شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » ۱۸ میدان نفتی در محدوه شهرهای پل‌دختر، کوهدشت و رومشکان شناسایی شده است

استاندار لرستان گفت: ۱۸ میدان نفتی در محدوده شهرهای رومشکان، کوهدشت و پلدختر شناسایی شده  و برخی کارهای مطالعاتی نیز در رابطه با این ظرفیت عظیم آغاز شده است. به گزارش بلوطستان و به نقل از  روابط‌عمومی استانداری لرستان، هوشنگ بازوند در آیین آغاز عملیات اجرایی کارخانه ذوب آهن آذرپاد شهرستان رومشکان با اعلام خبر بالا افزود: در شش میدان از این میادین نفتی با ظرفیت ۱۵۰ میلیون بشکه نفت نسبت به حفر چاه اقدام شده که با اتمام کار حفر و استخراج، نیمی از اقتصاد استان تامین خواهد شد. وی به توانمندی ها و چالش های شهر رومشکان اشاره کرد و گفت: نیروی انسانی  توانمند و تحصیلکرده از مزایای شهر رومشکان است.

وی میزان مشارکت مردم در طرح های اقتصادی منطقه را مثبت ارزیابی کرد اظهار داشت: دارا بودن فرهنگ کارآفرینی  مطلوبتر نسبت به سایر مناطق استان  از نقاط قوت در شهر رومشکان است. وی با اشاره به اینکه توسعه در رومشکان چندان هزینه‌بر نیست تصریح کرد:  ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری، طبیعی و کشاورزی نیز فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در رومشکان است.

نماینده عالی دولت در لرستان همچنین با بیان اینکه شهرستان رومشکان ۱۶ ماه است که در تقسیمات کشوری به شهرستان تبدیل شده گفت: این شهرستان با فرصت ها و چالشهایی مواجه است که با تمرکز بر آنان می توان راه را برای ایجاد توسعه متوازن هموار نمود. بازوند نبود زیرساختهای لازم به منظور حضور سرمایه گذار، حضور جوانان تحصیلکرده بیکار و مشکل کم آبی را از چالش های پیش روی رومشکان عنوان کرد و ادامه داد: وجود بیش از ۱۸۰ هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی در این شهرستان یک فرصت مناسب است تا با راه اندازی سد معشوره و ایجاد  ۱۲ هزار فرصت شغلی، انقلاب بزرگی در اقتصاد منطقه ایجاد شود. وی با  اشاره به اینکه این شهرستان در میان دو رودخانه کشکان و سیمره قرار گرفته، اظهار داشت : اجرای سد معشوره اجتناب ناپذیر است چراکه  طبق آمار کشوری میزان میانگین زمینهای آبی در کشور، لرستان و شهرستان رومشکان به ترتیب ۴۵، ۲۵ و ۱۰ درصد می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان