شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » هاشمی یک شخصیت مبتکر و بن‌بست شکن و نوگرا بود

photo_2017-03-09_00-26-56

نماینده مردم  تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: شخصیت آیت‌الله هاشمی یک شخصیت مبتکر و بن‌بست شکن  و نوگرا بود.به گزارش بلوطستان محمود صادقی در همایش یادبود آیت‌الله هاشمی با حضور اصلاح طلبان  و حامیان دولت در خرم آباد افزود: هاشمی، مورد اعتمادترین فرد برای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی، خلاق و بن‌بست‌شکن بود،اظهار داشت : آیت‌الله هاشمی در دوران مبارزات قبل از انقلاب هم نقش مهمی در مبارزات داشت به گونه‌ای که ایشان در مجموع چهار سال و ۵ ماه را در زندان‌های رژیم پهلوی سپری کردند.

photo_2017-03-09_00-26-19

صادقی گفت: مرحوم هاشمی زمانی که هنوز ۳۰ سال سن نداشتند کتاب سرگذشت فلسطین را ترجمه کردند و در دوران مبارزات انقلابی نیز مکتب تشیع را منتشر کردند و از بسیاری از گروه‌های مبارز نیز حمایت مالی کردند.

وی با بیان اینکه  آیت‌الله هاشمی نقش مهمی در شورای انقلاب و در تأسیس نهادهای نوپای نظام جمهوری اسلامی داشتند،افزود:  آیت‌الله هاشمی در سن ۳۲ سالگی کتاب امیرکبیر قهرمان مبارزه با استعمار را نوشت و هنگامی هم که در زندان بود تفسیر راهنمای قرآن را نوشت که امروز هم منبعی ارزشمند برای محققان علوم قرآنی است.

photo_2017-03-09_00-26-10

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که آیت‌الله هاشمی رئیس‌جمهور بود در کابینه‌اش ائتلافی از نیروهای چپ و راست کارآمد و اهل کار وجود داشتد . وی اظهار داشت :  اولویت کابینه‌اش سازندگی و عمران کشور پس از خرابی‌های جنگ بود و ؛ برای مثال وی در اوایل سال ۶۰ به فکر ساخت مترو و گسترش آن در شهر تهران بود در حالی که بخشی از نیروها مخالف مترو بودند.

صادقی افزود: نمی‌توان نقش هاشمی را در ایجاد مجمع تشخیص مصلحت نظام نادیده گرفت که خود راهکاری برای رهایی از بن‌بست اختلاقات بین مجلس و شورای محترم نگهبان بود و یکی از اقدامات بزرگ آیت‌الله هاشمی که نقش مهمی در توسعه‌ی علمی کشور ایفا کرد احداث دانشگاه آزاد اسلامی بود.

photo_2017-03-09_00-26-50

نماینده مردم تهران و عضو شاخص فراکسیون امید در مجلس گفت: وقتی آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور شد دوران وی هشت سال فلاکت برای کشور بود و مدیریت احمدی‌نژاد نوعی مدیریت عقل‌گریز بود. وی افزود: در سال ۸۴او از سوی هر دو جناح مورد حمله قرار گرفت اما آیت اله هاشمی اهل سعه صدر بود و با وجود اینکه ما او را تعظیم می کنیم اما او را تقدیس نمی کنیم زیرا غیر از معصومین، هیچ شخصی عاری از خطا نیست.

photo_2017-03-09_00-26-28

وی گفت:  آیت‌الله هاشمی از دولت اصلاحات نیز حمایت کرد و در دولت اصلاحات علاوه بر تداوم راه سازندگی و عمرانی دولت قبلی، به توسعه‌ی سیاسی هم توجه ویژه‌ای شد.صادقی اظهار داشت : هاشمی  اهل سعه صدر بود؛ با همه‌ی گروههای درون نظام کار می‌کرد. وی افزود: او  میانه‌رو و اعتدالی بود و از افراط و تفریط دوری می‌جست؛ سخت‌کوش و آینده‌نگر بود و به تفکر کار تیمی اعتقاد داشت.

 

  1. حمزه قبادی

    برای آنکس که می اندیشدهیچ چیزی مقدس نیست!!! (نیچه)(حمزه قبادی)

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان