شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » موس‌های بی‌سیم دروازه هکرها

Image result for ‫موس های بی سیم‬‎

کارشناسان عرصه امنیت اعتقاد دارند که موس‌های بدون سیم، می‌توانند خطرات جدی امنیتی برای کاربرانشان داشته باشند.بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که موس‌های بدون سیم از علامت‌های رمزگذاری نشده برای ارتباط با کامپیوترها استفاده می‌کنند، می‌توانند روزنه‌ای برای رخنه هکرها به اطلاعات میلیاردها دستگاه رایانه باشند.
یک محقق امنیت سایبری می‌گوید:شرکت‌ها، ترافیک اطلاعاتی ایجادشده توسط موس‌ها را رمزگذاری نمی‌کنند و این امر باعث می‌شود که هکرها بتوانند اطلاعات رمزگذاری نشده را به دانگل‌ها بفرستند و ادعا کنند که مثلاً این اطلاعات توسط صفحه‌کلید ارسال می‌شود به‌این‌ترتیب تنها با یک کلیک آن‌ها می‌توانند به اطلاعات رایانه دست پیدا کنند و این مثل این است که این هکرها رو به روی کامپیوتر شما بنشینند و سر دربیاورند که داخل آنچه چیزهایی دارید.
بر اساس اعلام بستایل، یک هکر فقط به یک آنتن، یک چیپ کامپیوتری به نام (دانگل) و یک خط کد ساده نیاز دارد که بتواند رایانه شمارا فریب دهد و به نام یک موس یا صفحه‌کلید وایرلس به کامپیوتر شما دست یابد.
بنابراین یک هکر می‌تواند اطلاعاتی را به دانگل بفرستد و وانمود کند که موس است ولی به صفحه‌کلید دستور دهد که حرف یا حروفی را تایپ کند.
یکی از مؤسسان بستایل می‌گوید: اگر ما یک سری دستورهای رمزگذاری نشده را از طریق موس بدون سیم به کیبورد بفرستیم، می‌تواند با سرعت هزار کلمه در دقیقه، شروع به تایپ کردن در رایانه کند . با این سرعت، هکرها می‌توانند در کمتر از چند ثانیه کنترل کل رایانه شمارا به دست‌گیرند.
بر این اساس شرکت‌ها در خصوص رمزگذاری کردن وب‌سایت‌ها و شبکه‌هایشان بسیار دقیق شده‌اند، اما تمامی ترافیک اینترنتی از طریق شبکه‌ها اتفاق نمی‌افتند.هر چقدر بیشتر بدانید،بیشتر در امنیت خواهید بود ، منابع آموزشی آنلاین از جمله سایت پلیس فتا را در آدرس http://www.cyberpolice.ir مطالعه کنید و همچنین در صورت وجود هرگونه ابهام و جرمی در فضای مجازی آن را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس http://www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی اطلاع دهید.
فرماندهی انتظامی شهرستان کوهدشت – پلیس فتا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان