدودی برای خودم قائل نیستم و خودم را کوچک آن جوانی می‌دانم که در جبهه اصلاحات فعالیت می‌کند/ اما همان باعث شد که برخی دوستان مباحثی را مطرح کردند که خیلی دلگیرکننده بود/ مثلا ابوذرجان آقای یاراحمدی مدیر محترم این تالار و آقا غلام عزیز می‌دیدم مباحث غیرضروری ایجاد کرده‌ بودند و بحث‌های بیخودی و مجادلات بیخودی به راه انداخته بودند/ این بحث‌ها باید در تلگرام خصوصی مطرح شود/ این فضا باید در جهت مثبت استفاده شود.
وی ادامه داد: نکته‌ی دیگر آن است که: جامعه‌ای که در آن نقد نباشد آن جامعه به هیچ وجه نمی‌تواند پویا باشد/ برای پویایی و برای پیشرفت نقد لازم و واجب است/ حالا ما باید نقد را هم بدانیم که چیست؟ نقد با مخالفت کاملا تفاوت دارد/ گاهی شما مخالف هستید اما یک موقعی شما می‌خواهید نقد کنید جنبه‌های مثبت و منفی را بگویید/ این یعنی نقد/ نقد غالبا برای پیشرفت است اما اطمینان داشته باشید که زمانی می‌توانید به نقد بپردازد که اصول گفت‌وگو و دیالوگ را تمرین کرده باشیم/ باید ابتدا اصول گفت‌وگو و دیالوگ را آموخت و یاد گرفت و تمرین کرد و سپس وارد حوزه‌ی نقد شد که البته نقد هم آیتم‌های مشخصی دارد و اگر این آیتم‌ها رعایت نشود به جدل و توهین می‌رسیم/ که نوعی مخالفت فلان نویسنده با فلان مطلب یا شخص است.
محمد رضایی سپس از دلایل نیامدن خود در این مدت پرده برداشت و گفت: از این رو بنده مدتی احساس کردم برای اینکه مراقبت بکنم از خودم و کسالت روحی پیدا نکنم خودم را مجاب کردم که وارد تالارها به هیچ وجه نشوم/ تحمل بداخلاقی‌ها در این فضا برای بنده بسیار سخت است/ گاهی برخی بحث‌ها اصلا در شأن تالار و در شأن دوستان و در شأن اصلاحات نیست/ اگر احساس می کردم ورود من تاثیری دارد وارد می‌شدم اما احساس کردم که شاید بحث‌هایی هم در این مورد اثرگذار نباشد و لذا مجاب شدم وارد فضای تالارها و فضای مجازی حداقل تا مدتی نشوم.
او سپس به انتخابات ورود کرد و از ان به عنوان « بحث شیرین انتخابات» نام برد و گفت:  از طرفی هم کم کم به بحث شیرین انتخابات وارد می‌‌شویم/ انتخابات مجلس و خبرگان رهبری/ نیاز است از این بهترین وسیله‌ی ارتباطی که تلگرام است استفاده کنیم و با دوستان اصلاح‌طلب ارتباطات داشته باشیم/ به همین علت بنده به دعوت جناب ویسکرمی امشب در تالار حضور خواهم داشت و مروری گذرا بر این مطلب نیز امشب خواهم داشت/ در آینده هم در خدمت دوستان خواهم بود که اگر نیاز است مطالبی را مطرح کنیم.
این جانباز جنگ تحمیلی در ادامه گفت: در خصوص انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم این‌جوری نیست که حساسیتی وجود نداشته باشد و دوستان پیگیری نکنند/ اما بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی را امشب مطرح می‌کنیم. ما در بحث شورای مشورتی یا شورای راهبردی یا شورای مشورتی که اخیرا از طرف بزرگان اصلاح‌طلب نام‌گذاری شده است خیلی عنوان برایمان مهم نیست اما هدفمان وحدت است/ همه شهرستانها تعداد مشخصی از کنش‌گران سیاسی را طی جلسات متعددی با بزرگان اصلاح‌طلب آن شهرستان‌ها لیست‌ها را گرفته‌ایم و بنا بود این شوراها تشکیل بشود.
محمد رضایی گفت: این شوراها در قالب شهرستان‌های استان تشکیل شده است و تاکید هم کردیم با صبر و حوصله این کار انجام بشود/ یعنی بعد از اینکه مشخص شد مثلا ۲۵ نفر عضو شدند براساس معیار جمعیت هر شهرستان مقداری تأمل کردیم تا دوستانی احساس نگرانی نکنند که چرا عضو لیست نیستند؟ البته در شهرستان‌های استان باید انتخاب می‌کردیم ببین دویست و سیصد نفر شناخته شده که ما باید انتخاب می‌کردیم تعدادی را که نهایتا ۲۰ نفر هستند/ دوستانی که البته عضو لیست نشده‌اند البته نباید ناراحت می‌شدند زیرا این جمع مثلا ۲۰ نفره نماینده همه دوستان است/ منتها خب برخی دوستان دلخور شدند/ ما هم دوباره صبر کردیم و دوباره تأمل تا این کدورت‌ها رفع شود و بعد رسماض اعلام کنیم که شوراها شروع به فعالیت کرده‌اند.
وی افزود: نکته‌ی دیگر آن است که: گاهی بنده می‌شنوم که می‌گویند فضا ناامیدکننده و مأیوس کننده است/ بنده در انتخاباتها حضور فعال داشته‌ام/ بایستی بگویم در هیچ انتخاباتی به اندازه این انتخاباتی که در پیش داریم بنده خوش‌بین نبوده‌ام و اینکه این انتخابات حتمی به نفع مردم استان خواهد بود و خوشحالی مردم را به دنبال خواهد داشت.

رضایی از خوش بین بودن خود گفت و اینکه : من خیلی خوش‌بین هستم نسبت به انتخابات پیش‌رو/ البته امدادهای غیبی را بنده نمی‌دانم که در انتخابات رخ دهد یا رد صلاحیت‌های گسترده را هم بنده خیلی خبر ندارم!  برای من مجلس ایده‌آل مجلس است که بهزاد نبوی و دیگران حضور داشته باشند زیرا اینها دنبال مردم‌سالاری متمدن امروزی هستند و از شرایط روز درک عالی دارند/ اما در عین حال اگر به من بگویند برای این دولت یعنی دولت اعتدال جناب دکتر روحانی بپرسند چنین مجلسی داشته باشیم من می‌گویم این مجلس با ترکیبی که گفتم مطلوب نیست/ ما دنبال این هستیم که افراد معتدل اصلاح‌طلب به مجلس راه بیابند و اینها نیروهای معتدل و متوسط اصلاح‌طلب هستند و برای ما مهم است که مجلس آینده نه تنها سنگ جلوی دولت روحانی نیندازند بلکه هم ناظر باشند و هم بیشتر کمک دولت اعتدال باشند و یک یار برای دولت دکتر روحانی باشند و بتوانند اهداف طراحی شده را برای پیشبرد بهتر کشور در مدت چهار سال نمایندگی محقق کنند.

در پایان رضایی خاطرنشان کرد: هر شخصی که اصلاح‌طلب است و قصد کاندیداتوری در انتخابات دارد به او می‌گوید کاندیدای اصلاح‌طلب/ اما کاندیدای اصلاح‌طلب آیا کاندیدای اصلاح‌طلبان هم هست یا نه؟ این بسیار مهم است/ کاندیدای اصلاح‌طلب به معنی کاندیدای اصلاح‌طلبان نیست و باید اصلاح‌طلبان باید از بین این همه کاندیدا دو نفر را به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان انتخاب کنند/ پس کاندیدی که اصلاح‌طلب است ضرورتاً کاندیدای اصلاح‌طلبان ممکن است نباشد/ اما همه کاندیداهای اصلاح‌طلب برای ما عزیز و محترم هستند/ کاندیدای اصلاح‌طلب با کاندیدای اصلاح‌طلبان باید بدانیم که دو مقوله‌ی کاملا مجزا از هم هستند. ما باید به اتفاق نظر برسیم تا کاندیدای اصلاح‌طلبان را به مردم معرفی کنیم/ مکانیسم کار هم شورای مشورتی و شورای راهبردی هر شهرستان است و ان‌شاءاله بتوانیم یک انتخاب درست داشته باشیم.

 
——-

درپایان افراد حاضر در تالار دقایقی را با این فعال سیاسی به گفتگو پرداختند و در فضایی صمیمی سوالات خود را مطرح نمودند که حاج محمد رضایی به تک تک سوالات حاضران پاسخ داد.به نظر می رسد تالار هم اندیشی یک بار دیگر به آرامش مورد نیاز خود در قبل از انتخابات دست یافته است و حالا زمان آن رسیده است تا همگان به دور از برخی احساسات زود گذر به حضور اصلاح طلبان درانتخابات پیش روی کمک کنند.

  1. شهروند پلدختر

    با حضور خانی پور که به شکست قطعی خواهد انجامید اصلاح طلبی در پلدختر به پایان خواهد رسید.

    • ناشناس

      با سلام بهتره به جای فرافکنی واقعیت رو بپذیرید. آقای خانی پور همون کسیه که از ۱۰ سالگی به جبهه رفته و برای این آب و خاک زحمت کشیده… حضور خانی پورها در صحنه لرزه بر اندام مردم نماها انداخته بهتر شما خودتون رو برای یه شکست آماده کنید. خانی پور مظهر شرافت انسانیت و اخلاقیات در جامعه است از او ادب و متانت را یاد بگیرید بجای تخریب و تهمت واقعیت رو بپذیرید از صمیم قلب برای موفقیت ایشان آرزو می کنم. ارداتمند یک جوان تحصیلکرده با مدارج عالی و بیکار

  2. شهروند پلدختری اصلاح طلب

    فقط……..عزیزمثل اسمت واقعا از شیرمردان این خطه هستی و تا اخر در کنار شما هستیم و خواستار تغییر وضع موجود در شهرستان هستیم.در ۷ اسفند ثابت خواهیم کرد که شما شیر میدان هستی .خوش حتین

  3. جواب به نظر اول

    اگر اقای فلانی همانطور که نظر اول را سانسور نکرده ولی سایر نظرات دیگران را سانسور کرده این یعنی سواستفاده وتبعیض وخود نشان ازدرون اوست اقای شهروند نظر اول بدون سا نسور شما یک بیماری مسری دارید علاوه برتوهین به اقای خانیپور ایثارگر به اندیشه وافکار دیگران نیز توهین میکنید باید به روانپزشک مراجعه کنید وپس از ان برای شما کلاس اخلاق لازم وضروری است.

  4. دوست کرمی

    ما اصولگرایان چشم به راه …….. هستیم تا تمام معادلات را به هم بریزد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان