شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » مشروح خطبه های نمازجمعه لرستان در جمعه ای که گذشت

 
ححح۷۶۹--۱۰۲۴x540
?امام جمعه خرم‌آباد:دولت به یاری سیل‌زدگان لرستان بشتابد
امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه سیل خسارات بسیار زیادی به استان لرستان وارد کرده است، عنوان داشت:‌ از دولتمردان و مسئولان و به ویژه از هیأت دولت انتظار داریم به کمک مردم لرستان بشتابند.به گزارش بلوطستان به نقل از خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد امام جواد(ع) و امام علی(ع)، اظهار کرد:‌ حضرت علی(ع) نمونه انسانی کامل و دارای تمام ویژگی‌های حسنه است که گویا خداوند مقدر فرموده که امیرمؤمنان در کعبه به دنیا آمده و در مسجد از دنیا برود.

وی گفت:‌ امیدواریم همه ما و به ویژه مسئولان و دست‌اندرکاران با سیره علی(ع) آشنا شوند و در اجرای عدالت، مبارزه با فساد، ظلم و تبعیض همانند ایشان عمل کنند.خطیب نماز جمعه خرم‌آباد، به فرا رسیدن ۱۳ رجب و آغاز مراسم اعتکاف در ایام الابیض اشاره کرد و افزود: اعتکاف فرصتی برای خودشناسی و دوری از غفلت است و یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران احیای مراسم اعتکاف بوده که هر ساله مورد استقبال جوانان نیز قرار می‌گیرد.

میرعمادی یادآور شد: همه مسئولان فرهنگی باید فرصت مناسب برای اعتکاف جوانان را فراهم کنند و زمینه را برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی و هجمه‌ها علیه جوانان با برگزاری اعتکاف حفظ کنند.نمایندگان ولی‌فقیه در لرستان به ۲۹ فروردین روز ارتش اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به ارتشیان تصریح کرد:‌ این روز یک روز تاریخی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و امام بزرگوار ما با فرمان خود در این روز ارتش را احیا کرده و به آن هویت اسلامی بخشیدند.

وی اضافه کرد: ارتش نماد قدرت دفاعی ایران و مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است و این اقتدار باید حفظ شده و تقویت شود، چراکه اقتدار ارتش و نیروهای مسلح باعث ایجاد اقتدار و امنیت در ایران است.میرعمادی عنوان کرد: دشمنان ما در خارج از کشور به مانند آمریکا و انگلیس و همچنین دشمنان داخلی مانند منافقین نمی‌خواهند نیروهای مسلح در ایران مقتدر و قوی باشند.

وی ادامه داد: از ضروری‌ترین کارها برای حکومت و نظام داشتن نیروهای مسلح مؤمن، قوی و مجهز است.امام جمعه خرم‌آباد بیان کرد: حضور ارتش در عرصه‌های مختلف برای همه روشن است و ارتش در همه جا از انقلاب و کشور به خوبی دفاع کرده است.خطیب نماز جمعه خرم‌آباد به برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی در ترکیه، اشاره کرد و اظهار کرد: رئیس جمهور کشورمان در این اجلاس سخنانی قوی و با اقتدار بیان کردند ولی متأسفانه فضای حاکم بر این اجلاس فضای خوبی نبود.

وی خاطرنشان کرد: در اجلاسی که با شعار وحدت مسلمانان برگزار شده است، بوی نفاق و تفرقه را احساس می‌کنید و علت آن سایه شوم عربستان بر این اجلاس است که با همکاری کشورهای قطر، بحرین و ترکیه فضای این اجلاس را آلوده کردند.وی عربستان را اولین کشور حمایت‌کننده از تروریست در دنیا برشمرد و عنوان کرد: برخی از کشورهای مرتجع در این اجلاس بیانیه‌ای علیه ایران و حزب‌الله لبنان صادر کردند ولی ملت ایران به بیانیه‌هایی که بر ضد ایران باشد هیچ توجهی نخواهند داشت.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: سازمان همکاری کشورهای اسلامی اگر اعلامیه کشورهای مرتجع را تأیید کند اعتبار خود را از دست می‌دهد.نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه به بارش بی‌سابقه باران در این استان اشاره کرد و افزود: گرچه باران در فصل بهار یک نعمت است و جای شکر دارد،‌ اما متأسفانه این بار بارش‌های پی‌درپی موجب بروز سیل و وارد شدن خسارات فراوانی به خانه‌های مردم، مزارع،‌ مراتع، باغات، پل‌ها و جاده‌های لرستان شده است.

میرعمادی با بیان اینکه سیل آسیب جدی به زیرساخت‌های لرستان وارد کرده است،‌گفت: از دولتمردان و مسئولان و به ویژه از هیأت دولت انتظار داریم به کمک مردم لرستان بشتابند تا این خسارت‌های گسترده جبران شود.وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ سیل خسارات بسیاری به زیرساخت‌ها و خانه‌های مردم وارد کرده است که امیدواریم دولتمردان توجه خاصی به مردم لرستان داشته و هر چه سریعتر به یاری آنها بشتابند.

 ?امام جمعه بروجرد:مشارکت گسترده مردم سوریه در انتخابات باعث خشم آمریکا و اروپا شد

 امام جمعه بروجرد گفت: برگزاری انتخابات سوریه و مشارکت گسترده مردم این کشور، خشم آمریکا و ۸۳ کشور جهان که قصد ساقط کردن دولت و نظام سوریه را داشتند، به همراه داشت.حجت الاسلام و المسلمین حسن ترابی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بروجرد در مسجد امام خمینی (ره) این شهر به برگزاری انتخابات پارلمانی در کشور بحران زده سوریه اشاره کرد و افزود: این انتخابات و مشارکت گسترده و معنادار مردم باعث ناامیدی آمریکا و اروپا شد.

وی اظهار کرد: آمریکا و غرب در چند سال اخیر با تبلیغات گسترده تلاش کردند تا بشار اسد را فاقد جایگاه مردمی و دیکتاتور جلوه دهند اما برگزاری انتخابات و حضور حداکثری مردم به همگان نشان داد که ملت سوریه به دولت و نظام خود اعتماد دارد و بشار اسد از محبوبیت بالایی در میان مردم برخوردار است.
امام جمعه بروجرد گفت: انتخابات مجلس سوریه در این شرایط بحرانی و پس از ۶ سال تلاش آمریکا و مزدوران منطقه ای پیام های مختلفی داشت.وی برگزاری انتخابات در سطح داخلی را نشان از قدرت و ثبات دولت سوریه دانست و افزود: سوریه این انتخابات را در شرایط بحرانی برگزار کرده است.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی گفت: سوریه با برگزاری این انتخابات نشان داد که می تواند به یک الگو و سمبل در منطقه تبدیل شود زیرا در بحرانی ترین شرایط ممکن نیز خود را مقید و متعهد به مردم سالاری می داند و به نظر مردم احترام می گذارد.
وی افزود: نظام کشورهایی مانند عربستان، امارات و قطر که پادوی آمریکا هستند و نقش مهمی در بحران سوریه دارند، پادشاهی است و برگزاری انتخابات برای آنها معنی و مفهوم ندارد.خطیب جمعه بروجرد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه به روز ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ۲۹ فروردین ماه روز تجلیل از حماسه آفرینان نیروی زمینی ارتش و یادآور رژه تاریخی ارتش در سال ۱۳۵۸ در تجدید بیعت با امام خمینی(ره) است.
وی ۲۹ فروردین را روز پایان شایعات مطرح شده دشمنان در روزهای نخست انقلاب خواند و افزود: هدف از این شایعات به هم ریختن سازمان دفاعی کشور بود که ارتشیان پس از حمایت امام خمینی(ره) در عمل ثابت کردند شایستگی این حمایت ها را دارند.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی افزود: ارتش در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی حماسه های بزرگی خلق کرد و حضور ایثارگرانه غیورمردان ارتش در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی کشور هرگز از صحنه تاریخ پاک نمی شود.وی ۲۹ فروردین ماه را فرصت مناسبی برای نمایش قدرت و توانمندی ارتش در دفاع از کیان ایران اسلامی دانست و گفت: صلابت نیروهای مسلح مومن، انقلابی و کارآمد ارتش باید در دفاع از آرمان ها و ارزش های اسلامی به رخ جهانیان کشیده شود.
وی تاکید کرد: امسال ارتش جمهوری اسلامی همانند ۳۷ سال گذشته آمادگی خود را برای دفاع از اسلام، قرآن و تمامیت ارضی کشور به نمایش گذشته است.امام جمعه بروجرد افزود: ارتش، یکشنبه آینده در آیین نمایش اقتدار خود، به جهانیان اعلام می کند که در مقابل هر تجاوزی قدرتمندانه می ایستد و در صورت حماقت، متجاوزان را از کرده خود پشیمان می کند.
وی به اجلاس سران سازمان همکاری های اسلامی در ترکیه اشاره کرد و گفت: این اجلاس در شرایطی برگزاری شده که جنگ، نا امنی و بحران در عراق، سوریه، یمن، لیبی، افغانستان و سایر کشورها ادامه دارد و از سوی دیگر تعدادی از همین کشورهای اسلامی عضو اجلاس سران هستند.
وی افزود: ترکیه به عنوان میزبان و برخی از مهمانان این اجلاس مانند امارات و قطر خود از حامیان اصلی تروریست ها است ولی خود را پرچمدار مبارزه با تروریست معرفی می کنند.حجت الاسلام و المسلمین ترابی گفت: وقتی وضعیت اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی اینگونه است، نمی تواند مشکلات جهان اسلام از جمله فلسطین را حل کند و قطعا محکوم به شکست است.

?خطیب نماز جمعه الیگودرز:مردم برکات ماه رجب را از دست ندهند

امام جمعه الیگودرز گفت :ماه رجب یکی از بهترین ماه های سال است و شایسته است مردم قدر این ماه را بدانند و بخوبی از برکات ماه رجب اسفاده کنند .به گزارش بلوطستان به نقل از ایرنا حجت الاسلام علی محمد ارزنده در خطبه های این هفته نماز حمعه الیگودرز افزود : بهترین فرصت برای استغفار در ماه مبارک رجب ایام اعتکاف است و مردم باید با حضور در برنامه اعتکاف برتقوای خویش بیفزایند .
وی اظهار داشت : تمام تدابیر برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان الیگودرز توسط مسئولان مربوطه اندیشیده شده است و برای برگزاری اعتکاف هیچ مشکلی در شهرستان نداریم . وی با اشاره به اعیاد مختلف ماه رجب این ماه را ماه شادی اهل بیت رسول الله دانست و گفت : اگر از فرصت ماه رجب به خوبی استفاده کنیم با آمادگی بهتر به استقبال ماه رمضان خواهیم رفت .
ارزنده  در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی از مسئولان خواست هیچ گاه برای تحقق شعار سال کوتاهی نکنند و از تمام توان برای عمل به اقتصاد مقاومتی استفاده کنند .

 

?امام جمعه الشتر:دشمنان در پی نهادینه کردن سیاست تساهل و تسامح در جامعه هستند

وی افزود: از ایام ماه مبارک رجب و نیز ایام اعتکاف باید در راستای تقویت فرهنگ اسلامی و اشاعه معنویت در جامعه، نهایت استفاده صورت گیرد.امام جمعه الشتر با اشاره به ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران، برخلاف گذشته در قبل از انقلاب، امروز در خدمت اسلام و در حراست از مرزهای جمهوری اسلامی ایران، در اوج اقتدار و آمادگی کامل بسر می‌برد.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: امروز ارتش علاوه بر خودسازی نیروهای خود، در بدست آوردن علوم و فنون امروز نیازی به خارج از کشور ندارد و از فکر و توان جوانان برای تأمین ابزار و سلاح‌های دفاعی مورد نیاز کشور استفاده می‌کند.وی افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر دانش جوانان کشور، بسیاری از ادوات و سلاح‌های دفاعی مورد نیاز کشور را خودشان طراحی می‌کنند.

وی با اشاره به حضور سپاه در عرصه جنگ سخت در دوران دفاع مقدس و پس از آن، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جایی که نیاز به حضور نظامی در دفاع از کشور بوده، مقتدرانه به میدان آمده و امروز نیز که عرصه، عرصه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی است، سپاه و بسیج در صف مقدم جنگ نرم دشمن قرار دارند.

وی تأکید کرد: افتخار می‌کنیم که همه نیروهای مسلح کشور، در خدمت اسلام و در زیر پرچم ولایت فقیه از مرزهای جغرافیایی کشور و نیز مرزهای اعتقادی جامعه، حراست و صیانت می‌کنند.خطیب جمعه الشتر با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن گفت: دشمن برای تغییر ذائقه‌ها و تغییر عقاید و باورهای جوانان و نوجوانان، به جنگ با ملت آمده است.

وی اضافه کرد: دشمنان نظام، فرهنگ اسلامی ما را نشانه گرفته‌اند و سعی دارند تا در جامعه، سیاست تساهل و تسامح را نهادینه کنند که باید در مقابل این توطئه‌ها هوشیار باشیم.امام جمعه الشتر در بخش دیگری از سخنان خود به شعار سال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» اشاره و ابراز داشت: این شعار، منشور حرکت یک‌ساله کارگزارن نظام اسلامی است و مسئولان بایستی برای تحقق شعار سال برنامه‌ریزی نمایند و در پایان سال، گزارش دقیقی از عملکرد دستگاه‌های مختلف در جهت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی ارائه شود.وی خاطرنشان ساخت: در ارتباط با اقتصاد مقاومتی بایستی در راستای تقویت تولید داخلی، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها شناسایی شوند و زمینه ورود سرمایه‌گذاران به منطقه فراهم شود.

?امام جمعه موقت پلدختر: ارتش بازوی توانمند ولایت و رهبری است

امام جمعه موقت پلدختر گفت:ارتش بازوی توانمندی برای ولایت و رهبری است و هر روز بر افتخارات خود می فزاید .به گزارش بلوطستان به نقل از  ایرنا ،حجت الاسلام علی رحمتی در خطبه های نماز جمعه افزود: ۲۹ فروردین ماه سال ۵۸ به فرمان امام به روز ارتش نامگذاری شد و ارتش از همان روز نخست توانست کارنامه بسیار موفقی از خود در تاریخ ایران ثبت کند.
وی گفت: اگر ارتش بتواند که تا کنون توانسته، وحدت ،تعامل و هم افزایی همه جانبه با دیگر قوا داشته باشد می تواند وی به میلاد امام جواد(س) اشاره کرد و افزود:این امام همام در سن هفت سالگی به امامت رسید زیرا رهبری امت اسلام مانند دیگر مناسبت های اموی دارای شرایط خاصی نیست بلکه مسئله ای الهی است و خداوند مقدر می فرماید و خود رهبر را تعیین می کند .
وی تصریح کرد: همان طور که بعد از رحلت امام راحل خیلی ها نگران این مسئله بودند که چه کسی باید رهبری این امت را به دوش بگیرد و خداوند کاری که کسی به رهبری امت انتخاب شد که تا کنون به خوبی توانسته در تمام سختی ها و بحران ها کشتی انقلاب صحیح و سلامت به مقصد برساند و کشور را مدیریت کند .خطیب موقت نماز جمعه پلدختر به ۱۳ رجب میلاد امام علی و روز پدر و روز مرد اشاره کرد و گفت: مرد واقعی مردی است که بتواند از حریم خانواده دفاع کند مانند مردان دوران انقلاب و شهدا که از حریم انقلاب و خانواده جانانه دفاع کردند .
حجت الاسلام رحمتی به ایام البض در ماه رجب اشاره کرد و افزود: اعتکاف عملی مستحبی و فرصتی طلایی برای تزکیه نفس و خلوت کردن با خدا است زیرا هوای نفس در بند می کند .وی گفت: اعتکاف اعمال خاصی دارد که در مساجد انجام می شود ،سال های گذشته خیلی با شکوه در شهرستان پلدختر برگزار شده و امیدواریم امسال نیز با همان شکوه برگزار شود .
وی افزود: نیاز است مسئولان شهرستان با امام جمعه در طول هفته ستادی تشکیل دهند و برنامه ریزی لازم را برای با شکوه برگزار کردن مراسم معنوی اعتکاف انجام دهند .امام جمعه موقت پلدختربه روز پاسدار و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: هیچ کس در نظام جمهوری اسلامی نیست که با این نهاد مردمی و مولود انقلاب و خدمات ارزشمند و ارزنده آن آشنا نباشد .
حجت الاسلام رحمتی با اشاره به این جمله امام خمینی (ره) که فرمودند: من از سپاه راضی ام و هیچ وقت نظرم برنمیگردد و اگر سپاه نبود کشور هم نبود افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول این سال ها به این آرزوی امام خمینی (ره) عینیت بخشید .
وی گفت: چه بسیار مسایلی که از سوی دشمنان برای ضربه زدن به نظام طراحی شد ولی با حضور به موقع با صلابت و ولایتمداری پاسداران خنثی شد .وی اظهار امیدواری کرد: سپاه در ماموریت های محوله که یکی از آنها به فرمان مقام معظم رهبری ، سپاه قدس و حضور در کشورهای اسلامی است ،موفق باشد .وی افزود: هر جا که ندای مسلمانی بلند است سپاه آنجا حضور و این به معنای دخالت در کشورهای دیگر نیست ولی ما در راستای تحقق آرزوی امام و تشکیل اسلام در جهان به وسیله سپاه حمایت می کنیم .
امام جمعه موقت پلدختر گفت: در این راه تعدادی زیادی از اعضای سپاه پاسداران به شهادت رسیدند و این که باید ارتش ۲۰ میلیونی برای تحقق اسلام تشکیل شود براساس دستور امام راحل و مقام معظم رهبری است .

  1. شهروندپلدختری

    امام جمعه موقت پلدختر براساس متن فوق ظاهرا”درباره سیل وخسارات وارده به مردم وتسریع در حل مشکلات قطعی آب چیزی نگفته.چرا بی توجه بوده به این مساله مهم ؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان