شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » به بهانه‌ی روز پدر و درگذشت مردی که در یادها ماند

جمعیت با شکوهی که  در ایام تعطیلی نوروز برای تشییع پیکر روحانی انقلابی، مرحوم حاج بابایی آمده بودند ذهن را به پرسش وامی دارد. مرحوم حاج بابایی نه اهل قدرت بود و نه پایگاه اجتماعیش مبتنی بر قدرت و نفوذ سیاسیش بود؛ چرا که شکوه مراسم اهل قدرت و نفوذ را خود حکایتی دیگر است.

این‌همه مردم به تشییع پیکر مردی آمده بودند که در زمان شکل‌گیری انقلاب از انقلابیون سرسخت، شجاع و ثابت قدم بوده است. اقدامات این روحانی مجاهد در دوران انقلاب و پس از آن در میادین جنگ تحمیلی و کمک به مردم جنگ‌زده را نیازی به توصیف حقیر نیست. آن‌چه برای نگارنده  با اهمیت‌تر است، شیوه برخورد و واکنش  مرحوم حاج بابایی با  پیش‌آمدهای جامعه‌ی خود در دوران پس از انقلاب و جنگ بود.

مردی که بخش عمده‌ی عمر خویش را در راه انقلاب و جنگ بیگانگان  علیه میهن خویش سپری کرده بود و در این راه هزینه‌ها  داد و مرارت‌ها کشید و چشید، وقتی  که جامعه نسبتآ آرام شد و از التهاب انقلاب و جنگ کاسته شد، نوبت موج‌سواری فرصت‌طلبان رسید؛ ولی شیخ انقلابی میانه‌ای با موج‌سواری نداشت و در این جا هم متحمل سختی و هزینه شد که به مراتب برایش سخت‌تر و دردآورتر از رنج‌های انقلاب و جنگ بود…! اما این مرد بزرگ نه از حوادث پیش آمده سرخورده و نومید گردید، نه ادعای سهام‌دار بودن و سهم‌خواهی از انقلاب کرد و نه به موج‌سواری و التهاب جامعه دامن زد.

این‌جا بود که خیلی آرام و متین به خاطر تعهد انقلابی خویش و کمک به آرامش جامعه‌ای که دل در گرو آن داشت بهانه را از بهانه‌جویان و موج‌سواران فرصت‌طلب گرفت و به کار علمی و آموزش طلاب همت گماشت.

این‌گونه بود که هروقت با او رو در رو می‌شدی، چهره‌ای با وقار و سرشار از سکوت می‌دیدی، سکوتی که سرشار از ناگفته‌ها بود. اما این سکوت چیزی را از حافظه مردم پاک نکرد و شیخ ما سزاوار این تمجید شد. به امید روزی که جامعه‌ی ما در دوران حیات بزرگانش قدردان آن‌ها باشد و از آن‌ها تمجید کند. یادش گرامی باد.

داراب ولی‌زاده؛ بلوطستان

  1. ستاره درخشان

    خداوند رحمت کند حاج آقا بابایی بزرگ را او هیچ وقت دنبال پست ومقام نبود همواره توصیه میکرد تا میتوانید به مردم خدمت کنید وخود را وقف به خدمت به مردم بنمائید/از دوست واستاد گرانقدر ولی زاده سپاسگزاری میشود

  2. فرهنگی دیارپلدختر (رضاعزیزی )

    باتشکراز نگارنده جناب ولی زاده ازفرهنگیان بزرگوارشهرستان واقعا حرکت خودجوش مردم دراین مراسم باشکوه ستودنی بود من که خود دربرخورد باشیخ العشایر شهرم جزخوبی ندیدم وآن چهره خندان واون خاطرات جالبی که می فرمود در خاطرم برای همیشه محفوظ وماندگار خواهدماند
    یادش را برای همیشه گرامی میداریم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان