شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » استاندار لرستان به هدف زد / مدیران مانع تراش

photo_2016-08-02_22-35-40

استاندار لرستان گفت:برخی مدیران در این استان با اقدامات خود در مسیر سرمایه گذاری و اشتغالزایی مانع ایجاد می کنند.به گزارش بلوطستان به نقل از ایرنا هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان لرستان از ناتوانی شرکت آب منطقه ای لرستان در افزایش سهمیه بهره برداری از منابع آب استان استان انتقاد کرد ، افزود: امسال ۷۰۰ میلی متر بارندگی در استان لرستان ثبت شده اما تخصیص آب به استان با مشکل مواجه است.
وی با بیان اینکه در وزارت نیرو می خواهند آب استان لرستان روانه خوزستان شود و متاسفانه مدیران مربوطه استان هم از این رویه حمایت می کنند بیان کرد: میزان برداشت آب از منابع زیرزمینی استان همدان با استان لرستان قابل قیاس نیست ، چون مدیران همدان جسارت دارند از منابع آب زیرزمینی برداشت می کنند ولی در لرستان مدیران این جسارت را ندارند.
وی با بیان اینکه وزیر نیرو و مدیرکل شرکت آب منطقه ای استان لرستان به دلیل عدم افزایش سهمیه آب استان باید پاسخگوی این همه بیکار باشند، اضافه کرد: با توجه به وضعیت موجود به جای اینکه گفته شود در استان لرستان ۱۲ میلیارد متر مکعب آب وجود دارد ، شرکت آب منطقه ای اطلاعیه بدهد و بگویند که در استان یک لیتر آب هم نداریم.
استاندار لرستان گفت: سوال ما این است که آیا همه قانون ها را علیه استان لرستان تصویب کرده اند مگر همین قوانین نیز در استانهای دیگر اجرا نمی شوند. بازوند در بخش دیگری از سخنانش همچنین گفت: بانک ها نباید نسبت به جلب صاحبان صنایعی که ضامن دیگر تولید کنندگان شده اند و از پرداخت تسهیلات سر باز می زنند اقدامی را انجام دهند و اگر این مصوبه را هم قبول ندارند به صورت مکتوب به ستاد تسهیل استان اعلام کنند تا تصمیم نهایی در این زمینه در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید اخذ شود.
وی با بیان اینکه همه از بانک ها شاکی هستند، افزود: بانک ها اگر واحد صنعتی را تملک می کنند خوب است که آن را احیا کنند به عنوان نمونه در حال حاضر هفت سال از تملک واحد صنعتی خمیر مایه دورود می گذرد اما بانک سپه نسبت به احیا آن اقدام نکرده است.
استاندار لرستان گفت: ۲۰۰ نفر در واحد صنعتی خمیر مایه دورود کار می کردند و با این حال مسئولان بانک سپه باید به دلیل عدم احیای این صنعت در نزد خداوند پاسخگو باشند.
بازوند اضافه کرد: سوال ما این است که آیا هیئت مدیره خمیر مایه دورور از عدم احیای این کارخانه به مانند هیات مدیره شرکت کشت و صنعت سودی می برد؟
وی افزود: همانگونه که بانک ملی نسبت به احیای ماشین سازی لرستان ورود کرده از بانک سپه نیز این انتظار می رود که نسبت به احیای خمیر مایه دورود اقدام کند.
استاندار لرستان گفت: بارها خواسته ایم که بانک ها واحدهایی را که تملک می کنند نسبت به احیای آنها اقدام کنند نه اینکه واحد صنعتی را تملک و بعد آن را به صورت تعطیل شده رها کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان