شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » چهار ثبت نامی دیگر در روز سوم ثبت نام

سومین روز ثبت‌نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با ثبت نام چند چهره شاخص دیگر ادامه یافت. به گزارش سردبیر بلوطستان مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور  سومین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری با ثبت نام هوشنگ امیر احمدی ،مصطفی هاشمی طبا ،سید محمد غرضی،حسن سبحانی نماینده ادوار مجلس و سید هاشم بطحایی عضو مجلس خبرگان رهبری همراه بود.

هوشنگ امیراحمدی متولد ۱۳۲۶ و از اهالی تالش است، وی از سال ۱۹۷۵ در آمریکا اقامت دارد و درحال حاضر نیز استاد دانشگاه راتگرز (دانشگاه ایالتی نیوجرسی) و مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه این دانشگاه است.این داوطلب ثبت نامی در گفتگوی اختصاصی با بلوطستان گفت: رایزنی های من با دولت آمریکا در دفاع از حقانیت ملت ایران در دوره اصلاحات منجر به عذرخواهی رسمی مادلین آلبرایت وزیر خارجه وقت آمریکا از ملت ایران شد.

محمد غرضی: بیکاری از حمله صدام بدتر است

محمد غرضی، نماینده اولین دوره مجلس از اصفهان، وزیر نفت دولت محمدجواد باهنر و دولت اول میرحسین موسوی، وزیر پست، تلگراف و تلفن دولت دوم موسوی و هر دو دولت هاشمی‌ رفسنجانی، عضو دوره اول شورای شهر تهران دیگر چهره شاخصی بود که در سومین روز از ثبت نام داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری به جرگه داوطلبین ثبت نامی پیوست.وی در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: دو سال پیش گفته ام که نیروی سیاسی را نباید با دستور اداری بیرون کرد. اگر این اتفاق بیفتد نیروی سیاسی پشت پرده رفته و هزینه کشور را بالا می‌برد.

وی گفت: احمدی نژاد خودش را مادر و معادل نظام می داند وتحلیل من این است که او فکر می‌کند نظام از بین رفته است و به سرعت جایگزینی پیدا می کندو لذا میخواهد خودش را به عنوان جایگزین و آلترناتیومعرفی کند. وی گفت: احمدی نژاد دارد دشمنان داخلی و خارجی نظام را به خود متوجه می کند باید وزن سیاسی احمدی مشخص شود و اگر او را با دستور سیاسی بیرون کنیم او ۱۵سال دیگر دوباره باز میگردد که این برای کشور خطرناک است.

غرضی افزود: او مدعی است همه کشور با او هستند.وی تصریح کرد: بیکاری از حمله صدام بد تر است. استعداد های کشور ما وسیع است و اقتصاد ما از اقتصاد آمریکا قوی تر است اما مدیریت آن ضعیف تر است.این داوطلب ثبت نامی انتخابات ریاست جمهوری گفت: برجام نتیجه تعامل ملت ایران با جهان است و پایدار باقی خواهد ماند و وی با بیان اینکه آرای روحانی ریزش کرده است ،گفت: روحانی در دوره گذشته تنها سه درصد آرای مردم را داشت اما با حمایت هاشمی این میزان به پنجاه درصد رسید.

وی خاطر نشان کرد: شعار من حمله به بیکاری است و چون مرد عمل هستم به نفع کسی کنار نخواهم رفت.

غرضی  با انتقاد از برگزاری انتخابات سال ۱۳۹۲ گفت: «قطعا پیروز می‌‌شوم، حرف‌های من یک نفر مخالف هم ندارد، مگر گروه‌هایی که انتخابات در دستشان است. من در انتخابات قبلی در اکثر استان‌ها نفر دوم بودم، ولی حاضر نیستم برای کسب قدرت از دماغ کسی خون بیاید.

وی بیان کرد: سیاست های اقتصادی روحانی غلط است و به همین دلیل سیاست های دولت او نتوانسته است باعث بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم شود.

   

مصطفی هاشمی طبا رئیس سازمان تربیت بدنی در دولت های پیشین نیز از دیگر چهره هایی بود که برای حضور در انتخابات وارد ستاد انتخابات مستقر در وزارت کشور شود. وی در گفتگو با بلوطستان گفت: من با کسی برای ورود به انتخابات مشورت نکرده ام و وی با بیان اینکه به جز مقام معظم رهبری از نظر کسی تمکین نخواهد کرد ،افزود: آقای خاتمی مورد احترام من است اما من برای حضور در انتخابات تصمیم شخصی گرفته ام و با هماهنگی کسی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری نشده ام.

علاوه براین سید هاشم بطحایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و همچنین حسن سبحانی نماینده ادوار مجلس نسز در آخرین ساعات روز سوم ثبت نام برای انتخابات ثبت نام کردند.

بطحایی در گفتگوی اختصاصی با بلوطستان گفت: هر کس در هر لباس و منصبی که باشد باید غیرت دینی داشته باشد زیرا لازمه غیرت کاری ،غیرت دینی است.وی افزود: خود را چهره ای توانمند بوده و در حوزه و دانشگاه نیز شاگردان زیادی تربیت کرده ام که باعث افتخار است. وی گفت: من به تکلیف خود عمل کرده ام . بطحایی تصریح کرد: من بنده خدا هستم و چیزی از خود ندارم اما خود را مکلف به حضور در انتخابات دانسته ام که امروز به وزارت کشور آمده ام.وی گفت: من به نفع کسی کنار نمی روم زیراخود را چهره ای توانمند می دانم.

در پایان روز سوم ثبت نام پورمطلق دبیر ستاد انتخابات کشور در گفتگوی اختصاص با بلوطستان گفت: ثبت‌نام داوطلبان این انتخابات صرفا در ستاد انتخابات کشور واقع در محل وزارت کشور انجام می‌شود.

وی افزود: ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری از  ۲۲ فروردین آغاز شده و تا روز ۲۶ فروردین به مدت ۵ روز ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد:بر اساس ماده ۵۵ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری «داوطلبان ریاست جمهوری یا نمایندگان تام‌الاختیار آن‌ها که کتباً معرفی شده باشند باید ظرف ۵ روز از تاریخ انتشار دستور شروع انتخابات به وزارت کشور مراجعه نموده و پرسشنامه اعلام داوطلبی را پس از دریافت و تکمیل همراه با چهار برگ تصویر کلیه صفحات شناسنامه و دوازده قطعه عکس ۴×۶ از آخرین عکس خود را که در همان سال گرفته باشند به وزارت کشور تسلیم و رسید دریافت دارند.

پورمطلق تاکید کرد: شفاف نبودن قانون انتخابات و همچنین برخی کمبودها در شرایط ثبت نامی باعث شده است تا با ازدحام جمعیت متقاضی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری باشیم که عمدتا فاقد صلاحیت لازم برای ریاست جمهوری هستند.

 عکس و گزارش از عباس دارایی / مستقر در وزارت کشور

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان