شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » ۱۱۰میلیاردتومان اعتباربرای اجرای طرح تحول سلامت لرستان

astarakii

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حد توان از خدمات دهی در حوزه درمان حمایت خواهیم کرد. به گزارش بلوطستان دکتر پیمان آسترکی در نشست با اصحاب رسانه شهرستان پلدختر افزود: هم اکنون شرایط استان لرستان برای فعالیت پزشکان متخصص در عرصه سلامت بسیار مناسب و مطلوب است . وی تصریح کرد:متخصصان جدیدالورود در همه رشته های تخصصی پزشکی به مردم استان ارائه خدمت خواهند کرد و با مساعدت رئیس داشگاه و تلاش های هیت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی، مراحل جذب و فعالیت آنها در استان صورت گرفته و نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: نظر سنجی های استاندارد بیانگر ۸۰درصد رضایتمندی مردم  از اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان لرستان است. دکتر آسترکی گفت: ۱۱۰میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح تحول نظام سلامت لرستان اختصاص یافته که از این میزان ۵۷درصد از آن صرف کاهش هزینه ها و پرداختی ها شده است.

معاون در مان دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطر نشان کرد: این طرح در هفت بسته از اردی بهشت ۹۳شروع و تاکنون سه مرحله از آن اجرا شده است. وی افزود: در این مراحل طرح مقیمی ،زایمان و کاهش پرداختی بیماران زایمانی به خوبی اجرا شده و در بسته چهارم طرح به دنبال کیفیت در اموزش و نحوه بکار گیری نیروهاست.

دکتر آسترکی گفت: در این مدت ۲میلیون خدمات سرپایی،۱۵۰هزار خدمات بستری و ۲۲هزار مورد زایمان طبیعی رایگان در قالب طرح توحول نظام سلامت لرستان انجام شده است.وی ادامه داد: اجرای مطلوب طرح تحول نظام سلامت باعث بهبو.د وضعیت در حوزه های مختلف درمانی از جمله زایمان ها شده به نحوی که در سال ۹۳آمار مرگ و میر مادران باردار ۵۰درصد کاهش یافته است. معاون در مان دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد:در هشت ماهه سالجاری نیز تاکنون خوشبختانه مرگ و میر مادران باردار صفر بوده است.

دکتر آسترکی ادامه داد: به همت تلاش های شبکه بهداشت و در مان شهرستان پلدختر آمار مرگ و میر مادران صفر بوده است. وی گفت: پلدختر از حیث درمان یکی از شهرستان های مطلوب استان است به طوری که نرم حضور متخصصان در یک بیمارستان ۶۴تختخوابی چهار تا پنج پزشک متخصص بوده که این میزان رد بیمارستان امام خمینی پلدختر هم اکنون ۱۱پزشک متخصص است.

وی با بیان اینکه هشت میلیارد تومان برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در پلدختر اختصاص یافته ،افزود: تغییر در هتلینگ و بهبود فضای درمان از عمده ترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این زمینه بوده است. وی گفت: ایجاد کلینیک ویژه و بلوک زایمانی و سطح بندی کلینیک های سرطان از برنامه های ارتقای حوزه درمان پلدختر خواهد بود.

معاون در مان دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: محدودیت ها مقدورات را در حوزه تامین پزشکان متخصص تحت تاصیر قرار داده است.وی خاطر نشان کرد: سالی ۲۲متخصص جراح کلیه و مجاری در سطح کشور تامین می شود در حالی که نیاز به پزشک متخصص کلیه و مجاری در کشور فزاینده است.وی برخی کمبودها در حوزه متخصصان را ناشی از محدودیت ها ارزیابی کرد و گفت: به عنوان مثال ما برای جذب یک پزشک متخصص مغز و اعصاب با لابی فراوان و رایزنی های متعددی تنها توانسته ایم یک پزشک را جذب کنیم .

ر مورد امکانات پزشکی شهرستان پلدختر با اشاره به مناسب بودن و تجهیز بودن این شهرستان به چهار متخصص اصلی داخلی، جراح، بیهوشی و اطفال گفت: مابقی تخصص‌ها مکمل این‌ها هستند، قاعدتا اگر در کنار این‌ها تخصص باشد، رفاه بیشتر است با توجه به در اختیار داشتن پزشک متخصص ما نهایت سعی خود را می‌کنیم که متخصص‌های بیشتری را به پلدختر بفرستیم.

آسترکی در پایان تبیین کرد: ما آرزو داریم در دورترین نقطه استان لرستان متخصص و جراح عمومی داشته باشیم و باید توجه کرد که مشکل کمبود متخصص یک مشکل کشوری است، به طور مثال جراح مجاری ادراری در کل کشور سالانه ۲۲ نفر فارغ‌التحصیل می‌شود، حال چگونه می‌توان این ۲۲ نفر را به تک تک شهرها و استان‌ها فرستاد باید فکری به حال این مشکل شود.

دکتر آسترکی افزود:کمبود و یا نبود پزشک قانونی فقط مختص پلدختر نبوده و خدمات دهی پزشکان خارج از طرح تحول سلامت باعث می شود در پرداختی ها با مشکلاتی مواجه شوند و همین امر درعدم رغبت پزشکان برای همکاری با پزشکی قانونی تاثیر گذار بوده است.

وی گفت: علت تعطیلی فعالیت های پزشک قانونی در پلدختر به دلیل عدم تفاهم نفر قبلی با پزشکی قانونی بوده که تفاوت دریافتی های پزشکان طرح تحول با پزشکان همکار با پزشکی قانونی در این قضیه دخیل بوده است.دکتر آسترکی دامه داد: هیچ مکاتبه ایی از سوی پزشکی قانونی لرستان با دانشگاه علوم پزشکی لرستان در زمینه تامین پزشک قانونی پلدختر نشده و تنها شورای تامین پلدختر در این زمینه با ما مکاتبه و ریزنی کرد که در سریعترین زمان ممکن این پزشک تامین و آقای فریدون فرمانی بعنوان پزشکی قانونی این شهرستان انتخاب شد.معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: پزشکی قانونی باید در زمینه تامین مزایای پزشکان مستقر در پزشکی قانونی تلاش کند.

امام جمعه پلدختر :تلاش های مسئولین درحوزه بهداشت و درمان پلدختر قابل تقدیر است 

امام جمعه پل دختر نیز در این نشست  گفت: سریع‌ترین کاری که نتیجه می‌دهد، کار نیک است.حجت الاسلام محمد سوری افزود: هر انسانی که در مسئولیتی قرار می‌گیرد، باید خدمت به مردم و حل مشکلات آنها را در اولویت قرار دهد. وی افزود: در شهرستان محرومی مانند پلدختر باید خدمات بیشتری انجام شود و طبق آیات و روایات دینی ما در انجام کار خوب قدردانی لازم است. وی نبود پزشکی قانونی در پلدختر را مورد اشاره قرار داد و گفت:با گذشت ۳۵سال رخی مشکلات ابتدایی هنوز در پلدختر وجود دارد که مردم را آزار می‌دهد و باید برطرف شوند.

وی با اشاره به اینکه مردم پلدختر در بحث پزشکی قانونی با مشکل مواجه هستند ،گفت: براای پیگیری مسائل پزشکی قانونی باید با تحمل مسافت چند صد کیلومتری رفت و آمد به مرکز استان مراجعه کنند که این خود هزینه‌هایی از جمله هزینه بار ترافیکی و رفت و آمد را به دنبال دارد. وی با تقدیر از مسئولین استان و شهرستان  در بحث خدمات‌دهی در حوزه بهداشت و درمان به ویزه در موضوع برطرف کردن مشکل سونوگرافی اختصاصی بانوان،افزود: حل  دائمی مشکل کمبود پزشک متخصص در شهرستان پلدختر را از دانشگاه علوم پزشکی داریم، چراکه با توجه به موقعیت استراتژیک این شهرستان و قرار داشتن در مرز بین استان لرستان و چند استان جنوبی و غربی کشور لازم است که این مسئله هرچه زودتر برطرف شود. وی تصریح کرد: پلدختر در حیث بیمارستان و سخت افزاری خیلی خوب است که این امر جای تقدیر دارد. وی افزود: نیاز به متخصص بیشتری داریم و امیدواریم کمبود ها برطرف شوند.

فرماندار پلدختر: طرح تحول سلامت  شاخص ترین کارهای دولت تدبیر و امید بوده است 

فرماندار پلدختر هم در این نشست یکی از مطالبات به حق مردم پلدختر را سلامت دانست و گفت: یکی از شاخص‌ترین کار دولت تدبیر و امید طرح تحول سلامت است.نورالدین در منان با بیان اینکه  پلدختر در حوزه سلامت پیشرفت‌های خوبی داشته است،افزود: پلدختر قابل مقایسه با برخی از نقاط دیگر استان نیست. وی تصریح کرد:  با توجه به موقعیت استراتژیک پلدختر می‌طلبد که به صورت ویژه به این شهر رسیدگی شود، نه اینکه با محدودیت به این شهر امکانات بدهند، زیرا پلدختر نقطه اتصال لرستان به سه استان مرزی است.

وی نبود پزشکی قانونی را در شهرستان پلدختر دغدغه مردم ارزیابی کرد و گفت: ۴۵روز پزشکی قانونی در پلدختر مستقر نبود و همین امر باعث بروز مشکلاتی برای مردم این شهرستان شده بود.

درمنان گفت: در ابتدای ورود بنده به عنوان شهرستان پلدختر پیگیر این مسئله شدیم و بیشترین همکاری در این رابطه دانشگاه علوم پزشکی با ما داشته است. وی به مکاتبه شورای تامین با دانشگاه علوم پزشکی در مورد استقرار پزشکی قانونی در پلدختر اشاره کرد و گفت: مدیرکل  سازمان پزشکی قانونی استان علیرغم بیان این مشکل و مکاتبه با مراجع مربوطه حتی یک‌بار برای رسیدگی به پلدختر نیامدند.فرماندار پلدختر خاطر نشان کرد: با معرفی دکتر فریدون فرمانی به عنوان مسوول پزشکی قانونی شهرستان پلدختر از سوی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان مشکل شهرستان در این ارتباط حل شد.وی ادامه داد:متخصص رادیولوژی و سونوگرافی زنان تامین شده اما همچنا در زمینه کلیه و مجاری،چشم پزشک و ارتوپد مشکل و کمبود داریم.

  1. حسن زاده

    با تشکر از سایت بلوطستان
    دکتر آسترگی یادگار شهید آسترکی و از خاکی ترین مسئولین استان است که دغدغه خدمت به مردم استان را دارند، درود خدا بر ایشان و پدر شهیدشان !

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان