شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » پیام‌های تسلیت در سوگ شیخ علی بابایی (۱)

مسئولین و فعالین سیاسی لرستان در پی درگذشت حجت‌الاسلام شیخ علی بابایی پیام تسلیت صادر کردند، متن پیام‌هایی که تا این لحظه در اختیار بلوطستان گزارده شده در زیر می آید.:

بسمه تعالی
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء
در کنار مضجع شریف امام رضا علیه السلام خبر درگذشت عالم مجاهد و نستوه حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا بابایی مطلع و موجب تاثر اینجانب شد. این مصیبت را خدمت بیت آن مرحوم مغفور و وابستگان ایشان  و مردم ولایت مدار و قدرشناس شهرستان پلدختر تسلیت عرض می کنم. ایشان که زندگی خودشان را صرف تبلیغ دین در آن دیار و قبل ازانقلاب از جمله روحانیون خط امام رحمه الله علیه بودند که به دفاع از تفکرامام و انقلاب پرداختند و درزمان جنگ هم درکنار رزمندگان اسلام  به عنوان روحانی مبارز جنگیدند از خداوند منان حشر با امام و شهدا برایشان مسئلت دارم.

  حجت الاسلام سوری؛  امام جمعه پلدختر

“انا لله و انا الیه راجعون”
رحلت جانگداز حجه الاسلام و المسلمین حاج اقا بابایی مجاهد نستوه و مبارز خستگی ناپذیر  موجب اندوه فراوان گردید.
بی شک نقش بی بدیل این مجاهد نستوه در مبارزه با رژیم ستم شاهی و همچنین خدمات ارزشمند ایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جایگاه ها و مسئولیت های گوناگون بویژه در خصوص تاسیس حوزه علمیه امام صادق(ع) هیچگاه از سطور ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی و خاطره مردم انقلابی پلدختر  محو نخواهد شد .
این مبارز خستگی ناپذیر، عمر پر برکت خود را در به ثمر نشاندن و بالندگی هرچه تمام تر انقلاب شکوهمند اسلامی سپری کرد و همواره سعی کرد که در راه حفظ آرمان های امام(ره) و رهبری لحظه ای از پای ننشیند. این ضایعه دردناک را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ،ملت شریف منطقه و به ویژه بیت شریف ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند تبارک و تعالی برای آن مجاهد بزرگ، علو درجات را آرزومندم.

نعمت اله دستیاری، فرماندار شهرستان پلدختر

انالله واناالیه راجعون
رحلت مجاهد فی سبیل الله حضرت آیت الله حاج شیخ علی بابایی(رض)که عمر شریف خودرا در خدمت به اسلام و مردم سپری نمودند به ساحت مقدس ولی عصر(عج)ومردم شریف منطقه و خانواده محترم تسلیت عرض نموده،امیداست که راه ایشان ماندگار و یادشان گرامی باد.

شجاع دریکوند؛  مشاور استاندار لرستان در امور طوایف و عشایر

إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ
مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدیلاً(احزاب-۲۳)
در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده اند بعضی پیمان خود را به آخر بردند، بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند(احزاب-۲۳)
ارتحال عالم جلیل القدر،روحانی مبارز و خستگی ناپذیر،یار دیرین امام و رهبری حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ علی بابائی موجب تاثر،تالم خاطر و اندوه گردید.
آن مرحوم به راستی از بزرگان قوم لر ، از مجاهدین زجر کشیده نهضت اسلامی و از سابقون انقلاب و پیشکسوتان مبارزه با رژیم منحوس پهلوی بود.با فعالیت های علمی و تاسیس حوزه علمیه پلدختر عمر پر برکت خود را وقف تربیت طلاب و تبیین و ترویج معارف مکتب اهل بیت علیهم السلام نمود. ایشان از ابتدای جنگ تحمیلی با حضور در جبهه های حق علیه باطل ،به کمک رزمندگان و مردم اسیب دیده از جنگ شتافت.شیخ بابایی از روحانیون مبارز و شجاع بود که یادش در حافظه تاریخی مردم شریف و ولایتمدار لرستان باقی خواهد ماند.
این ضایعه اسفناک را به حضرت ولی عصر(عج)،رهبری معزز انقلاب،روحانیت مبارز و اهالی محترم بالاگریوه و شهرستان پلدختر و معمولان و بیت مکرم و عزادار آن بزرگوار بالاخص فرزند فرهیخته و عالم ایشان دکتر محمدرضا بابائی تسلیت عرض نموده ؛ غفران و رحمت واسعه الهی برای آن مرحوم،صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان محترم از خداوند متعال مسئلت می نمایم.

دکتر علی کائیدی
نماینده ادوار هشتم و نهم پلدختر در مجلس شورای اسلامی و مشاور وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی

درگذشت مبارز نستوه ،شیخ مردمی و خدوم  مرحوم حجت الاسلام والمسلمین  آقای حاج شیخ علی بابایی رضوان‌الله‌علیه را به خاندان و بازماندگان مکرّم ایشان و عموم مردم پلدختر و معمولان تسلیت عرض میکنم. این شخصیت مجاهد و مبارز از شاگردان مکتب حضرت امام خمینی از مبارزین انقلاب اسلامی و از مردان نیک روزگار بود  .
از خداوند رحمت و مغفرت و علوّ درجه برای ایشان مسألت میکنم.

نورالدین درمنان؛ فرماندار رومشکان

خبر ارتحال روحانی مبارز و خستگی ناپذیر حاج آقا بابایی که عمری را به مبارزه با طاغوت و خدمت صادقانه به حوزه های علمیه ونظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وهمچنین مردم شهید پرور پلدختر واستان لرستان سپری نمود.موجب تاثر وتاسف گردید.
این مصیبت بزرگ را به بیت مکرم،حوزه‌های علمیه،خانواده‌های وابسته ،مردم لرستان بخصوص مردم شهید پرور شهرستان  پلدختر تسلیت عرض نموده برای آن مجاهد فی سبیل الله علو درجات و برای بازماندگان صبروشکیبایی خواستارم.

ترابی نژاد؛ فرماندار شهرستان چگنی

هوالباقی
برادر ارجمند جناب آقای دکتر بابایی
ارتحال پدر گرامیتان حضرت آیت الله حاج شیخ علی بابایی رحمه الله علیه ریاست محترم حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) مجاهد پارسا،سالک الی الله شیخ العشائر،یار دیرین امام و رهبری از سالهای ۴١تا پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس تا کنون بی شک نام آن عزیز سفر کرده و مجاهدت های خستگی ناپذیرش در دوران رژیم ستم شاهی با پیروزی انقلاب عجین گشته و شاگردان فراوانی در حوزه علمیه و در زمان انقلاب تحویل جامعه اسلامی نموده است.فقدان آن عالم ربانی برمردم لرستان و بویژه بیت مکرمشان تسلیت عرض مینمایم.

مدیریت، پزشکان و پرسنل درمانگاه سیناطب پلدختر؛ فرج اله رضایی

انالله و انا الیه راجعون
مرغ باغ ملکوتم نی ام از عالم خاک
چندروزی قفسی ساخته اند ازبدنم

عالم ربانی، رزمنده ی جبهه های جنگ، استاد حوزه ی علمیه، حضرت حجت الاسلام شیخ علی بابایی از شاگردان راه امام خمینی ره و از مبارزان انقلاب درکنار دیگرروحانیان بلندپایه ی مبارزبود. نام این روحانی مبارز درمسیر تولد جمهوری اسلامی ایران برای همه ی مورخان و تاریخ نگاران انقلاب، نامی آشنا و پربسامداست.
درگذشت این شخصیت بزرگ را به مردم شریف لرستان به ویژه مردم سوگوارپلدختر تسلیت می گوییم.

علی گودرزیان ع پایدار
ارتحال یکی از مبارزین نهضت امام خمینی “ره” ، خدمتگزار صدیق و مجاهد نستوه حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی بابایی “ره”، همه را غرق در اندوه و ماتم کرد. فقدان این روحانی برجسته و مبارز خستگی ناپذیر، که در تاریخ سیاسی و اجتماعی لرستان کم نظیر بود، برای آن‌ها که از نزدیک تأثیر او را در تمامی فراز و نشیب‌های ادوار مختلف دیده و درک کرده‌اند، بسیار سخت و جانکاه است.
ارتحال  آن روحانی برجسته را به بازماندگان معزّز وی، مردم  شریف پلدختر تسلیت گفته و از خداوند منّان برای آن مرحوم علو درجات الهی را مسألت می نماییم.

شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان شهرستان پلدختر
حزب مردم سالاری/حزب همبستگی/ انجمن اسلامی معلمان پلدختر و معمولان
هرگاه عالمی از دنیا برود در دین حفره ای ایجاد میشود.   امام جعفر صادق(ع)
درگذشت مبارز مجاهد، عالم ربانی شیخ  العشایر آقای حاج شیخ علی بابایی را به جامعه علمی ایران، تمام طلاب مردم لرستان و خانواده محترم این ادیب خطیب تسلیت می گویم و باقی عمر بازماندگان را از یزدان پاک خواستارم.

 کامبیز نجات پور گراوند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان