شما اینجا هستید
فرهنگی » جلسه ای با طعم مباحث سیل و انتخابات

جلسه شورای آموزش و پرورش پلدختر با محوریت هفته بزرگداشت مقام معلم برگزارشد. به گزارش بلوطستان در این جلسهامام جمعه پلدختر نقش معلمان را در هدایت جامعه محوری ارزیابی کرد و گفت: معلمان باید با الگو برداری از شهید مطهوری نقش محوری خود را در هدایتگری حفظ کنند. حجت الاسلام محمد سوری تصریح کرد: معلمان باید با ایفای نقش محوری خود حریت ،شجاعت و آزادگی را به دانش آموزان انتقال داده و استعداد های انها را شناسایی و به جامعه منتقل کند.

فرماندار پلدختر هم با بیان اینکه تعلیم و تربیت اساسی ترین کار درنظام اجتماعی است،افزود: فرهنگیان برای تعامل و تکامل افراد جامعه گام برمی دارند و تلاششان ارزنده است.بر پایه این گزارش ،جلسه شورای آموزش و پردرش علاوه بر بررسی مباحث مهم آموزش و پرورش پلدختر به فرصت خوبی برای دفاع فرماندار این شهرستان در قضایای انتخابات دهم و همچنین سیل اخیر و پاسخگویی به افکار عمومی در این خصوص تبدیل شده بودو نورالدین درمنان ترجیح داد با رویکردی متفاوت تر در جلسه این شورا سخن بگوید.

photo_2016-06-25_12-58-25

مهم ترین محورهای مطرح شده در جلسه صبح پنجشنبه شورای آموزش و پرورش پلدختر

 ✅جمهوریت و اسلامیت دو بعد نظام

جمهوریت و اسلامیت دو بعد اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و هر انتخاباتی بعدی از جمهوریت نظام محسوب می شود که با رای مردم متجلی می شود.

 ✅شوراها پارلمان محلی هستند

در اردی بهشت ماه روز شوراها را داشتیم که همواره این شوراها به عنوان پارلمان محلی بارزترین نماد مشارکت مردمی در تعیین سرنوشت به شمار می روند.تسلط به اوضاع ،دفاع از حقوق شهروندی و انتخاب شهردار پرکار و مسلط و خدمت رسانی صادقانه به مردم از مولفه های یک شورای موفق است.

✅ بحث اشتغال محوری ترین فعالیت امروز همه مدیران

بحث اشتغال محوری ترین فعالیت امروز همه مدیران است و باید طوری برنامه ریزی شود تا با اشتفاده از تمامی ظرفیت ها در این راستا قدم های مثبتی برداشته شود.در بحث مهمانان نوروزی دوستان آمار ارائه کردند که نشان دهنده رشد حضور مهمانان نوروزی در ورودی های شهر پلدختر است ،باید طوری عمل شود که با افزایش مهمانان نوروزی در آمد شهروندان پلدختری نیز افزایش یافته این سفرها در زندگی مردم ما نیز تاثیذی مثبت برجای بگذارد.

 ✅فرهنگ ضعیف کار آفرینی

مشکل کنونی جامعه ما فرهنگ ضعیف کار آفرینی است ،یک فرد کاربلد می توانددر  سطح جامعه هم ایجاد شغل کند و هم فرهنگ کار آفرینی مولد را تقویت کند.

 ✅شهرداری پلدختر از حیث در آمدی سال خوبی نداشته است

شهرداری پلدختر از حیث در آمدی سال خوبی نداشته و باید به سمتی حرکت کند که درآمد مولد داشته باشد .صرفا صدور پروانه ساخت و درآمدهای ناشی از آن در آمد نیست بلکه شهرداری باید به سمت درآمدهای پایدار حرکت کند و شوراه هم باید راهکار بدهد و شهردار مجری آنها باشد.

 ✅شهر زیبا حق مردم پلدختر است

مردم حق دارند از مبلمان ،فضای سبز و شهری زیبا و تمیز برخوردار باشند ،عملآ و قلبآ باید ورود پیدا کنیم و با پرهیز از حواشی به واقعیت های جامعه بپردازیم.

 ✅عملکرد مدیریت بحران در سیل اخیر پلدختر

در بحث سیل خوشبختانه با مدیریت خوب بحران و اطلاع رسانی های ستاد حوادث شهرستان از خیلی از خسارات احتمالی جلوگیری کردیم.به محض اخطار هواشناسی مدیریت بحران تشکیل شد ،مهم ترین بخش مدیریت بحران جلوگیری از وقوع خسارات است ،عمده روستاهای ما در مسیر رودخانه کشکان قرار دارند و به همین دلیل کارگروههای مختلفی تشکیل دادیم و به موقع به روستائیان اطلاع رسانی کردیم  و خوشبختانه از حجم بالای خسارات احتمالی کاسته شد.

سه محور از جاده خرم آباد –پلدختر را سیل قطع کردو عبور و مرور را ناچارآ به بزرگراه انتقا ل دادیم .آب  شهر به دلیل سیل و همچنین شبکه انتقال مجتمع آب روستایی نیز به دلیل بارش ها و سیلاب قطع شده بود و مردم در زمینه آب آشامیدنی در مضیقه قرار گرفتند.

 ✅خسارت ۷۵میلیاردی سیل اخیر

بر اساس آخرین برآوردها ۷۵میلیارد تومان خسارات به تاسیسات و زیر ساخت های شهری و روستایی پلدختر وارد شده است.

برخی رسانه ها اخباری را منتشر کردند که واقعی نبود ،ما نمی گوییم رسانه بد عمل کردند اما بکار بردن برخی واژه ها می توانست التهاب آفرینی کند که در هنگام یک بحران پیامدهای منفی بر جای خواهد گذاشت.

 ✅معمولان در محاصره سیل نبود

هیچ روستایی زیر آب نرفت و شهر معمولان هم به دلیل توپوگرافی جغرافیایی اش نمی تواند در محاصره سیل قرار گیرد،در اخبار باید مراقب باشیم التهابات را در زمان بحران کاهش دهیم که نقش رسانه ها در این خصوص مهم است.

 ✅قطع راههای ارتباطی روستایی

جاده دسترسی ۵۵روستا نیز قطع شده بود ،در سطح روستاها مدیران به خوبی پای کار بودند و مدیران شهرستان نیز خوب عمل کردند.

✅ شهرداران و هلال احمر در سیل عملکرد خوبی داشتند

شهرداران پلدختر و معمولان به خوبی در حال آماده باش بوده و خوب عمل کردند و هلال احمر در خدمات رسانی به ۲۵۰خانوار آسیب دیده از سیل اقداماتش خوب بود.

اگر در سیل اخیر در زمینه قطع آب شرب مردم دچار مشکلاتی شدند صمیمانه از آنها عذرخواهی می کنم.

 ✅از خط قرمز انتخاباتی خارج شدیم

در بحث انتخابات خوشبختانه با تمهیداتی که اندیشیده شده بود از خط قرمز به حالت عادی و خط سفید تغییر پیدا کردیم ،پلدختر یکی از آرام ترین شهرها کشور و آرام ترین شهرستان لرستان در بحث برگزاری انتخابات بود.

 ✅نامزدهای انتخاباتی اعتراضی نکردند

هیچ اعتراضی در خصوص برگزاری انتخابات از سوی نامزدهای انتخابات دهم پلدختر به فرمانداری واصل نشد.

✅ در انتخابات بیطرف بودیم

ما در انتخابات بیطرف بودیم و به خوبی این بیطرفی را اثبات کردیم و به بیطرف بودن خود نیز افتخار می کنیم.

مدیر آموزش و پرورش پلدختر نیز در این جلسه گفت:تمهیدات لازم برای برپایی هفته گرامیداشت مقام معلم اندیشیده است و از معلمان تجلیل خواهد شد.

مهم ترین مباحث مطرح شده از سوی علیرضا افتخاری مدیر آموزش و پرورش به شرح ذیل است:

 ✅نامناسب بودن جاده دسترسی هنرستان فنی و حرفه ای

جاده دسترسی هنرستان فنی حرفه ای همچنان نامناسب است و آسفالت آن مطالبه اصلی دانش آموزان و مردم و آموزش و پرورش از شهرداری پلدختر است.

امکان سرویس دهی مستقیم به دانش آموزان هنرستان مقدور نیست و ایاب و ذهاب برای داشن آموزان بسیار مشکل است.

 ✅بی بهره بودن آموزش و پرورش از سهم ۵درصدی در آمدهای پروانه ساخت شهرداری

از سهم ۵درصدی آموزش و پرورش از درآمدهای حاصل از صدور پروانه ساخت شهرداری پلدختر چیزی عایدمان نشده است.

مجوز گرفتن ،تغییر کابری و پلمپ سه خواسته شهرداری از آموزش و پرورش در خصوص ساختمان تعاونی فرهنگیان بوده است .

 ✅در اماکن آموزشی نمی توانیم کابری تجاری داشته باشیم

ساختمان تعاونی فرهنگیان در اختیار نوسازی مدارس است و چون صرفا بخاطر رفاه فرهنگیان و بلا استفاده بودن ساختمان در اختیار تعاونی فرهنگیان قرار گرفته و کابری تجاری نمی تواند داشته باشد، ما در اماکن آموزشی نمی توانیم کابری تجاری داشته باشیم.

 ✅رشد ۳۷درصدی گرایش به سمت رشته علوم انسانی

در گرایش دانش آموزان به سمت رشته علوم انسانی نسبت به سال گذشته ۳۷درصد رشد داشته ایم،در رشته های فنی و رحفه ای نیز در سال تحصیلی ۹۴-۹۳چون سال اول نداشتیم تغییری ایجاد نشد ولی در سالتحصیلی جاری با تمهیداتی که فراهم کردیم افزایش ۱۰تا ۱۵درصدی گرایش داشن اموزان را به این رشته ها پیش بینی کرده ایم.

photo_2016-06-25_12-58-29

شهردار پلدختر نیز در این جلسه گفت: آموزش و پرورش نباید توقع کار خلاف از شهرداری پلدختر داشته باشد. جهانگیر اکبری افزود: رای پلمپ تعاونی فرهنگی از شش سال پیش صارد شده و آموزش و پرورش برابر قانون موظف است نسبت به تعیین تکلیف تغییر کاربری تعاونی فرهنگیان اقدام کند.وی گفت: این تعاونی در بهترین نقطه شهر با کاربری تجاری دارد فعالیت می کند و و رد صورت تامین هزینه های تغییر کاربری ،شهرداری با آموزش و پرورش همکاری خواهد کرد.شهردار پلدختر اظهار داشت: آموزش و پرورش نه تنها تغییر کاربری را در شهرداری پیگیری نکرده بلکه یک واحد تجاری دیگر هم به مکان فعلی تعاونی فرهنگی افزوده است.

وی ادامه داد: شهرداری در مورد جاده دسترسی هنرستان در حال حاضر نمی تواند هیچ قولی را در خصوص آسفالت متعهد شود زیرا تامین هزینه آن از حطیه شهرداری خارج است.وی گفت: در طول مدتی که بعنوان شهردار فعالیت می کنم تنها ۶۰پروانه ساخت صادر شده و در این خصوص با کاهش درآمد مواجه و در نتیجه نمی توانین سهمیه ۵درصدی شهرداری را آنچه مطلوب آموزش و پرورش است پرداخت کنیم زیرا در آمد ها محدود شده است.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای پلدختر نیز در این جلسه گفت: آمادگی داریم با تعامل آموزش و پرورش و دانشگاهها ،دانش آموزان و دانشجویان از کارگاههای فنی و حرفه ای بازدید کنند.قیصر دانشگر افزود:مسابقه ملی مهارت در سطح ملی به صورت مرحله ای برگزار می شود اما متاسفانه در ۱۶دوره گذشته  هیچ دانش آموزی در این مسابقات مشارکت نکرده است.

وی ادامه داد: ناشناخته بودن مرکز فنی و حرفه ای در سالیان گذشته یکی از عوامل عدم مشارکت داشن آموز و متقاضیان مهارت آموزی در شهرستان پلدختر بوده است.دانشگر گفت: چارت مرکز تکمیل نیست اما هم اکنون ۹رشته فعال داریم که در سال ۹۵بنا داریم به ۱۲رشته ارتقا پیدا کنند.

  1. ولی دانش آموز

    مدتی است کیفیت مدارس درپلدختربه کلی پایین آمده است دراخبارمیخوانیم که آموزش وپرورش سایرمناطق وشهرستانها درجلسات استانی بعنوان برتر درابعادمختلف معرفی میشوندولی اصلا” خبری از شهرستان پراستعدادپلدخترنیست.مسئولین چاره ای بیندیشند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان