شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » تعبیر اشتباه کاظمی از تحریم های ظالمانه

photo_2017-02-10_15-44-55
 

 نماینده مردم شریف پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی روز جمعه  در جمع راهپیمایان ۲۲بهمن به عنوان سخنران پایانی مراسم حضور داشت و در چند بخش سخنانی ایراد کرد که امروز در حوزه سیاسی و مسائل شهرستان سخنانش مورد نقد و بررسی دوستان و فعالان سیاسی قرار گرفت.

مهم ترین نکته ای که از چشم ریزبین و البته ذهن های خلاق دوستان اصلاح طلبان شهرستان مورد غفلت قرار گرفته و به استثنای دوستان عزیزم برادر باقر پور کسی از دوستان به آن اشاره ای نکرد سخنان کاظمی در خصوص ارزیابی شرایط جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی و به ویژه تحریم های ظالمانه استکبار علیه ملت ایران بود .

کاظمی در بخش اول سخنان خود در حالی که می خواست شرایط سخت تحریم ها را تشریح و توصیف کند ، گفت: ”  من شرایط امروز نظام جمهوری اسلامی را به شعب ابی طالب دوران صدر اسلام تشبیه می کنم :!!!!!

جناب آقای کاظمی نماینده محترم در حالی این تحلیل را در حوزه سیاست خارجی و وضعیت اقتصادی جامعه ایران در مواجهه با تحریم هیا ظالمانه دشمنان انقلاب ارائه داده است که همگی واقف هستیم رهبر معظم انقلاب به عنوان شخص اول مملکت و تصمیم گیرنده اصلی در همه امورات بویژه رویکرد نظام در مواجهه با دشمنی های دشمنان انقلاب تعبیری دیگر از وضعیت ننظام جمهوری اسلامی دارد .

معظم له در یکی از دیدار های خود که با  مردم قم  صورت گرفت با اشاره به توسل جبهه استکبار به همه ترفندها و روشها برای ایجاد رخنه و تردید در اراده مسئولان و همچنین مأیوس کردن مردم، تأکید کردند: “مقامات غربی بارها تکرار کرده اند که هدف از تحریم ها و فشارها بر ضد ایران، خسته و از صحنه خارج کردن مردم و وادار کردن مسئولان به تجدید نظر در محاسبات خود است، اما آنها اشتباه می کنند و به هدف خود نخواهند رسید زیرا این روسیاه های بد محاسبه گر، تصور می کنند نظام اسلامی در شرایط شعب ابی طالب است، در حالیکه ملت ایران امروز در شرایط بدر و خیبر قرار دارد.”

مقام معظم رهبری تأکید کردند: “بر خلاف تصور و تحلیل های جبهه استکبار، نظام جمهوری اسلامی امروز نه تنها در شرایط شعب ابی طالب نیست بلکه در شرایط بدر و خیبر قرار دارد”.با مروری بر اظهارات نماینده محترم پلدختر آنچه به نظر می رسد این است که او حتی در بیان شرایط ایران در قبال این تحریم ها از تعابیر و مواضع حکیمانه مقام معظم رهبری و اظهارات معظم له گویا اطلاعی نداشته و آنچه بیان می کند توصیفی اشتباه از شرایطی است که امروز به مدد ایستادگی ملت ایران و تدابیر دولت در عرصه سیاست خارجی نه تنها ایران را در عرصه بین الملل منزوی نکرده بلکه امروز ایران یکی از قدرت های فرامنطقه ای بوده و آمریکا و نظام استکبار در مواجهه با ایران مستاصل و در مانده است .

جناب اقای کاظمی احتمالا مستحضرند که محاصره ی اقتصادی شعب ابیطالب بیش از آن که یک واقعی صرفا اقتصادی در صدر اسلام باشد، نمادی از مقاومت مقتدرانه مسلمانان در برابر کفار و مستکبران زیاده خواه است که در برابر حقوق اقتصادی مسلم مومنین عزت و شرافت آن ها را مطالبه می کردند. اما آیا امروز ما در شرایط شعب ابی‏طالب هستیم؟

آیا وضعیت امروز ایران اسلامی به لحاظ ضریب اقتدار و امنیت ملی قابل مقایسه با شعب ابی‌طالب است؟ آیا به لحاظ اقتصادی ایران در تنگنای شعب قرار گرفته است؟ آیا جمهوری اسلامی که خود امروز به یک الگوی تمام عیار برای منطقه در جریان بیداری اسلامی تبدیل شده است در مظلومیت و مهجوریت دوران پیغمبر اکرم(ص) است؟

ایران با وجود تحریم های ظالمانه ابرقدرت های جهانی برای فلج کردن اقتصاد ایران و شکستن مقاومت ملت توانسته است دستاوردهای بسیار خوبی را در عرصه اقتصاد در چند سال گذشته بویزه در یکسال اخیر بر جای بگذارد .

در دولت تدبیر و امید  میزان صادرات از ۱۱ میلیارد دلار در سال گذشته به ۱۳٫۴ میلیارد دلار رسیده است. پیشی گرفتن صادرات بر واردات علامتی است که نشان می دهد امسال مسیر حرکت ما به سمت یک رشد مثبت اقتصادی است.جناب آقای کاظمی بواسطه فعالیتش در اداره کل گمرک ایران با اندکی پرس و جو از مسئولین گمرک می تواند صحت و سقم این آمار را جویا شده و  پویایی اقتصادی ایران با وجود تحریم ها را درک کند. حجم قاچاق از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۰ میلیارد کاهش پیدا کرده است و این امر نشان می دهد گام های اساسی در جهت رفع علف های هرز اقتصاد ایران برداشته شده و در این حوزه نیز دستاورد بسیار خوبی نصیب ملت ایران شده است.

ایران در سال ۹۳ توانست از رکود عبور کند و در حوزه اقتصاد  به رشد ۳ درصد برسد.با وجود این موفقیت  کاهش شدید قیمت نفت اجازه نداد آن روند ادامه پیدا کند . ایران امروز  از شرایط سخت سال ۹۴ عبور کرده به گونه ای که بر اساس گزارش رئیس جمهور محترم امروز نرخ تورم در کشور ۹٫۵ درصد است و این نشان می‌دهد که در این مسأله شرایط خوبی را از لحاظ اقتصادی داریم ایجاد می‌کنیم. از آنجا که نرخ رشد اقتصادی برآیند فعالیت و وضعیت تمام بخش‌های اقتصادی است، می‌توان گفت که در ۳.۵ سال اخیر اقتصاد ایران بهبود قابل قبولی را تجربه کرده است. هرچند دولت نرخ رشد اقتصادی ۵ درصدی را برای سال جاری هدفگذاری کرده است، اما با توجه به روند شاخص‌های اقتصادی به یقین می‌توان گفت که دولت در مواجهه با تحریم هیا ظالمانه به مدد رهنمون های مقام معظم رهبری و ایستادگی ملت دستاوردهای غیر قابل انکاری در عرصه اقتصادی داشته و علاوه بر این امروز در عرصه سیاست خارجی نیز ایران نه تنها یک نظام منزوی نیست بلکه به قدرتی فرامنطقه ای در معادلات منطقه ایی و جهانی در عرصه های مختلف تبدیل شده است.

 واقعیت امر این است؛ همان‌گونه مقام معظم رهبری تبیین فرمودند ایران امروز در شرایط بدر و خیبر است.و همانگونه که امام جمعه معظم و معزز شهرستان در خطبه های نمازجمعه اشاره ای درست به تهدید ها و تبعات نظام سلطه پس از انتخاب ترامپ داشته و خواستار تدبیر دولتمردان و مسئولین کشور در مواجهه با این تهدیدهای احتمالی با بکار گیری عقلانیت و تدبیر بر محوریت سه اصل عزت ،حکمت و مصلحت گردید.

عباس دارایی/ سردبیر پایگاه بلوطستان

  1. شهروند پلدختری

    عباس عزیز از اینکه شما هم به خیل نیروهای ارزشی پیوستی متشکریم.با اینکه از دوستان آقای کاظمی هستم اگر کلام ایشان سبب برانگیخته شدن عرق دینی شما شده است جای شکر دارد.موفق باشی

  2. شهر وند 2

    انتظار نمی رفت جناب نماینده با مواضع و ادبیات نظام نا آشنا باشد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان