شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » هشدار پلیس فتا درباره کاریابی مجازی

پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری های کاریابی اینترنتی از جویندگان کار، به شهروندان هشدار داد.با اشاره به اینکه عده‌ای افراد سودجو با سوء استفاده از فضای سایبری اقدامات مجرمانه خود را پیش می‌برند، از جمله جرایم اینترنتی که امروزه رو به گسترش بوده و کلاهبرداران از آنها سوء استفاده می‌کنند، کلاهبرداری در پوشش کاریابی است. که این افراد با راه‌اندازی شرکت‌ها و موسسات مجازی غیرقانونی از متقاضیان کار اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
با توجه به روش‌های کلاهبرداری در قالب کاریابی ،مجرمان در این نوع کلاهبرداری با جلب اعتماد طعمه‌های خود درتبلیغات، معمولاً از جملات وسوسه انگیز ” عضوی از تولیدکنندگان باشید، رئیس خود باشید و یا ماهانه میلیون‌ها تومان از کار در منزل بدست آورید”، استفاده می‌کنند. این افراد کلاهبردار بعد از جلب اعتماد کاربران، از افراد فریب خورده می‌خواهند که مبلغ درخواستی را از طریق پرداخت اینترنتی واریز کنند در حالی که فرد کلاهبردار بعد از دریافت مبلغی از افراد فریب خورده، که جمعا مبالغ بسیار زیادی می‌شود دیگر پاسخگو نیست و متواری می‌گردد.
توصیه های پلیس فتا به شهروندان:
شهروندان توجه نمایند هرگونه فعالیت در زمینه مشاوره شغلی و ارائه خدمات کاریابی و همچنین بانک اطلاعاتی از فرصت‌های شغلی و جویندگان کار، توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، صرفا با دریافت مجوز امکانپذیر خواهد بود. لذا از کلیه کارجویان و متقاضیان مشاوره شغلی درخواست می‌شود هنگام مراجعه به مراکز کاریابی حتما از مجوز دار بودن آن دفتر اطمینان حاصل نمایند.
به راحتی فریب آگهی‌های درج شده در نیازمندی‌های سایت‌ها و حتی پیامک‌های دریافتی را نخورند و قبل از در اختیار گذاشتن وجه درخواستی و یا اطلاعات شخصی به اداره کار و رفاه اجتماعی و اداره تعاون شهرستان مربوطه مراجعه و در خصوص صلاحیت آن شرکت یا موسسه کاریابی و مجوز‌های مورد نیاز جهت فعالیت تحقیق نمایند.
هر چقدر بیشتر بدانید،بیشتر در امنیت خواهید بود ، منابع آموزشی آنلاین از جمله سایت پلیس فتا را در آدرس http://www.cyberpolice.ir مطالعه کنید و همچنین در صورت وجود هرگونه ابهام و جرمی در فضای مجازی آن را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس http://www.Cyberpolice.ir اطلاع دهید.
فرماندهی انتظامی شهرستان کوهدشت – پلیس فتا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان