شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » یادواره شهدای فرهنگی پلدختر

photo_2017-02-02_23-25-04

امام جمعه پلدختر گفت:اگر تحلیل درستی از دشمن نداشته باشیم ‌مغلوب دشمن می‌شویم.به گزارش بلوطستان حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری در یادواره۹ شهید فرهنگی پلدختر با بیان این مطلب افزود: بهترین نوع مرگ شهادت است که  بسیاری به مقام دست یافتند و ما باید راه شهدا را ادامه دهیم.وی ادامه داد: وظیفه ما این است که یاد و نام شهدا را زنده نگه داریم چون شهدا آبروی شهر، محل و کشور ما هستند.

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه ما در قبال خون شهدا وظیفه داریم ،افزود: یکی از وظایف ما در قبال شهدا توجه به دشمن‌شناسی است اگر افراد یک جامعه تحلیل دشمن‌شناسی خوبی نداشته باشند وظیفه خودشان را در قبال شهدا انجام نداده‌اند.وی گفت: ولایت مداری و عمل به دستورات ولی فقیه  از وصایای شهدا است و اگر شیفته امام زمان هستیم باید به دستورات مقام معظم رهبری عمل کنیم.

photo_2017-02-02_23-17-52

وی خاطر نشان کرد: شهدا زمینه برپایی حکومت دینی را فراهم کردند، شهدا کسانی هستند که با خداوند معامله کردند و باعهدی که با خدا بستند هرگز خلاف آن را عمل نکردند.امام جمعه پلدختر ادامه داد: معلمان در زمان حیات خویش به دلیل نقش هدایتگری و روشنگری در جامعه که رسالت انبیا است از جایگاه خاصی برخوردار هستند که با شهادت بر قرب و منزلت آنان افزوده می شود.وی گفت: در طول تاریخ همواره افراد شاخص و سرشناسی وجود داشته که قدرت تحلیل و دشمن شناسی نداشته و با شمشیر در مقابل امام عصر خویش ایستاده اند.

photo_2017-02-02_23-27-48

رییس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش استان لرستان نیز گفت:  برگزاری یادواره و فرهنگ سازی در جهت ایثار و شهادت در لرستان به یک فرهنگ تبدیل شده است.
محمدحسین قاسمی افزود: پلدختر شهر مقاومت، ایثار و فداکاری است . وی بیان کرد:  در طول دفاع مقدس ۱۴۱ بار بمباران شده و پلدختر یکی از شهرهایی است که در دوران دفاع مقدس بیشترین آسیب را دیده است.

وی برگزاری یادواره شهدا را راهی برای مقابله تهاجم فرهنگی دانست وگفت:آموزش وپرورش در اقدامی ابتکاری دست به اجرای برنامه شهید پژوهی نموده است.

قاسمی یادآورشد:در سال گذشته حدود۱۵۰۰مقاله از ۴هزار و۲۰۰مدرسه استان برای ما ارسال شد که پس از داوری ،۵۳مقاله برتر انتخاب شدند که از این تعداد ۱۰مقام متعلق به شهرستان پلدختر بود.

photo_2017-02-02_23-18-15

مدیر آموزش و پرورش پلدختر نیز گفت: هدف از برپایی این یادواره گرامیداشت و تجلیل از فداکاری و ایثار ۹شهید فرهنگی شهرستان پلدختر بوده است.علیرضا افتخاری افزود: شهدا نیازی به برگزاری این مراسمات ندارند و ما نیازمند شهدا و یاد و خاطره آنها هستیم. وی تصریح کرد:  باید به راه شهدا وفادار باشیم و راه آن ها را با تمام وجود ادامه دهیم.افتخاری گفت: دانش‌آموزان پلدختری در بحث مقاله‌نویسی با موضوع شهدا و طراحی چهره شهدا مقام نخست را در استان کسب کردند.

photo_2017-02-02_23-18-22

به گزارش بلوطستان در این یادواره همچنین با اهدای لوح سپاس وهدایایی از ۹خانواده معظم شهدای فرهنگی و۱۰ دانش اموز برتر شهید پژوهی در استان تجلیل شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان