شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » تخصیص آب، اصلی‌ترین خواسته مردم لرستان از رییس‌جمهوری است

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص آب، مهترین و اصلی ترین خواسته مردم استان لرستان از دولت و شخص رییس جمهوری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈالهیار ملکشاهیˈ روز سه شنبه در نهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر لرستان افزود: در حالی که منابع آبی جاری در لرستان در حد مطلوبی قرار دارند، اما مردم این استان کمترین بهره را از منابع آبی موجود به دلیل نبود زیرساخت ها، می برند.
وی اظهار داشت: امروز برخی شهرهای استان لرستان برغم قرار گرفتن در سرچشمه آبهای منطقه ، بنا به دلایل مختلف با مشکل جدی کمبود آب شرب و مصرفی مواجه شده اند.
وی با اشاره به اعتراض های گسترده برخی استانها مبنی بر عدم احداث سد در استان لرستان، گفت: دراین زمینه برخی افراد نیز به صورت ناخواسته ، در مسیر اجرای پروژه های عمرانی سد سازی در استان لرستان مانع ایجاد می کنند.
وی با بیان اینکه برداشت یک دهم آب خسارتی به مناطق پایین دستی وارد نمی کند ، تصریح کرد: بهره مندی از مجتمع های کشت و صنعت و توسعه کشاورزی نیازمند توجه ویژه دولت و تخصیص آب موردنیاز است. ملکشاهی افزود: هم اکنون طرح پتروشیمی مصوب کوهدشت شش میلیون متر مکعب و طرح مصوب پتروشیمی رومشکان هشت میلیون متر مکعب آب نیاز دارد و این در حالی است که در بحث آب و تامین آب به شدت با مشکل مواجه هستیم.
نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تعطیلی ۸۰ تا ۹۰ درصدی برخی شهرکهای صنعتی استان گفت: بسیاری از این تعطیلی ها به واسطه مدیریت ضعیف و غیرعلمی رخ داده است.
در این همایش از کارآفرینان، کارگران، گروههای کار و واحدهای تولیدی نمونه استان تجلیل شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان