شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » من متولد ۳۰ اردیبهشت حق رای ندارم!


 

دخترم غزل ۳۰ اردیبهشت ۱۳۷۸ متولد شده به علت یک روز نمی تواند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند. یاداشت زیر را او نوشت و وقتی خواندش بغض گلویم را گرفت. تقدیم می کنم به شما مردم دوست داشتنی سرزمینم ایران بزرگ.(عبدالرضا شهبازی)

 هیجده سالگی ام را می خواستم با ذوق رای اولی بودنم که گریبانم را گرفته بود جشن بگیرم. اما چه کنم که یک روز دیر بدنیا آمدن کار به دستم داد!نمی دانم از چه کسی شاکی باشم، شاید بهتر است از مادرم گله کنم. شاید هم خودم مقصرم که همیشه برای همه چیز این قدر حوصله به خرج می دهم.که آخرش دیر می شود. اما شاید اگر ۲۹ اردیبهشت قرار بود رای بدهم این بار حوصله به خرج نمی دادم. اولین نفر اولین رای را در صندوق می انداختم این طور شاید نگران سال بعد نبودم که آیا دانشگاهم امن است یا گاز انبری در راه است؟!
کاش می شد رای بدهم. آن وقت همین جمله بس بود که رای بدهم به کسی که گفت: چه کسی گفت زن ایرانی فقط در خانه امنیت دارم. رای بدهم به آزادی رای بدهم به کسی که نه تنها خودش بلکه تمام حامیانش هم برای همدیگر احترام قائلند.
وقتی روز جمعه ۱۵ اردیبهشت یکی از همین آدم ها در ستاد سلامت شهرستان خرم آباد شالی بنفش به گردنم انداخت و من با خنده گفتم حق رای ندارم.لبخند زد و گفت : حق رای مهم نیست ؛ مهم حضورت است. همان روز احترام بین دو نسل کاملا متفاوت را دیدم و درک کردم.فهمیدم تو آمدی که مهربانی کنی؛ امدی که خدمت کنی، نه دروغ، نه ریا، نه وعده های سر خرمن. این را از حامیانت را هم می شود فهمید. قول بهبود وضع فرهنگ و هنر را نداد. اما خانه سینما را با حضور استاد انتظامی و ایوبی بازگشایی کرد. اما آن مرد که نقد می کند وضع فرهنگ و هنر را و قول می دهد برای بهبود وضع همان کسی است که آموزش موسیقی را در فرهنگسراهای شهرش ممنوع کرد.
راستی آقای شهردار ،شهرتان را به خوبی اداره کرده اید که به فکر اداره کشور افتاده اید.رای نمی دهم به کسی که ادا کرد به زنان فرصت شغلی می دهد و در واقعیت هیچ.رای می دهم به کسی که برای اولین بار به سه زن اجازه داد در این کشور به عنوان فرماندار خدمت کنند.
کاش این یک روز نبود که رای می دادم به تحول، به امنیت، به فرصت برای ثابت کردن خودم به عنوان یک دختر.رای نمی دادم به ریا، به دروغ، به وعده و وعید.چه شیرین می شود برایم تولد هیجده سالگی ام اگر ۳۰ اردیبهشت کادوی ۱۸ سالگی ام را از ملتی بگیرم که دوباره درست انتخاب می کنند.
کاش یادمان نرود سیاست مداران بد توسط مردم خوبی که رای نمی دهند انتخاب می شوند.

  1. مهدی اسدیان

    دوره بعد که جناب قالی باف برای دور دوم ثبت نام میکنند. میتواند رای خلاف وی بدهید.
    شهردار ۹۶ درصدی زنده باشند.و پیروزی شان را ببیند. چقدر خوب این شهر تهران را اداره میکنند. جالبه یکی در شمال کشور زده بیخ گوش یک پیرزن دست فروش اقایی جهانگیری میاد یقه شهردار تهران میگیرن.
    خدایا شکرت انگار مامورین و رفتگران شهرداری رفتند سفارت رو گرفتند. خخخ اقایی جهانگیری میاد.
    جالبه برخی هم خودشون تحلیل میکنن بله درسته شکست خورده برگ هاش رو سوزاند!!!!!!
    اینگونه متن های کلیشه ای رو به پایی کمی سن دختر جناب شهبازی میزاریم.
    ولی بد نبود.
    تبلیغ خوبی بود.

  2. مردآزما

    جناب شهبازی فکر نمی کنم این وسط چیزی به تو برسد لطفا خودتان اینقدر کوچک نکنید ارزش انسان بیشتر اینها است اگر می خواهید تبلیغ کنید اصولی و علمی نه تخریب دیگران بعد جالبه دم هم از ازادی میزنید

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان