شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » گردهمایی ائمه جمعه استان لرستان

بیست و ششمین گردهمایی ائمه‌جمعه لرستان به کار خود پایان داد

عصر امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیست و ششمین گردهمایی ائمه‌جمعه لرستان به کار خود در پلدختر پایان داد.به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، عصر امروز پس از بحث و تبادل نظر ائمه‌جمعه در خصوص مسائل و رویدادهای ملی و منطقه‌ای از جمله مسائل فرهنگی استان لرستان و همچنین ارائه گزارش عملکرد دولت در استان از سوی استاندار لرستان بیست و ششمین گردهمایی ائمه‌جمعه استان لرستان خاتمه یافت.

در بیست و ششمین گردهمایی حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، ۱۷ ائمه‌جمعه از شهرستان‌های استان، هوشنگ بازوند استاندار لرستان و برخی از مدیران‌ کل دستگاه‌های اداری از جمله معاون عمرانی استاندار لرستان، مدیرکل اطلاعات لرستان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و …در شهرستان پلدختر حضور داشتند.

اظهار نظر در خصوص مسائل مهم روز ایران و جهان از جمله بحث مذاکرات هسته‌ایی، هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی برای ارتقای برنامه‌های مذهبی ـ فرهنگی و بررسی مسائل و مشکلات موجود در استان لرستان و همچنین یافتن راه‌حل‌های منطقی و اصولی جهت رفع آنان تاکید بر حمایت دستگاه‌های دولتی از برنامه‌های فرهنگی با محوریت ائمه‌جمعه لرستان از جمله موضوعاتی بود که در این گردهمایی مورد تاکید و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

توجه هر چه بیشتر دولت به فرهنگ و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی به ویژه در مساجد و مراکز مذهبی، اهتمام مسئولان در توجه به مشکلات مردم، حمایت از تیم مذاکره‌کننده، هسته‌ای و لزوم تقویت روحیه ایستادگی در مردم به منظور مقابله با زیاده‌خواهی‌های استکبار از سوی ائمه‌جمعه بخش دیگری از موضوعات مطرح شده در این گردهمایی یک روزه در تالاب‌های شهرستان پلدختر بود.

همچنین در ابتدای این گردهمایی صبح امروز استاندار لرستان با حضور در جمع ائمه‌جمعه استان لرستان، گزارشی از توانمندی‌ها و اقدامات انجام شده، توسط دولت تدبیر و امید در استان لرستان به ائمه‌جمعه استان ارائه داد.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد:
تقویت اراده ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب
بقای نظام جمهوری اسلامی از برکت خون شهیدان است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: ائمه‌جمعه در قبال مذاکرات هسته‌ای سه وظیفه مهم دارند که مهم‌ترین آنها تقویت اراده عمومی در مقابله با زیاده‌خواهی‌های آمریکا و غرب در مذاکرات هسته‌ای است.گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، ظهر امروز حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی در گردهمایی ائمه‌جمعه لرستان در پلدختر اظهار کرد: فرهنگ زیربنای توسعه و پیشرفت در هر جامعه‌ای به شمار می‌رود و در همین مسیر ائمه‌جمعه در راس امور فرهنگی هستند.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: باید ارزیابی دقیق از فعالیت‌های فرهنگی لرستان صورت گیرد، وقتی می‌گوییم ائمه‌جمعه در راس امور فرهنگی هستند، یعنی اینکه مهندسی فرهنگی، تعالی فرهنگی و هدایت در این عرصه بر عهده ائمه‌جمعه است و وظیفه‌ای خطیر و رسالتی مهم دارند.این مسئول گفت: مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی در زمینه تعالی فرهنگی و امورات مرتبط با آن با ائمه‌جمعه هماهنگ باشند.

وی افزود: وضعیت مساجد و مراکز فرهنگی از حیث امکانات ایده‌آل نیست و بنابراین باید در راستای فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی در اماکن مذهبی و مساجد تلاش شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: مسائل فرهنگی با محوریت ائمه‌جمعه سمت و سو پیدا کند و مقابله با انحرافات و تلاش در جهت تعالی فرهنگی در راس برنامه‌های فرهنگی ائمه‌جمعه قرار گیرد.نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به انتخابات هیئت رئیسه خبرگان رهبری اظهار داشت: این انتخابات بسیار هوشمندانه و به‌جا بود که باعث امیدواری و خوشحالی مردم و قوت قلب نیروهای انقلابی شد.

وی گفت: مردم در ایام نوروز احترام شئونات مذهبی و ایام عزاداری فاطمیه را داشته باشند، آمریکا و کشورهای عضو ۱+۵ به دنبال این هستند که در مذاکرات هسته‌ای به کمترین حقوق هسته‌ای برای ملت ایران تن دهند، این کشورها و در راس آن آمریکا به دنبال کمترین تعهد در مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی است.میرعمادی افزود: نامه اخیر ۴۷ سناتور کنگره آمریکا حس بی‌اعتمادی را در نزد افکار عمومی تقویت کرد و نشان داد، این سناتورها حتی به رئیس جمهور خود هم اعتماد ندارند، این در حالی است که مذاکرات هسته‌ای به نقطه حساسی رسیده که باید تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در این زمینه هوشیار باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: گروه ۱+۵ به همدیگر هم اعتماد ندارند، ائمه‌جمعه در قبال مذاکرات هسته‌ای سه وظیفه مهم دارند که مهم‌ترین آنها تقویت اراده عمومی در مقابله با زیاده‌خواهی‌های آمریکا و غرب در مذاکرات هسته‌ای است.وی اظهار داشت: باید هوشیار باشیم که رفع مشکلات اقتصادی را به مذاکرات هسته‌ای گره نزنیم و در این زمینه ائمه‌جمعه نقشی کلیدی دارند.حجت‌الاسلام میرعمادی گفت: وظیفه دیگر ائمه‌جمعه تضعیف نکردن مذاکرات هسته‌ای و حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی است.

گردهمایی ائمه‌جمعه در شهرستان‌ پلدختر منشا خیر و برکت است
lorvand

امام جمعه پلدختر گفت: گردهمایی ائمه‌جمعه در شهرستان‌ پلدختر منشا خیر و برکت است.به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، ظهر امروز حجت‌الاسلام علی محمد لروند در بیست و ششمین گردهمایی ائمه‌جمعه استان لرستان در پلدختر اظهار کرد: این رویداد بزرگ می‌تواند برکات خوبی برای شهرستان به همراه داشته باشد.

امام جمعه پلدختر هدف از برگزاری این گردهمایی را ارائه راه‌کار برای مسائل استان و تبادل‌نظر در خصوص رویدادها، مباحث مهم و کلیدی استان لرستان به خصوص در حوزه فرهنگی دانست و اظهار داشت: این‌گونه گردهمایی‌ها می‌تواند وحدت بین ائمه‌جمعه را بیشتر و بخش‌هایی از مشکلات مردم را که در حوزه کاری ائمه‌جمعه است، را رفع کند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که ائمه‌جمعه نقش مهمی در حل مسائل و مشکلات شهرستان دارند، بنابراین این گردهمایی به صورت مرتب در شهرهای مختلف استان برگزار می‌شود، این گردهمایی امروز به کار خود پایان می‌دهد.

لازم به ذکر است، در این گردهمایی که نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، استاندار و ائمه‌جمعه شهرهای لرستان، استاندار لرستان و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های دولتی و اجرایی لرستان حضور دارند، مسائل و مشکلات استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نقش موثر ائمه‌جمعه در حل مشکلات لرستان

استاندار لرستان گفت: امروز ائمه‌جمعه در کنار مسئولان نظام می‌توانند در حل مشکلات کشور نقش پررنگی را ایفا کنند.به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، هوشنگ بازوند اظهار کرد: امروز گردهمایی ائمه‌جمعه لرستان در شهرستان پلدختر برگزار می‌شود که این خود فرصتی مغتنم برای بررسی مسائل استان و ارائه راه‌کارها برای توسعه و پیشرفت استان لرستان به خصوص در حوزه فرهنگی است.

بازوند افزود: امروز ائمه‌جمعه در کنار مسئولان نظام می‌توانند در حل مشکلات کشور نقش پررنگی را ایفا کنند.وی گفت: ائمه‌جمعه در راستای فعالیت‌های فرهنگی تلاش‌های فراوانی را انجام می‌دهند و در این مسیر پیشتاز هستند.

لازم به ذکر است، بیست و ششمین گردهمایی ائمه‌جمعه استان لرستان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، استاندار لرستان و ائمه‌جمعه لرستان به مدت یک روز در تالاب‌های پلدختر برگزار می‌شود.

  1. کرمی

    اااااااااا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان