شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » خطبه های نماز جمعه لرستان در اولین جمعه سال جدید

ححح۷۶۹--۱۰۲۴x540

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد:رونق اقتصادی کشور در سایه اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: برای خروج از رکود و تقویت زمینه‌های اقتصادی کشور نباید چشم طمع به اروپا و آمریکا داشت و مسئولان باید بدانند که هیچ خیری از آمریکا و اروپا به هیچ‌یک از ملت‌های دنیا نرسیده و نمی‌رسد.

به گزارش بلوطستان حجت الاسلام به نقل از تسنیم  سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» به ابتکار مقام معظم رهبری اظهار داشت: امروز اصلی‌ترین و مهم‌ترین مشکل کشور مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است که مهم‌ترین راه‌حل این مشکل، تحقق شعار و اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی بابیان اینکه نام‌گذاری‌های سال از سوی مقام معظم رهبری به‌منظور رفع مشکلات کشور صورت می‌پذیرد، افزود: ارائه ۱۰ راهکار مناسب توسط مقام معظم رهبری در زمینه‌های مختلف اقتصادی باید موردتوجه مسئولان قرارگرفته تا با توجه به آن‌ها برنامه‌ریزی مناسب در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور انجام شود.

امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه رونق اقتصادی در سایه اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود، تصریح کرد: برای خروج از رکود و تقویت زمینه‌های اقتصادی کشور نباید چشم طمع به اروپا و آمریکا داشت و مسئولان باید بدانند که هیچ خیری از آمریکا و اروپا به هیچ‌یک از ملت‌های دنیا نرسیده و نمی‌رسد.وی با تصریح بر اینکه برجام در عمل برخلاف تبلیغات گسترده‌ای که برای آن شد، هیچ دستاوردی برای کشور به دنبال نداشت، عنوان کرد: آمریکا به هیچ‌یک از تعهدات خود در تعهدنامه موسوم به برجم عمل نکرد و در اقدامی خصمانه روز گذشته مأموریت جاسوس و مزدور خود به نام احمد شهید برای گزارشگری حقوق بشر در ایران را یک سال دیگر تمدید کرد که این اقدامات نشان‌دهنده دشمنی جدی آمریکا با ایران است.

آیت‌الله میرعمادی بابیان اینکه تنگناها و مشکلات کشور ناشی از گرفتاری‌های آمریکا است، خاطرنشان کرد: در صورت عدم دخالت آمریکا و دولتمردان آن در کشور هیچ مشکلی وجود داشت و ما قادر خواهیم بود اقتصاد خود را همانند دیگر حوزه‌ها، اصلاح‌کرده و رونق‌بخشیم.وی با اشاره به اینکه تروریسم دست‌پرورده آمریکا است که  امروز گریبان گیر آن‌ها شده، گفت: ادعای مبارزه با تروریسم توسط آمریکا و دولت‌های غربی تنها راهی برای دستیابی به اهداف این ملت‌ها است و نمود آن را می‌توان در گسترش اسلام هراسی در منطقه توسط آمریکا مشاهده کرد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران امام خمینی(ره) به دنبال ایجاد نظامی بر پایه اسلام و نقش‌آفرینی مردم بود بنابراین با انتخاب مردم و پیشنهاد امام نظام جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.

امام جمعه پلدختر: اقتصاد مقاومتی علاج تحریم‌ها است
امام جمعه پلدختر با تاکید به عملی کردن اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی تنها علاج تحریم‌ها است.به گزارش بلوطستان به نقل از فارس  حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سوری امروز در اولین خطبه‌های  نماز جمعه سال جدید در شهرستان پلدختر اظهار داشت: در اوایل سال و آستانه میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی(ره) هستیم، رضای خدا در زندگی حضرت فاطمه(س) موج می‌زند.امام جمعه پلدختر افزود: بی‌توجهی حضرت فاطمه به ظواهر دنیایی در زندگی ایشان کامل مشاهده می‌شود.

وی ازدواج حضرت فاطمه(س) با امام علی (ع) را یک درس مهم دانست و گفت: شیوه زندگی و ازدواج آن‌ها الگویی مناسب برای همه ما به خصوص جوانان امروزی است.خطیب جمعه پلدختر با بیان تبریک روز زن و روز مادر مطرح کرد: مقام معظم رهبری در پیام سال جدید خود به اقتصاد و عمل تاکید فرموده‌اند.سوری ادامه داد: چیزی که در اقتصاد اهمیت دارد، حل مشکل معیشت، بیکاری و افزایش تولیدات داخلی است.وی افزود: اقتصاد مقاومتی علاج تحریم‌ها است، یعنی نگاه به درون، چشم به خارج نداشته باشیم و به داشته های خودمان بپردازیم.

امام جمعه پلدختر با تاکید به اینکه شعار سال باید عملی شود، تصریح کرد: نه اینکه در تابلو و بنر نوشته شود، تبلیغ خالی فایده‌ای ندارد و کشور بدون اقتصادمقاومتی رشد نخواهد کرد.سوری با اشاره به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی افزود: نظام شاهنشاهی هویت ما را گم کرده بود و حرکات ما را وابسته به غرب کرد.وی در پایان گفت: امام با ورود به کشور ثابت کرد که کشور اسلامی می‌تواند روی پای خود بایستد و دوقطبی بودن را در جهان کنار بزند.

امام جمعه دورود:فلسفه نامگذاری سال ها برخواسته از درک عمیق شرایط کشور است

 امام جمعه دورود گفت : فلسفه نام گذاری سال ها توسط مقام معظم رهبری ناشی از درک صحیح و عمیق شرایط کشور در زمینه های گوناگون است.حجت الاسلام رضا حقیان در خطبه های نمازجمعه این هفته دورود افزود : امسال از طرف رهبر حکیم و فرزانه انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل نام گذاری شده که لازم است از طرف اقتصاددانان ، نخبگان و اندیشمندان این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نباید به این نام گذاریها به عنوان یک عمل تشریفاتی نگاه کرد اظهار داشت : در واقع مقام معظم رهبری با این نام گذاری ها ارزش ها را به ما معرفی می کند. حقیان  تاکید کرد : چنانچه با سامان دادن اقتصادمان بتوانیم دست بیگانگان را از اقتصاد کشور کوتاه کنیم یک ارزش تلقی خواهد شد و چنانچه عکس آن عملی شود با مشکلات فراوانی روبرو خواهیم شد.
امام جمعه دورود در ادامه با اشاره به سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امام خمینی (ره) گفت : ما باید رفتار و کردار خود را با اهل بیت (س) بررسی کنیم که اگر رفتار و گفتارمان براساس سیره اهل بیت بود ، شیعه هستیم در غیر این صورت جزء شیعیان محسوب نخواهیم شد.وی تصریح کرد : معیار شیعه بودن عمل و پیروی از اهل بیت است و نه شعار که متاسفانه برخی تنها به شعار اکتفا می کنند.
امام جمعه بروجرد: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تقویت تولید داخلی است
امام جمعه بروجرد نامگذاری سال جاری مبنی بر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل را یادآور شد و گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تقویت تولید داخلی است.به گزارش بلوطستان به نقل از ایرنا حجت الاسلام و المسلمین حسن ترابی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بروجرد در مسجد امام خمینی(ره) این شهر افزود: رهبر معظم انقلاب با توجه به اولویت نخست کشور یعنی اقتصاد و دوران پسابرجام، سال جدید را سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری کردند و راه حل مشکلات اقتصادی را تقویت تولید داخلی دانستند.

وی افزود: با تقویت تولید داخلی می توان بر بحران بیکاری فائق آمد و با ایجاد فرصت های شغلی به رونق اقتصادی رسید.امام جمعه برجرد گفت: دشمنان بر اقتصاد ضعیف کشور ما تمرکز کرده اند و از این موضوع برای ضربه زدن به ملت و نظام ایران استفاده می کنند.حجت الاسلام و المسلمین ترابی با تاکید بر لزوم علاج تحریم های ظالمانه اقتصادی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید داخلی تنها راه علاج تحریم ها است.وی افزود: باید بدانیم که مشکلات اقتصادی کشور با کوتاه آمدن در مقابل دشمن و عقب نشینی از ارزش ها برطرف نمی شوند.
امام جمعه بروجرد یادآور شد: چند سالی است که حضرت آقا بحث اقتصاد مقاومتی با اتکا بر توان داخلی را مطرح کرده اند ولی مدیران فقط شعار دادند و در عمل کاری نکردند.وی افزود: حضرت آقا سال ۱۳۹۵ را سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری کردند لذا دولتمردان و مسئولان باید به صورت عملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارند تا کشور در برابر تحریم ها مصونیت پیدا کند.
خطیب جمعه بروجرد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه با اشاره به سالروز میلاد فرخنده و مبارک دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: هفته آینده به عنوان هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه زن با ولادت با سعادت این بانوی بزرگوار از پوچی شخصیت خلاص شد، افزود: ولادت حضرت زهرا(س) در محیطی رخ داد که زن موجودی مطرود بود و بواسطه تعصبات کور جاهلی از دایره انسانیت خارج شده بود.
وی گفت: در این محیط فاسد و وحشت زا خداوند متعال این گوهر تابناک را به پیامبر اعظم اسلام ارزانی داشت تا در طول تاریخ الگویی جامع و کامل برای همه عصرها و نسل ها باشد.حجت الاسلام و المسملین ترابی افزود: جهان امروز نیز اسیر حلقه های جاهلیت مدرن است؛ جاهلیتی که با مظاهر فریبنده و در جلوه های گوناگون زنان را به کام بی هویتی، فساد و تباهی سوق می دهد.
به گفته وی بشریت امروز به ویژه زنان به شدت تشنه فرهنگ فاطمی هستند و این موضوع رسالت ما را در ترویج فرهنگ فاطمی بیشتر می کند.
وی با اشاره به فرا رسیدن میلاد امام خمینی(ره) گفت: روز چهارشنبه سالروز ولادت با سعادت بزرگ مردی است که چهار قرن بعد از ظهور اسلام، راه معنویت را در جهان تاریک امروز روشن کرد و با استفاده از فرهنگ فاطمی مستکبران را با حرکت و قیام خود مات و مبهوت کرد.
امام جمعه بروجرد به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره و اظهار کرد: در این روز تاریخی با رای اکثریت قاطع ملت مومن ایران نظام سیاسی کشور پس از دو هزار و ۵۰۰ سال از نظام سلطنتی به جمهوری اسلامی تغییر یافت.
وی افزود: در ۱۲ فروردین ماه ثمره مبارزات و مجاهدات ملت ایران و شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی آنها به بار نشست و یک نظام سیاسی مبتنی بر دین اسلام و ولایت فقیه در این کشور استقرار یافت.وی گفت: جمهوری اسلامی با گذشت چهار دهه، نه تنها تضعیف نشده بلکه پر توان به حرکت خود ادامه می دهد و این روحیه خوباوری و اعتماد به نفس ملی آثار خودش را در جای جای منطقه و جهان بروز داده است.

امام جمعه الیگودرز:مسوولین باید به اقتصاد مقاومتی عمل کنند

خطیب نمازجمعه الیگودرز گفت: در سال اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل مسوولین باید بطور جدی به اقتصاد مقاومتی عمل کنند.به گزارش بلوطستان به نقل از ایرنا حجت الاسلام سهراب ترکی در اولین نماز جمعه سال ۱۳۹۵ الیگودرز افزود : مقام معظم رهبری امسال را سال عمل به اقتصاد مقاومتی نامیدند و اگر اقتصاد مقاومتی را به طور دقیق اجرا کنیم همه مشکلات اقتصادی کشور حل می شود.

وی گفت: رهبری چندین سال است که مساله اقتصاد مقاومتی را مطرح می کند اما امسال را سال عمل به این مقوله مهم معرفی کرده و امید است با عمل به اقتصاد مقاومتی شاهد رشد و تعالی جامعه باشیم.
وی امسال را مزین به نام فاطمه زهرا (س) دانست و با اشاره به ولادت این بانوی بزرگوار ، حضرت زهرا (س)را جلوه ای از وجود مطهر پیامبر گرامی اسلام(ص) دانست و گفت :شایسته است که زنان جامعه اسلامی از حضرت زهرا الگو بگیرند.
امام جمعه موقت الشتر:کلید حل مشکلات اقتصادی در داخل کشور است

به گزارش بلوطستان به نقل از لرسو حجت‌الاسلام «صالحی» با اشاره به ۱۱فروردین، سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و میلاد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س)، یک حقیقت عظیم و نور درخشان الهی است.وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) یک الگوی کامل برای زنان جامعه اسلامی است افزود: حضرت فاطمه زهرا(س)، شخصیتی جامع‌الاطراف به عنوان یک الگو برای همه زنان است و زنان مسلمان بایستی با تبعیت از سیره این بانوی بزرگوار در راه خودسازی معنوی و اخلاقی تلاش نمایند.

خطیب جمعه الشتر تصریح کرد: زن در محیط خانه باید مایه آرامش خانواده باشد و با سخنان مهرانگیز خود، انسان‌های سالمی از نظر روحی و روانی تربیت کند.وی با اشاره به ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ابراز داشت: پس از قرن‌ها که تئوری جدایی دین از سیاست و نظام حکومتی لائیک بر جهان سیطره داشت و قوانین شرعی و الهی به عنوان امر خصوصی در جامعه تعبیر می‌شد، یک نظامی به اسم جمهوری اسلامی ایران در ۱۲فروردین متولد شد که نظریه‌ها و تئوری‌های قرن بیستم که دین را از صحنه اجتماعی و سیاسی مردم جدا می‌دانستند، باطل کرد و حکومت اسلامی و قوانین و آموزه‌های اسلامی را در جامعه به منصه ظهور رساند.

حجت‌الاسلام صالحی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال جاری تصریح کرد: سیاست مورد نظر آمریکا این است که وانمود کند جمهوری اسلامی ایران بر سر دوراهی همراهی با آمریکا یا تحمل انواع فشارها و تحریم‌هاست.

خطیب جمعه الشتر در ادامه با بیان اینکه کلید حل مشکلات اقتصادی در توجه به اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های درونی کشور است خاطرنشان ساخت: راهکار خروج از مشکلات اقتصادی، تکیه بر اقتصاد مقاومتی است و در این راه بایستی همه مردم و مسئولان، اقدام و عمل در اجرایی شدن این خواسته رهبر معظم انقلاب را سرلوحه امورات خود قرار دهند.وی تأکید کرد: اگر خود را باور داشته باشیم و بر ظرفیت و توان داخلی تکیه کنیم و نیز اقتصاد مقاومتی را عملی سازیم، آمریکا و بزرگتر از آمریکا هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان