شما اینجا هستید
فرهنگی » از مدعیان تحلیل‌گرای اصلاح‌طلب گله دارم

محمدرضاعارف در مجمع اسلامی دانشجویان که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد گفت:از مدعیان تحلیل‌گرای اصلاح‌طلب گله دارم چرا که عده‌ای تحلیل‌گرای عافیت‌طلب می‌گویند که باید بپذیریم حاکمیت ما را در رده بالا راه نمی‌دهد.

وی افزود:  اعتقاد نداریم که باید از منافع‌مان دست برداریم اما وقتی یک منفعت بالاتر مطرح می‌شود باید از منافع فردی عبور کنیم و این کاری بود که اصلاح_طلبان انجام دادند .عارف گفت:  لیست اصلاحات تحت عنوان ائتلاف امید، شامل افرادی بود که مورد اعتراض خیلی‌ها واقع شد اما ما منافع فراتر از منافع فردی را مد نظر قرار دادیم.

سر لیست امیددر انتخابات دهم تهران گفت: در لیست امید مجلس دهم به ائتلافی بالاتر از ائتلاف اصلاح‌طلبان دست یافتیم.وی در پاسخ به چند تن از دانشجویان مبنی بر ضرورت پایداری عارف برای کسب کرسی ریاست مجلس دهم و عقب نشینی کردن او در این رقابت گفت:نمی‌دانم در قاموس اصلاح‌طلبی عقب‌نشینی جایی دارد یا خیر اما در چارچوب نظام ارزش‌های اسلامی آنجا که کسی عقب‌نشینی کند اصلاح طلب نیست، البته تغییر آرایش و موقعیت و تصمیم با توجه به شرایط در ذات گفتمان اصلاح‌طلبان وجود دارد؛ چون بنای ما این است که از منافع فردی عبور کنیم و کسی که از منافع فردی خود در راستای منافع جمعی کوتاه نیاید، اصلاح طلب نیست.

وی اظهار داشت:  مردم در گام دوم حرکت خود اقدامی قوی‌تر از گام اول در اسفند ماه برداشتند پیام مردم تاکید بر ادامه مسیر بوده است، پس اگر حتی یک اشتباه کنیم مردم ما را نمی‌بخشند.

 عارف تصریح کرد: نباید نتیجه خرداد ۷۶، تیر ۸۴ می‌شد باید آگاهانه گام برداریم تا اتفاقات گذشته تکرار نشود. چرا که تکرار آن ظلم به مردم و گفتمان مردمی است. پس حفظ این گفتمان وظیفه ملی برای ماست و لطف نیست. چرا که مردم برای فرد نیامدند بلکه برای گفتمان آمدند.

وی ادامه داد:  در این مورد که گفته می‌شود عارف کاندیدای مجلس نشود یا بشود باید بگویم که عارف کیست که خلاف نظر جمعی و رای مردم عمل کند؟‌ پس وظیفه امروز ما حضور جدی است تا مسیری که در ۹۲ مردم رقم زدند را ادامه دهیم.

عارف ادامه داد: ما هیچ وقت حق تصمیم فردی نداریم و باید به طور جدی جلو آمده و کار کنیم، در فضای رسانه‌ای ایجاد شده از رقیب گله ندارم اما از مدعیان تحلیل‌گرای اصلاح‌طلب گله دارم چرا که عده‌ای تحلیل‌گرای عافیت‌طلب می‌گویند که باید بپذیریم حاکمیت ما را در رده بالا راه نمی‌دهد پس در همین رده پایین‌تر خود را حفظ کنیم.

 معتقدم بخش اصلی نظام را اصلاحات و بچه‌های اصلاح‌طلب تشکیل می‌دهند و از نظام جدا نیستیم که بخواهیم سهم بگیریم. پس این که برای خودمان جایگاه پایین در نظر بگیریم ظلم در حق گفتمان اصلاحات و کشور است.

 این چهره شاخص اصلاح طلب اضافه کرد: امروز هیچ راهی جز حضور نداریم، تازه مسیر شروع شده است و خرداد ۹۶ را در پیش داریم و باید مسیر عقلانیت را ادامه دهیم.وی گفت: حضور ما جدی و اخلاقی است، مبنای ما همبستگی ملی و حرکت بر مشترکات است و اصل رقابت را در فضای منطقی و اخلاقی می‌پذیریم و البته اصرار بر همکاری داریم.

عارف ادامه داد: البته حرف آخر را مجلس می‌زند و اگر دوستان لیست امید به عهدی که بستند پابرجا بمانند تکلیف روشن است اما اگر معجزه‌ای رخ دهد باید به خدا توکل کرد و بدانید که هر اتفاقی می‌افتد انشاء‌الله خیر و سلامت بوده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. کامبیز نجات پور

    درود بر دکتر عارف اصلاح طلب واقعی
    آنانی که این حرفها بر زبانشان جاری میشود اصلاح طلب نیستند منفعت طلبند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان