شما اینجا هستید
اجتماعی » پاک کردن صورت مساله !!

روز پنجشنبه ۱۸ فروردین خبر دستگیری یکی از معاونین جهاد کشاورزی لرستان در رسانه های استان منتشر شد ، این خبر در حالی در رسانه های استان بازتاب وسیعی داشت که یکی از خبرگزاری های استان سعی کرد با تیتر” دستگیری معاون جهاد کشاورزی لرستان در دولت روحانی” که قبل از سال نو در اواخر اسفند ماه سال گذشته صورت گرفت ،  آنرا به دولت سابق منتسب کرده و اینگونه به افکار عمومی القا کند که مدیر دولت سابق تخلف کرده و به علت این تخلف دستگیر شده و در زندان به سر می برد .

بله فرد مورد نظر در دولت روحانی بعنوان معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان منصوب شد ، این سازمان یکی از گلوگاهها و نقاط استراتژیک اداری جریانی است که سالهاست از صدر تا ذیل جهاد کشاورزی لرستان را در اختیار داشته و فارغ از دولت ها و رویکرد هایشان بر امورات این حوزه مسلط بوده اند و انتصاب این معاون دستگیر شده نیز در امتداد نظر و خواست پدر خوانده های تصمیم ساز در این سازمان بوده است .

سازمان جهاد کشاورزی لرستان در مقطعی کوتاه در دوره ریاست مهرداد غضنفری تا حدودی از این انحصار و پوشش پدرخوانده ها خارج شد اما  حضور اصلاح طلبان و حامیان اصلی دولت سابق با حضور او در استانداری در این سازمان کمرنگ شده و در آن مقطع در حالی که نامدار صیادی از معاونین وقت جهاد کشاورزی در آستانه ریاست بر سازمان بود به یکباره عبدالرضا بازدار از مدیران دولت احمدی نژاد در منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان ایلام به ریاست سازمان جهاد کشاورزی لرستان رسید ، در آن مقطع اینگونه شنیده می شد که غضنفری البته در سپردن سکان ریاست سازمان به این نیروی ایلامی بی تاثیر نبوده است .

هر چند این تخلف در ماههای اخیر صورت گرفته و اخیرا کشف شده است اما اینکه تخلف و سو استفاده اداری را صرفا به انتساب یک معاون یا مدیر به دولتی خاص گره بزنیم شاید محلی از اعراب نداشته باشد زیرا اساسا رویکرد و موتور محرکه فعالیت های اداری این سازمان در همه ادوار در مسیری بوده که با تغییر دولت ها ، نه تنها تغییری نکرده بلکه عملا پدر خوانده ها و تصمیم گیران جای پایشان محکم تر از همیشه شده و بر همه حوزه ها در این سازمان اشراف داشته اند .

اینکه یک تخلف در این سازمان صورت گرفته و توسط نیروهای امنیتی کشف شده است  بیش از آنکه به یک فرد خاص محدود شود را باید در قالب یک رویکرد و حرکت جمعی مجموعه ای تحلیل کرد که پیش تر نیز در موضوعات دیگری رد پای شان بر جای مانده است .

پرونده دستگیری عناصر مرتبط با مافیای کود پلدختر در سال ۹۹ شاید بخش کوچکی از این تخفاتی باشد که امروز خبر تخلفی دیگر با دستگیری فرد دیگری در این سازمان یکبار دیگر نگاهها را معطوف به جهاد کشاورزی کرده است که آیا این تخلف صرفا توسط یک فرد انجام گرفته یا پای مجموعه ای دیگر در میان است که با او مرتبط بوده اند؟ نقش این پدر خوانده ها در نوزیع نهاده های کشاورزی چیست ؟

تخلف ، تخلف است ، چه فرد متخلف اصلاح طلب باشد چه اصولگرا و چه میانه رو ، در هر لباس و در هر جایگاهی هم که باشد متخلف است ، آنچه اما در این بین نباید مغفول بماند اینکه یک جریان خاص و منتسب به مافیای تاریخی سالهاست بر جهاد کشاورزی لرستان سایه افکنده است ، در همه دولت ها حضور داشته اند ، بیش از آنکه آنها را به دولت خاصی گره بزنیم ، به جریانی منتسب هستند که برایشان حاشیه امنیت ایجاد کرده است ، سهم پررنگی در جهاد دارد ،  در انتصابات بیشترین نقش را داشته و مهره چینی ها فارغ از گرایشات سیاسی آنها به دولت ها با چراغ سبز همین ذی نفعان پدر خوانده صورت گرفته است که اتفاقا به برخی نمایندگان مجلس هم وصل هستند و امروز این تخلف را یک خبرگزاری رسمی بی توجه به این واقعیات به دولتی منتسب می کند که انتصاباتش متناسب با خاستگاه و سبد رای اش نبود و اتفاقا این دست مدیران در این دولت نیز خود را صاحب سفره دانسته و بر خلاف معدود اصلاح طلبانِ مدیر در دولت روحانی ، بانی وضع موجود نیز تعریف نمی شود !!

  1. میرهاشمی

    درود بر قلم توانمند عباس دارایی که همیشه طراوت از آن می چکد

  2. محمدتقی قهرمانی

    بسیارعالی بود
    حالاخوبه یکی ازاین دوست خبرسازبپرسه این معاون اداره… تخلف کرده ودستگیرشده، قانونی وجودنداردوگرنه باید این رییس جمهور وسایردولتش را دستگیرمیکردند وبه زندانهای گوانتانامومیبردند دزدان اختلاسگریکه دستشان درجیب مردم است این همه گرانی سرسام آور و……. بازروحانی رییس دولت است
    خدادولتتان را کمک کند که بهوش بیایند بفهمندو دریابند نمیتوانند به این مردم خدمت کنند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان