شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » رقابت ها را کنار گذاشته و رفاقت ها را آغاز کنید

۶۹۶۷۰۲_geVHW5A5

انتخابات دهم پلدختر با همه تلخ و شیرینی های که داشت به پایان رسید.شش نفر از فرزندان بومی پلدختر در یکی از انتخابات های متفاوت مجلس در ادوار گذشته در قالب کاندیداهای نهایی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه پلدختر و معمولان رقابت کرده و نهایتآ روز جمعه هفتم اسفند از بین این شش نفر سید حمیدرضا کاظمی بعنوان منتخب مردم از صندوق های رای بیرون آمد.
انتخابات دهم تلخ و شیرینی های زیادی داشت ،ناکامی برخی کاندیداها و هوادارانشان در راهیابی به مجلس ،پیروزی یک کاندیدا و شادمانی حامیانش از راهیابی به بهارستان از تلخ و شیرینی های ظاهری این انتخابات است،اما شیرینی اصلی این انتخابات حضور حماشی مردم در انتخابات و خلق حماسه ای عظیم در هفتم اسفند بود که از آن باید بعنوان مهم ترین رخداد انتخابات هفتم اسفند ۱۳۹۴یاد کرد.
اینک انتخابات به پایان رسیده و با کاسته شدن احساسات و التهابات ناشی از آن باید همه طیف های حاضر در انتخابات شرایطی فراهم کنند تا ضمن حفظ مواضع سیاسی ،کدورت ها را کنار زده و نهال دوستی و مهرورزی در جامعه پدیدار شود.
در همه ادوار طیف های پیروز مسرور از پیروزی بوده و در مواقعی نیز این مسرت توام با احساس شده و طبیعی است که در اینگونه فضاهاهمواره احساس ، نوعی موج مثبت و منفی ناشی از رقابت های دامنه دار و گاهآ حاشیه ای بوده که با گذشت زمان کنار رفته و جای خود را به واقعیات می دهند.
در کنار این اغلب طیف های ناکام در کسب کرسی مجلس نیز به نتیجه انتخابات معترض بوده و پیروزی رقیب را کمرنگ و یا زیر سوال برده اند ،لیک آنچه مسلم است اینکه طرف های معترض باید بجای ایجاد فضاهای احساسی و کاذب که فرصت سوز است اگر مستنداتی از تخلف های انتخاباتی دارند آنرا از طریق مجاری قانونی پیگیری کنند .
همانگونه که شادی های طبیعی است و باید هیجانات ناشی از آن را بسیار عادی تلقی کرد ،شکست و اعتراضات به نتیجه انتخابات را نیز به مثابه پیروزی و هیجانات ناشی از آن طبیعی تر تلقی کرده و لذا ضروری فضای ایجاد شود تا همه سلایق و طیف های سیاسی پلدختر فضا را برای فعالیت طیف پیروز انتخابات فراهم کنند تا آنها بتوانند در سایه آرامش ضمن احترام به حقوق منتقدین ،برای استیفای حقوق مردم و عملی کردن برنامه هایشان گام بردارند.
سید حمیدرضا کاظمی امروز به عنوان منتخب مردم پلدختر و معمولان از صندوق ها بیرون آمده و از روز هفتم خرداد ۱۳۹۵نیز بعنوان نماینده مردم این دیار جانشین دکتر علی کاییدی نماینده ادوار هشتم و نهم پلدختر و معمولان خواهد شد ،با تبریک انتخاب وی و تشکر از زحمات هشت ساله نماینده فعلی امیدواریم نماینده منتخب نیز در راستای عمل به برنامه های خود جبران کاستی ها و خدمت به مردم شریف پلدختر و معمولان با همدلی و هم زبانی و حمایت آنها گام برداشته و موفق عمل کند.
اینکه بگوییم چیزی نداریم، همه چیز را از دست داده ایم و همه چیز تیره و تار است بستگی به این دارد که از چه منظری به قضایا نگاه کنیم. اگر به داشته هایمان نگاه کنیم، بی شک بسیار زیاد است و اگر به نداشته هایمان نگاه کنیم، نسبت به آنجه باید بعد از سالها داشته باشیم باز هم بسیار زیاد است و هنوز چیزهایی زیادی برای به دست آوردن وجود دارد.
رفاقت در عالم سیاست شاید برای خیلی ها پذیرفته نباشد اما واقعیت این است که می توان در سایه رقابت،رفاقت نیز داشت و فارغ از کارشکنی و کدورت و دشمنی های فرصت سوز، مهروزی و محبت و حمایت را جایگزین کرد و اکنون که انتخابات پایان یافته است، رقابت ها را پایان یافته بدانید و از همین امروز رقابت ها را کنار گذاشته و رفاقت ها را آغاز کنید.

عباس دارایی/بلوطستان

  1. سرویس خبر

    با سلام/متاسفانه برخی دوستان به سیاق گذشته در قبال انتشار برخی مطالب که با سلیقه انها سازگاری ندارد با نگاه تخریبی و توهین امیز برخورد می کنند که اخلاقی نبوده و غیر قابل قبول است و به همین علت بلوطستان نیز از انتشار انها معذور خواهد بود. لیک به اطلاع می رساند که بلوطستان در دوران تبلیغات و بعد از انتخابات همواره نگاه همه جانبه ای را ایفا کرده و به همه اخبار کاندیداهای انتخاباتی پرداخت اینکه نگارنده به جناب آقای کاظمی گرایش نداشته ام نباید دست مایه توهین،تخریب و بکاربردن الفاظ زشت و دور از شان باشد امید که با پایان یافتن انتخابات دیدگاهها را نیز اصلاح کرده و همه به دنبال توسعه و پیشرفت شهرمان باشیم.

  2. حامی مردم

    باتشکراز جناب آقای دارایی امیداوارم آقای کاظمی راه برادران قبلیش راانتخاب نکنند وهمه فکرو ذهنش مردم باشد طوری برخورد کند که گرگ میش درکنار هم قرار بگیرند مثل این ۸سال گذشته

  3. نطری

    پیروزی سید حمیدرضا کاظمی برمردم پلدختر مبارکباد ادعای تقلب توسط رقبا خنده دار است بهتر است پیروزی سید را قبول داشته باشند

    • کشاورزو ولی دانش آموز

      کاندید دره شهری گفته من از کاندید رقیبم دراستان ایلام ضربه نخوردم بلکه از…. درپلدخترلرستان ضربه خوردم/نمیدانم باچه رویی برخی چند شناسنامه جمع کردند که رای ندادند مگر خودشان از دره شهر وماژین۴۰۰۰ نیرو نیاوردند.؟چرا آبروی دموکراسی وجمهوریت را بردید آن کسانیکه دم از آزادی بیان وعقیده میزنید.چطور فلان استاد دانشگاه جوگیر میشود ودر…… برای ….مردم بدبخت وبیچاره شبانه تلاش میکندبعدشنبه بعداز انتخابات دم از آزادی عقیده میزند؟

      • سلاحورزی

        تاثیر جابجایی رای؟
        میدانید آقای کاظم زاده تنها برای ۹۵رای از ورود به مجلس باز ماند و اگر قشر فراوانی که جهت تاثیر در انتخابات شهر دیگر در حوزه انتخابیه خود رای میدادند اکنون تکلیف انتتخابات دره شهر مشخص شده بود
        به این میگن خیانت به ما دره شهری ها و خیانت به مردم پلدختر

  4. منتقد

    پس ارا اسکن شده چی ؟

  5. هوشنگ

    این بار هم با ……نشستند.اما مردم شریف پلدختر و معمولان آگاه باشید چهار سال آینده آنچنان اتحادی خواهیم کرد ک اینان دیگر ب فکر …..نیافتند

  6. ناشناس

    آقای نظری بیش از این به شعور مردم توهین نکنید برید خدا را شکر کنید

  7. محسن

    برگشتیم به…….مبارک مردم پلدختر
    ۱ تو این ۸سال آرامش موج میزد توی شهرستان اگه رونقی نبود !ولی تحمل میکنیم وبه رای مردم احترام میزاریم

  8. سید

    سلام دارایی عزیز.برسم ادب و به نیابت از سادات و دوستان از شما بعنوان اصحاب رسانه بابت نگاه عاقلانه و دوستانه به عرصه انتخابات تشکر می کنیم.تلاش آقای کاظمی همانگونه که در سخنرانی روز ۸ اسفند داشتند،بر اتحاد و برادری خواهد بود.

  9. ناشناس

    نمی توان به زور با هر کسی که به شخص دیگری رای داده برخورد کرد دوران جدید باید مختصات جدیدش حفظ شود یک شخص پیروز شده و مبارکش باشد بنا نیست طوری حرف بزنیم انگار همه چیز از آن ماست

  10. حامی مردم

    درودبرعباس دارایی نوشته شما جای تقدیردارد

  11. ستاری

    روزی داریم به نام «یوم تبلی السرائر»آن روزی است که پوست ها را می کنند تا به حساب ها برسند،آنجا همه چیزآشکار و آبرو ها ریخته می شود وبرای بعضی ها روز سختی است.
    وای به حال کسی که دردنیا طمع کار ومتقلب ودروغگو ست و درپوست های متعدد قرار می گیرد ومردم را فریب می دهد….
    “اَللهم اسئلُک الامان یَومَ یُعرَفُ المجرمونَ بسیماهُم”

    • مالگه

      چن شعر ها بونم وا اسم خدا، دوس دارم هیچ کس ناراحت نوا، چن شعر ها بونم سی آقا سید حمید، مبارکت وا پیروزی جدید، مارک خوش وا یا وا طرفداریاش، روه وه مجلس او بینیم کاریاش، سید پیروز وی آخر دی دوره، سیتو ثابت وی که او چطوره، نه پیل وه کس ده نه برنج او قن، ده سخنرانیاش کل گوتن احسن، هرچی شایعات ده بارش کردن، هر چی وا ماشی برنج پخش کردن، هر چی شو او روز سی او زن ده کار، آخر پیروز وی او وا اقتدار، ایسه پلدختر کشتی او تو ناخداشی، سی دریا رته آماده باشی، اگر که دریا طوفانی وا یا، یا که مسیرش طولانی وا یا، سی تو راحته کاملا دونی، هر جا دلت ها لنگرت بونی، هر جا که هیسی علی یارت وا، جدت فاطمه نگهدارت وا

  12. د م ر

    اینم دروغی دیگه من اولین بار است این حرف را زدم

  13. رضا

    برو …

  14. حامد

    این سایت عین ستادانتخاباتی برای دکترچراعی کارکرد

  15. مرادی

    باختیمش به ……. بر باد آورده … و دوستان هوشمند و .. کاییدی رو خوردن و رفت این مهمه بقیه اش طبیعیه

  16. واقع بین

    پیروزی کاظمی نتیجه بی تدبیری دکتر کایدی بود که تلاش ۸سال پیش مردم را به یاد داد

  17. نصیری

    فقط حاج غلام .مردی مهربان،با صداقت،شجاع،بافرهنگ وبا دانش ودیدی باز. ولی صد حیف

  18. شاطر

    توده مردمی آشتی کنند وسیاسیون در انتظار مبارزه بمانند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان