شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » ضرورت اخلاق رسانه ای و پرهیز از کپی پیست های رایج


 

بلوطستان به گواه مخاطبان و نظر کارشناسان از رسانه های پویایی استان لرستان است که در سه حوزه ی چاپ، تارنمای خبری و عرصه تلگرامی توانسته حضور فعال داشته باشد، این مهم به لطف خدا و با همکاری دوستان فرهیخته و اهل قلم بخصوص سردبیر ساعی سایت بلوطستان میسر شده و دلیل استقبال خوب مخاطبان از نشریه چیزی جز اخبار تولیدی و مطالب منتقدانه نیست.
متاسفانه کسانی که ادعای رفاقت هم دارند و طی سالیان گذشته هرچه مطالب بلوطستان را کپی پیست می کردند به رسم رفاقت از بیان و رسانه ای کردن آن چشم پوشی می شد.
تا اینکه احساس گردید این مسئله نتیجه ی منفی برای نشریه دارد بنا شد جلوی این رویه ی غلط را بگیریم از این رو توسط آقای دارایی و شخص مدیرمسئول مواردی تذکر داده شد.
بیان این نکته بدین خاطر بود که دانسته شود کسانی که بقول لری خودمان “دنون حردشو درد میکه” با گستاخی جای شاکی و متشاکی را عوض کرده و نشریه را به چیزی متهم کرده اند که خود ید طولای در آن دارند.
بلوطستان مجبور است جهت تنویر افکار عمومی لینک اخبار و مطالبی که از او سرقت شده را در معرض مخاطبان فهیم بگذارد تا بدانند میشود خبرنگارنماها وارد عرصه ی رسانه ای بشوند اما نمیشود با خبرهای این و آن در پیشگاه وجدان های بیدار خود را خبرنگار و روزنامه نگار شد.
در جدیدترین مورد بلوطستان سوژه ای که ذهن افکار عمومی بدان حساس شده و قبلا هم بدان پرداخته را پس از آنکه از نتیجه ی قطعی رای دادگاه مطلع شده را به شکل حرفه ای چپ چین کرده است و از جانب آنان که ابتدایی ترین اصول خبرنویسی را نمی دانند یا نمی خواهند بدانند مورد اتهام قرار گرفته است.
بلوطستان حاضر است این خبر را همراه با خبرهای سرقت شده اش در حضور اساتید خبر نویسی به قضاوت بگذارد تاهمه ببینید بینم ذره ای خرده بر آن گرفته میشود یا حرفه ای گری و پیگیری بموقع بلوطستان تحسین خواهد شد،
بلوطستان از فرصت استفاده کرده و اعلام می کند زین پس هر خبر، مطلب یا تصویرش بی منبع مورد سواستفاده قرار بگیرد پیگیر خواهد شد و سواستفاده گران را به مخاطبان معرفی خواهد کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان