شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » نماز جمعه لرستان در جمعه ای که گذشت

ححح۷۶۹--۱۰۲۴x540

امام جمعه خرم آباد:دانشگاه‌ها به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی اشتغال جوانان باشد

حجت الاسلام  سیداحمد میرعمادی ز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان خرم‌آباد در جمع نمازگزاران با اشاره به سالروز برگزاری اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی در ایران اظهار داشت: در سال ۱۳۸۵ اولین نماز جمعه در تهران بعد از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی به امامت آیت‌الله طالقانی برگزار شد و بعد از آن تاکنون نماز جمعه منشاء خیر و برکت برای ملت ایران شده است.

به گزارش بلوطستان به نقل از فارس وی با بیان اینکه امروزه در ایران بیش از ۹۰۰ نماز جمعه برگزار می‌شود، گفت: در استان لرستان نیز ۱۸ نماز جمعه برگزار می‌شود که آثار و برکاتش در زندگی همه مردم مشاهده می‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه نماز جمعه یک تریبون تاثیرگذار بر دل و جان مومنان است که با آن دل‌های خود را صفا می‌دهند ادامه داد: نماز جمعه یک منبر مقدس، قابل اعتماد و اطمینان است که امام جمعه در آن به موعظه، نصیحت و سخنان روشن‌بخش و آگاهی‌بخش می‌پردازد.

میرعمادی نماز جمعه را در سنگر پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب ایران دانست و بیان کرد: نماز جمعه مهم‌ترین خاکریز نفوذ‌ناپذیر جبهه انقلاب اسلامی بوده که با وجود هجمه‌های فراوان دشمنان همچنان ایستاده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به بمب‌گذاری در نماز جمعه تهران که با امامت مقام معظم رهبری برگزار شده بود افزود: در آن نماز جمعه مردم شهید شدند و ما شهدای محراب را به اسلام تقدیم کردیم اما با این وجود مردم با صلابت بیشتری در نماز جمعه شرکت می‌کردند.وی با تاکید بر اینکه نماز جمعه بزرگ‌ترین اجتماع کشور است، گفت: مصلای بزرگ الغدیر خرم‌آباد میزبان جمع کثیری از نمازگزاران بوده که بیش از ۲۰ هزار نفر هستند که این عزمت و افتخاری است که باید قدر نماز جمعه را به خوبی بدانیم.

امام جمعه خرم‌آباد به طرح‌های مهمی که در نماز جمعه هر هفته این شهرستان برگزار می‌شود، اشاره کرد و طرح شمیم خدمت با حضور مدیران جهت پاسخگویی به سوالات مردم را یکی از این طرح‌ها دانست و افزود: اجرای طرح سلامت توسط پزشکان، طرح مشاوره، حضور روحانیون برای پاسخگویی به سوالات شرعی مردم، طرح قرائت زیارت عاشورا، طرح مهر آدینه برای خردسالان، فروش کتاب برای ارائه کتاب‌های مذهبی، طرح همراه ولایت، طرح صبح ظهور با برگزاری مسابقه از جمله برنامه‌هایی است که در نماز جمعه هر هفته شهرستان خرم‌آباد برگزار می‌شود.

میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود به پنجم مرداد سالروز عملیات مرصاد در سال ۱۳۶۷ اشاره کرد و گفت: زمانی که صدام حسین در جنگ ۸ ساله با ایران شکست خورد منافقین خود را مجهز کردند و با خیال خام اینکه می‌توانند بر ملت ایران تسلط پیدا کنند به کشور ما حمله کردند.نماینده ولی فقیه در لرستان اضافه کرد: مردم در برابر منافقین ایستادگی کردند و آنان را برای اینکه دست عبرتی برای همگان شود به هلاکت رساندند.

وی با بیان اینکه منافقین روزی در دامن آمریکا، اسرائیل و صدام قرار داشتند یادآور شد: امروزه نیز آل‌سعود بدبخت و درمانده به سراغ منافقین رفته است. آل‌سعودی که دشمن اصلی ایران است از منافقین حمایت می‌کند و تبدیل به حامی تروریست‌ها شده است.وی تاکید کرد: در حقیقت آل‌سعود کسانی هستند که بویی از اسلام نبردند و حاکمان آنها تنها به دنبال عیاشی هستند و در مغرب به تفریح و عیش و نوش خود سرگرم می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه رژیم آل‌سعود زائران ایرانی، سوریه و یمن را از حج منع کردند بیان کرد: آل‌سعود لیاقت حرمین شریفین را ندارد و همان گونه که منافقین در خفت و خاری قرار دارند آل‌سعود نیز به سرنوشت آنها دچار می‌شود.

ماینده ولی فقیه در لرستان به روز چهارشنبه ششم مرداد روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایران یک تجربه موفق بوده است و جوانان تحصیل‌کرده برای ایجاد اشتغال به این آموزشگاه نیازمند هستند زیرا دانشگاه‌ها به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی اشتغال جوانان باشد.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه در مسئله اقتصاد مقاومتی مطرح شده از جانب مقام معظم رهبری به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بسیار توجه شده است خاطرنشان کرد: اگر جوانی حرفه، مهارت و تخصص داشته باشد خودش می‌تواند کارآفرین شود و شغل آبرومندی برای خود به وجود آورد.

میرعمادی در پایان از مسئولان خواست که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را تقویت کنند و تاکید کرد: جوانان در راستای اشتغال و کارآفرینی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استقبال کنند و قدم‌های موثری را در بردارند.

 

امام جمعه بروجرد:دبیر کل سازمان ملل تحت فرمان آمریکا و غرب است

امام جمعه بروجرد گفت: دبیر کل سازمان ملل تحت فرمان آمریکا و غرب است.به گزارش بلوطستان به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن ترابی در خطبه های نماز جمعه بروجرد با اشاره به پنجم مردادماه روز ملی نماز جمعه در ایران، این فریضه الهی را بزرگترین کنگره هفتگی مسلمین بعد از مناسک حج برشمرد.

وی افزود: نماز وحدت بخش جمعه دستور پیامبر (ص) و حج فقرا است و ثواب آن برابر با عمره مفرده بوده و حضور در این اجتماع بزرگ هفتگی موجب اتحاد و همبستگی و وحدت بین مسلمین و انسجام و مستحکم شدن پایه های دین خواهد شد.

وی تربیبون نماز جمعه را بهترین وسیله برای بیان مسائل سیاسی برشمرد و اظهار داشت: دشمن شناسی و آشنا کردن مردم از اداره امور مملکت و بیان نقاط ضعف و قوت مسئولان و آگاهی از زمام امور در این سنگر میسر است و نماز جمعه پایگاه تبیین سیاست های کلی نظام است.

امام جمعه بروجرد افزود: این سنگر وحدت بخش برای اولین بار در ایران در سال ۵۸ با روشن بینی و آینده نگری امام خمینی(ره) با امامت مرحوم آیت الله طالقانی در تهران برگزار و امروز شاهد برگزاری نماز وحدت بخش جمعه در بیش از ۸۵۰ شهر و نقطه کشور هستیم.حجت الاسلام ترابی عنوان کرد: در طول ۳۷ سال از عمر با برکت انقلاب و نظام ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی با استقبال پرشور خود از این فرمان الهی مظهر اقتدار خود را به دنیا ثابت و پاسخ دندان شکنی در برابر توطئه دشمنان به آنها داده اند.

خطیب جمعه بروجرد به بحث ولایت پذیری ملت ایران، ترسیم ها و خط مشی های مقام معظم رهبری برای انقلاب و نظام را از مهمترین عناوین نماز وحدت بخش نماز جمعه برشمرد و افزود: امروز برگزای نماز جمعه در ایران به راحتی برای مسلمین قابل دسترسی است و در امنیت کامل همه مردم مسلمان این مرز و بوم به نماز می ایستند.امام جمعه بروجرد در ادامه افزود: بعداز گذشت یک سال از توافق برجام متاسفانه دبیر کل سازمان ملل با ترس از سردمداران و اربابان خود آمریکا و اسرائیل با محکوم کردن ایران در زمینه آزمایشات موشکی نقض و تضاد برجام را دنبال می کند.

حجت الاسلام ترابی اظهار داشت: گزارش ننگین «بان کی مون»  نشان از تحت فرمان بودن و تعظیم در برابر خواسته های آمریکا و غرب است و بد عهدی طرفین به خوبی قابل مشاهده است، و همه دنیا می دانند که دبیر کل سازمان ملل از روی ترس و نداشتن اختیار این حرف ها را علیه ایران اسلامی می زند.

خطیب جمعه بروجرد افزود: این شخص با ترس واهی که از اربابان خود داشت در عین ناباوری عربستان را از لیست ناقضان حقوق بشر کودکان حذف می کند و جنایات سوریه و عراق و فلسیطین را نادیده می گیرد و فقط دستور اربابان غربی خود را اجرا می کند و باید در مورد گزارش غلط و اشتباه خود تجدید نظر کند.

وی در ادامه عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران تا زمانی به عهد خود پایبند خواهد بود که غرب و گروه ۱+۵ و آمریکا بر سر تعهدات خود باشند، در غیر اینصورت با قدرت و صلابت به غنی سازی اورانیوم و آزمایشات موشکی خود ادامه خواهد داد و نقض برجام برای ملت ایران از آب خوردن راحت است.

امام جمعه پلدختر : نماز جمعه خاکریز نفوذ ناپذیر انقلاب و قرارگاه فرهنگی است

 امام جمعه پلدختر گفت: نماز جمعه خاکریز نفوذ ناپذیر انقلاب اسلامی و قرارگاه فرهنگی و نمایش قدرت و اقتدار مسلمانان است. به گزارش بلوطستان به نقل از ایرنا حجت الاسلام محمد سوری در خطبه های نمازجمعه پلدختر به مناسبت پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه تهران بعد از انقلاب به امامت آیت الله طالقانی افزود: هم اکنون تعداد ۹۰۰ آیین نماز جمعه در کشور با شکوه هر چه تمام برگزار می شود.

وی با بیان این که دشمن از برگزاری آیین های نماز جمعه در کشور واهمه دارد گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و با تدبیر حضرت امام (ره) نماز جمعه که یکی از دستاوردهای مهم انقلاب و پشتوانه نظام است به یک سنت پایدار در کشور تبدیل شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش کشتار مردم مسلمان کشمیر به دست نیروهای هند را محکوم کرد و افزود: دشمنان اسلام امروز در جامو و کشیمر و در بحرین به سرکوب و کشتار مسلمانان مشغول هستند و در لیبی ، سوریه ، مصر ِ، یمن ، عراق و افغانستان زیرساخت های کشورهای اسلامی را از بین می برند.

دیپلماسی ملت ایران در برابر جنایات دولت هند سکوت نخواهد کرد

حجت الاسلام ترابی اظهار داشت: دبیر کل سازمان ملل و مجامع بین المللی امروز باید با محکوم کردن جنایات کشور هند در بحث سرکوب مسلمانان بی گناه کشمیر و جامو کوتاهی نکنند و همه مسلمانان دنیا در این شرایط به فریاد مظلومیت مردم این منظقه که به فلسطین گمنام مشهور شده است گوش فرا دهند.

وی بیان داشت: دیپلماسی ملت ایران هم در برابر این جنایات دولت هند سکوت نخواهد کرد و هم صدا با مظلومان دنیا به فریاد مظلومیت مردم مسلمان این منطقه لبیک خواهند گفت.

امام جمعه بروجرد با اشاره به سالروز عملیات غرور آفزین مرصاد عنوان کرد : دولت عراق زمانی که خود را شکست خورده دید با شعار از «مهران تا  تهران» در تنگه مرصاد با پشتیبانی از منافقین قصد حمله به ملت ایران را داشستند که با درایت و روشن بینی امام راحل و تیز بینی و روشن فکری شهید صیاد شیرازی و هم رزمانش شکست سنگینی بر پیشانی دشمن نوشته شد تا صدام تحت هر شرایطی مجبور به پذیرش شکست و قطنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل شود.

خطیب جمعه بروجرد در خطبه دیگر خود در جمع نمازگزاران با اشاره به برکات نماز افزود: نماز از مهمترین ارکان و پایه های دین است که باید در اول وقت خوانده شود و اقامه نماز فقط به این ختم نمی شود که انسان خود را در برابر خواندن نماز یومیه مسئول بداند و به عمق نماز توجه نکند.

وی افزود: توجه به عمق، معنویت، خضوع و خشوع در نماز از مهمترین دستورات دین به حساب می آید و مومنین واقعی باید به باطن و حقیت نماز پی ببرند و هدف حضور قلب و شناخت خدا باشد چرا که ائمه معصوم ما با خضوع و خشوع، معرفت دینی، پی بردن به عمق معنوی نماز و خلوص نیت در برابر ذات اقدس الهی دنیا را کوچک و خدای متعال را بزرگ برمی شمردند و ما نیز باید اینگونه فریضه الهی را به جا بیاوریم.

امام جمعه دورود:یکی از مهمترین برکات انقلاب اسلامی احیای نمازجمعه در کشور بود

 امام جمعه دورود گفت:نمازجمعه یکی از مهمترین برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی بود که توسط امام خمینی(ره) در کشور احیا شد.به گزارش بلوطستان به نقل از  ایرنا،حجت الاسلام رضا حقیان در خطبه های نمازجمعه این هفته دورود با گرامیداشت پنجم مرداد ماه سالروز اقامه نخستین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط آیت الله طالقانی افزود: انسجام ملی و حفظ وحدت ، دفاع و پاسداری از اسلام،دشمن شناسی و ایجاد انسجام در مقابل دشمنان ، فرهنگ سازی بر اساس دین مبین اسلام ، تشویق مسئولین و کارگزاران نظام در جهت خدمت مضاعف ،گفتمان سازی نقشه های راهبردی نظام از جمله آثار و برکات نماز جمعه در انقلاب اسلامی است.وی افزود:در آخرین گردهمایی که ائمه جمعه کشور در محضر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب بودند ایشان نمازجمعه را قلب فرهنگی هر شهر دانستند که می بایست زیر نظر امام جمعه در جهت ارتقاء فرهنگ جامعه تلاشهای مضاعفی را انجام دهند که این وظیفه بسیار سنگینی است که توسط این نهاد باید نهادینه شود.

امام جمعه دورود با اشاره به برخی آفت ها در شهر دورود که به وظایف امامت جمعه خدشه وارد می کند خاطرنشان کرد:متاسفانه برخی جناح های سیاسی به امامت جمعه نگاه ابزاری دارند و از راه های مختلف وارد می شوند تا امام جمعه را در انحصار خود بگیرند که ما تاکنون اجازه ندادیم آنها انحصاری عمل کنند.وی تاکید کرد: باید این نوع نگاه به نهاد نمازجمعه را در شهرستان عوض کنیم تا نهاد امامت جمعه بتواند رسالت خود را به نحو احسن انجام دهد.

امام جمعه موقت سلسله:احداث درمانگاه تامین اجتماعی خواسته مردم شهرستان سلسله است

امام جمعه موقت سلسله گفت: احداث درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان سلسله خواسته مردم این شهرستان است.به گزارش بلوطستان به نقل از ایرنا حجت الاسلام پرویز صالحی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان سلسله با اشاره به سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان لرستان با بیان اینکه بیش از ۱۷هزار نفر در شهرستان سلسله دارای دفترچه تامین اجتماعی هستند افزود: شهرستان سلسله، تنها شهرستانی است که از وجود درمانگاه تامین اجتماعی محروم است.

وی با بیان اینکه بیکاری از جمله مهمترین معضلات لرستان و شهرستان سلسله است اظهار داشت: معضل بیکاری آثار و تبعات منفی متعددی به دنبال دارد و زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی افراد را تحت تاثیر خود قرار می دهد.
خطیب جمعه موقت سلسله با بیان اینکه بالارفتن سن ازدواج جوانان ، طلاق، اعتیاد و بزهکاری های اجتماعی، تنها گوشه ای از پیامدهای بیکاری در جامعه است، تصریح کرد: با توجه به سفر وزیر کار به لرستان، انتظار داریم برای ریشه کن شدن معضل بیکاری در شهرستان سلسله، اقدامی عملی صورت گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دریافت حقوق های نجومی توسط برخی مدیران، عنوان کرد: کوتاهی در برخورد با مفسدان اقتصادی و کسانی که حقوق های نجومی غیرقانونی گرفته اند، تبعات منفی به دنبال خواهد داشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان