شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » پرواز هواپیماهای کاغذی در آسمان انتخابات و فرود تحقیرآمیز آنها؟!

Image result for ‫ورود ایرباس بهایران‬‎

 نگارنده از عنوان ” آفت سیاست زدگی ” در نوشته های خود زیاد استفاده میکند ، زیرا اعتقاد دارد این آفت یکی از مهمترین موانع توسعه مادی و معنوی کشور است ، و چیزی در این مملکت وجود ندارد که با شدت و ضعف به این آفت دچار نشده باشد ، خرید هواپیمای نو برای اولین بار بعد از انقلاب هم یکی از پدیده های مبتلا به ویروس سیاست زدگی است ، که با تحویل اولین ایرباس نو به ایران در چند روز گذشته باعث گردید بیماری آن به شدت عود کند .

 قبل از انقلاب زمانی که حتی اسمی از شرکتهای امارات و قطر ایرویز نبود و ترکیش ایر با ایران ایر فاصله ای نجومی داشت ، ایران قوی ترین ، پیشرفته ترین و ایمن ترین شرکت هوایی منطقه را داشت . بعد از انقلاب و شروع تحریم های آمریکا خرید هواپیمای نو برای ایران سخت ، و با تحریم ایرباس ( که یک شرکت اروپایی است ، به دلیل استفاده از موتورهای ساخت آمریکا در تولید هواپیماهای خود ) غیر ممکن شد . عمده بازار خطوط هوایی ما بتدریج به تصرف شرکت های خارجی درآمد، هزینه سیستم هوایی تجاری ما بشدت افزایش و در مقابل کیفیت و ایمنی آن کاهش یافت ، مجبور به خرید هواپیماهای دست دوم شدیم که برای عملیاتی نگه داشتن آنها میبایست چند برابر یک هواپیماهای نو هزینه کنیم ، متاسفانه مقام اول در حوادث هوایی را هم کسب کردیم ، توپولف های روسی علاوه بر کشتار مسافران در طول مدتی که در خدمت سیستم هوایی ما بودند ، به دلیل مصرف سوخت بالا نسبت هواپیماهای مدرن دو میلیارد دلار سوخت بیشتر مصرف کردند (مبلغی معادل قیمت ٢٠ فروند هواپیمای متوسط نو)، تا قبل از برجام از ٢۵٠ فروند هواپیمای مسافری ما ١٢٠ فروند زمینگیر و مابقی با هزینه بیشتر از هواپیمای نو در حال کار بودند الان میانگین عمر هواپیماهای ایران ایر ٢٧ و هواپیمایی امارت ، یکی از عمده ترین رقبای منطقه ای ما۶/٣ سال است .

✍ بعد از برجام مخالفان دو آتشه ی آن، که کاری بجز تاختن به آن ندارند، اول گفتند محال است به ما هواپیما بدهند ، دولت بیخودی دل به این وعده ها خوش میکند، بعد از عقد قرار داد خرید هواپیماها گفتند با وجود مشکلات مهم تَر چه ضرورتی به خرید هواپیماست که فقط مورد استفاده ثروتمندان است !! یا اینکه فلان مقام مسئول دولتی بابت این قرار دادها فلان مقدار پورسانت گرفته است ، چون هواپیما پفک نیست که در لحظه خرید تحویل شود ، با طولانی شدن تحویل اولین هواپیما در تیتر یک روزنامه هایشان نوشتند هواپیما های کاغذی در آسمان انتخابات ( یعنی از هواپیما خبری نیست فقط روی کاغذ ما هواپیما خریدیم) ، با ورود اولین هواپیمای نو به ایران بعد از ٣٨ سال مخالفان دولت به کشف عظیمی نائل امدند ، و معلوم شد که با خرید این هواپیماها کل مملکت به بیگانگان فروخته شده ، و از دهها شرط برای فروش این هوابیما ها پرده برداشتند!! در صفحه اول روزنامه هایشان تیتر یک زدند ، فرود حقارت آمیز!!!! ،…….

 انسان متحیر می ماند که چرا چنین رفتارهای بچگانه ، سخیف و ضد ملی در چنین گسترده وسیعی و بعضا با هزینه بیت المال از طرف مخالفان دولت انجام میشود . آیا سیاست زدگی نباید حد و مرزی داشته باشد ؟ آیا هر اقدامی که دولت انجام می دهد حتی کاری مثل خرید هواپیمای نو که سمبل تحریم های ظالمانه و غیرانسانی علیه ما بود و با نشستن اولین فروند آن بر خاک ایران این سمبل شکسته شد ، باید اینچنین مورد هجمه و تمسخر قرار گیرد ؟ چرا دستگاه های اطلاعاتی ، امنیتی و قضائی کشور در مقابل این وطن فروشی های آشکار ، آنطور که دلواپسان مدعی اند سکوت کرده اند ؟ آیا این دولت ، دولتی غاصب و ظالم است که باید با هر بهانه و با هر حربه ای ، به جنگ آن رفت ؟ چطور ممکن است زمینگیر و ناکارآمد کردن دولت مشروع و قانونی نهایتا به نفع نظام باشد ؟ آیا سینه چاکان محرومان که مدعی اند خرید هواپیما اقدامی لوکس!!! است ، واقعا نمی دانند که این شرکت های هواپیمایی هستند که پول هواپیماها را میدهند ، نه دولت ، آنها هم لیزینگی میخرند نه نقد ؟
چرا دلواپسان ذره ای برای صدها مسافر بیگناه که با هواپیماهای فرسوده کشته شدند ، برای ریختن میلیاردها دلار کرایه هواپیمای میلیونها مسافر ایرانی به جیب رقبا و حتی دشمنان منطقه ای ما ، برای هدر رفتن میلیونها ساعت وقت مردم برای تاخیر پروازها ، گریبانی چاک نمیدهند؟ آیا کشور بزرگی مثل ایران نباید مسافران هوایی خود را که در دنیای امروز کاری پیش افتاده است، جابجا کند تا به کشورهای کوچکی مثل امارات و قطر وابسته نباشد آیا از ٢٢٠ کشور دنیا که که خریدار هواپیماهای بوئینگ و ایرباس هستند ٢١٨ کشور استقلال خود را به آمریکا و فرانسه فروخته اند؟!؟!؟ لعنت بر این سیاست بی پدر و مادر که ویروس آن مسلمان و کافر نمی شناسد.

غلامرضا مصدق/ بلوطستان

مدیرکل صنایع لرستان در دوران اصلاحات

  1. رضاملایری

    ایشان که خود سیاست زده می باشند.انگیزه های ایشان بیشترموج تو ذوق می زند تااندیشه هایش !!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان