شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » اظهارات جنجالی دوستی درخصوص روزنامه همشهری

در حالی هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر صبح امروز برگزار شد که در این جلسه نوع پوشش خبری مصوبات شورای شهر تهران در روزنامه همشهری مورد نقد و تذکر برخی از اعضای شورای شهر قرار گرفت به طوری که در حاشیه این تذکر انتقادات و اظهارات ضدو نقیضی مطرح شد.
اظهارات جنجالی دوستی درخصوص روزنامه همشهری
به گزارش خبر نگار افکارنیوز، غلامرضا انصاری با اشاره به نحوه صفحه‌بندی روزنامه همشهری گفت: متاسفانه این روزنامه عملکرد خوبی را در خصوص انتشار اتفاقات درونی شورا ندارد.
وی افزود: روزنامه همشهری متعلق به مردم و از بودجه شهرداری است و باید در اختیار مردم و اهداف نمایندگان مردم در شورا باشد.
انصاری اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم نظارت ویژه‌ای به روزنامه همشهری معطوف شود و از آقای قالیباف شهردار تهران درخواست می‌کنم که مدیریت روزنامه همشهری و شورای سردبیری آن را مورد عنایت و توجه خود قرار دهد.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه نباید شورا را مقابل مردم قرار داد گفت: زیبنده نیست و قطعا شورای شهر موضوع انتشار مصوبات و لوایح شورا را پیگیری خواهد کرد.
در ادامه این جلسه حقانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با حمایت از صحبت‌های انصاری در خصوص روزنامه همشهری گفت: متاسفانه در برخی از مواقع شاهد هستیم که صحبت‌های رئیس و اعضای شورای شهر منعکس نمی‌شود و یا به گونه‌ای منعکس می‌شود که مناسب نیست.
وی پیشنهاد داد که از طریق شورای شهر نماینده‌ای صاحب صلاحیت و همچنین آگاه در حوزه رسانه انتخاب شود و در حوزه تحریریه، همشهری به کارگیری شود و در واقع اخبار قبل از انتشار توسط نماینده شورا بازبینی شود.
حقانی گفت: پیشنهاد بنده برای این کار آقای تقی‌پور سخنگوی شورای شهر تهران است.
سروری: روزنامه همشهری کار خلافی انجام نداده است
در ادامه جلسه پرویز سروری با اشاره به اینکه بنده از تذکر آقای انصاری در رابطه با روزنامه همشهری تعجب می‌کنم گفت: ما چیز پنهانی‌ای نداریم و در واقع روزنامه همشهری نیز عین مصوبات ما را منتشر کرده است و کار خلافی را انجام نداده است.
وی تصریح کرد: قاعدتا یکی از انتقادات آقای انصاری به مصوبه اخیر شورای شهر در خصوص ساماندهی تبلیغات بوده و باید به این نکته اشاره کنم که ما تماما از مصوبات خود حمایت می‌کنیم.
سروری در ادامه با اشاره به اینکه عملکرد روزنامه همشهری در خصوص انتشار گزارشات شورای چهارم قابل قبول بوده است گفت: بنده از برادرانمان در روزنامه همشهری درخواست می‌کنم حجم گزارشات خود را در شورای چهارم و شورای سوم منتشر کرده‌اند را در اختیار شورا قرار دهند و این در حالی است که قطعا حجم گزارش‌ها در شورای چهارم بسیار بیشتر از گزارش شورای سوم است.
پرویز سروری نیز در واکنش به انتقادات مطرح شده در خصوص روزنامه همشهری گفت: این گونه برخورد با رسانه در بورکینافاسو نیز انجام نمی شود. ما یک لایحه ای را مصوب کردیم و باید از آن دفاع کنیم. کار زیر میزی و غیر قانونی نبوده یک مصوبه است نه فرزند نامشروع که نشود از آن دفاع کرد. ما باید محکم پای مصوباتمان بایستیم. تنقیح قوانین مربوط به ساماندهی تبلیغات محیطی کار بزرگی است.
سروی اضافه کرد:‌ مگر چه کاری انجام شده که با این لفظ رسانه را مورد خطاب قرار می دهیم؟ روزنامه همشهری عین مصوبه را منعکس کرده و این برخورد مناسبی با رسانه نیست. ما باید اجازه بدهیم رسانه نفس بکشد.
این عضو کمیسیون نظارت شورا در پایان پیشنهاد کرد از مسئولین همشهری یک گزارش در خصوص حجم انعکاس اخبار شورای چهارم و شورای سوم که با هم قابل مقایسه نیستند؛ به شورا ارائه کنند.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران همچنین در پاسخ به تذکر حقانی و انصاری در خصوص انعکاس نامناسب این خبر در روزنامه همشهری اظهار داشت:‌ روزنامه همشهری قرار بوده خبر مصوبات را از روی سایت شورا بردارد و اگر جز این اتفاق بیافتد خوب نیست.
همچنین حبیب کاشانی – عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با انتقاد از صحبت‌های مطرح شده توسط محمد حقانی، گفت: موضوع نظارت قبل از انتشار مطلب مرا یاد قبل از انقلاب می‌اندازد که در مورد چنین مطالبی تایید می‌شد که چه نوشته شود یا چه نوشته نشود، این به چه معنایی است که ما برای رسانه تعیین تکلیف کنیم که چه بنویسد یا چه ننویسد.
انصاری در دفاع از تذکر خود عنوان کرد: من درباره اصل لایحه صحبت نکردم. اصل لایجه کار بسیار خوبی بود و تبلیغات محیطی و صنفی را ساماندهی کرد. این کار بایسته؛ شایسته و کارشناسی شده ای بود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تاکید کرد:‌ تذکر من درباره نحوه انتخاب تیتر بود. همشهری نوشته بود:‌ «تصمیم شورای شهر برای سازماندهی تابلوهای مغازه ها» این تیتر تحریک کننده بود.
مسجد جامعی نیز با اشاره به اینکه مهم ترین قدم برداشته شده در این لایحه قائل شدن جایگاه حقوقی برای اصناف بود؛ خاطر نشان کرد: شورای شهر تهران در روز اصناف برای اصناف جایگاه حقوقی قائل شد.
رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد:‌ اجازه بدهید موضوع همشهری در جلسه دیگری بررسی شود. همشهری یکی از روزنامه های مهم ما است که بعد از انقلاب متولد شد. من در این موضوع زمانی پاسخگو بودم به مجلس که چرا به این روزنامه مجوز داده شد و ما دفاع کردیم از این روزنامه تا در شهرستان ها هم به فروش برسد.
وی اظهار داشت: همشهری روزنامه بسیار مهم است و از روزنامه هم فراتر رفته است. بخش آگهی های همشهری در اقتصاد شهر نقش دارد.
مسجد جامعی با اشاره به این که این حق اعضای شورا است که تذکر بدهند از اعضا خواست اجازه بدهند این موضوع در جای خودش مطرح شود
در ادامه این جلسه دوستی در تذکری با اشاره به صحبت‌های آقایان کاشانی و سروری در حمایت از روزنامه همشهری، گفت: متاسفم به این دوستان به گونه‌آی صحبت کردند که انگار آقای انصاری چیز بدی را عنوان کرده است و صحبت‌های این دوستان در شان شورای شهر نبود.
دوستی گفت: ما همه می‌دانیم در حال حاضر روزنامه همشهری روزنامه شهرداری شده است و نباید دوستان ما از این موضوع تعجب و ناراحت شوند!
گفتنی است پیش از این دوستی در تذکری تاکید کرده بود روزنامه همشهری به شورای شهر برسد. این عضو شورای شهر نیز درباره نحوه عملکرد موسسه و روزنامه همشهری تذکر داده و پیشنهاد کرد: مدیریت این موسسه به شورای شهر واگذار شود. وی معتقد است روزنامه همشهری انتظار می رود وزین و قوی باشد، ولی تبدیل به بولتن داخلی شهرداری تهران شده که تاثیرآور و تاسف آور است و مطالب خلاف واقع درباره شورای شهر می بینیم و مصوبات شورا را درج می کند و با عباراتی این مصوبات را زیر سئوال می برد. این از کجا نشات می گیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان