شما اینجا هستید
پیش‌خوان » کشمیر، خشونت، رادیکالسیم نوشته سعید جمشیدی

unnamed copy copy

کتاب کشمیر، خشونت، رادیکالسیم نوشته سعید جمشیدی مدرس دانشگاهای کوهدشت و دارای مدرک کارشناسی ارشد روابط بین الملل  با شمارگان ۳۰۰۰نسخه و بهای هشت هزاروپانصد تومان  روانه بازار گردید. به گزارش بلوطستان  این اثر  در دویست صفحه و توسط نشر هورمزد چاپ  شده است و نویسنده به ریشه های تفکر رادیکالستی در جنوب آسیا و تمرکز بر  مسائل وموضوعات و موقعیت جغرافیای کشمیر و نقش پاکستان، هند و در گیریهای پی در پی این دو کشور در این خصوص ودر نهایت دخالت سازمان ملل  پرداخته  و این قضیه را به صورت شفاف برای مخاطبان بیان کرده است.

به گزارش بلوطستان جمشیدی مسائل مورد ذکر را در سه فصل و به صورت هدفمند مورد بررسی قرار داده و جهت رسیدن به درک مشخصی از موضوع در فصل اول به چهار مفهوم استراتژی مادون متعارف به عنوان استراتژی مورد استفاده پاکستان، تفکر جهادی و رادیکالیسم به عنون خمیرمایه استراتژی مادون متعارف و تروریسم به عنوان ابزار استراتژی مادون متعارف پرداخته است. هریک از این  عوامل متغیرهایی را مورد بررسی قرار میدهند که توسل به از آنها کمک موثری در تبیین و توضیح تاثیر بحران کشمیر بر رشد رادیکالیسم در جنوب آسیا را درپی خواهد داشت. گفتنی است که اصطلاح استراتژی مادون متعارف برساخته ذهن نگارنده این اثر است  است که به عنوان مفهومی نو وارد مباحث سیاسی در عرصه روابط بین الملل شده است که مورد توجه  برخی از صاحب نظران  در این خصوص قرار گرفته است.

از نقاط قوت کتاب ذکر منابع و مأخذ است که سبب شده به کتاب اعتبار علمی ببخشد و در مجامع دانشگاهی جایگاه ویژ ه ای بیابد. بلوطستان برای نویسنده ی جوان کتاب آرزوی توفیق دارد، امید است به زودی شاهد انتشار دیگر آثار وی باشیم.

  1. پیمان

    با سلام
    دست مریزاد استاد عزیز

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان