شما اینجا هستید
اجتماعی » نارسایی ها و راهکارهای تقویت ورزش قهرمانی لرستان

تالاراندیشه:اعتبارات ورزشی درادارات دولتی هزینه ی ورزش نمی شود!
دکتر عزیزپور: درسال ۱۳۹۴یک درصد از اعتبارات دستگاه ها باید صرف فعالیت های ورزشی شود وکمیته ای برای این منظور تشکیل شده است!
درراستای برنامه های «تالاراندیشه ی لرستان» این بار، با حضور دکتر عزیزپور مدیرکل محترم ورزش استان و دکتربهرامی معاونت تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش لرستان، اعضای محترم تالاراندیشه، بحث ورزش استان را در چهارحوزه‌ی قهرمانی، همگانی، دانش آموزی و بانوان بررسی نمودند دراین گفتمان که مسئولین به شکل آنلاین با اعضای محترم تالار گفت وگوداشتند به نکات جالبی اشاره گردید!
تالاراندیشه دراین باره، راهکارهایی بیان نمودند و مسئولین به فراخور بحث ها نکاتی را یادآوری کردند.

درزیر به برخی از رهکارهای توسعه‌ی ورزش قهرمانی استان اشاره می شود:
تالار اندیشه: شرایط اشتغال قهرمانان ورزشی به ویژه آن هایی که دررقابت های جهانی افتخار کسب می‌کنن بایدفراهم شود! با توجه به بدنه غیرمتخصص اداره‌ی ورزش بهتراست زمینه جذب و استخدام مدال آوران آسیایی و جهانی درادارات ورزش استان فراهم شود که هم باعث انگیزه جوانان شود و هم می‌توان تخصص آن‌ها را در راستای رونق ورزش استان به کارگرفت. دکترعزیزپوردراین باره گفت:به کارگیری قهرمانان یک عزم ملی واستانی می خواهد. اما اداره کل ورزش و جوانان حتمن دراین باره پیگیری می کند هرچند مشکل بیکاری دردیگربخش های استان متاسفانه وجود دارد!
تالاراندیشه: درورزش قهرمانی باید بتوانیم از تمام پتانسیل مدیران ومسئولان و نخبگان ورزش در سطوح کشور برای تقویت لرستان استفاده کنیم. برای ورزش‌های ریشه دار وپرطرفدار زمینه سازی کنیم تاهمیشه قهرمان داشته باشیم . مثل رشته های هاکی، فوتسال، کشتی، جودو، تکواندو، والیبال، بسکتبال، بدمینتون، شطرنج، تیراندازی، کاراته، کبدی، دو ومیدانی و ژیمناستیک.
تالاراندیشه: استاندارمحترم ارگان‌های دولتی را ملزم به تیم داری کند. ادارات دولتی اعتباراتی که قانونی باید برای ورزش هزینه کنند! نمی کنند! دراین باره دکتر عزیزپورگفت: در سال ۱۳۹۴ یک درصد از اعتبارات دستگاه‌ها دولتی باید صرف فعالیت‌های ورزشی شود و از هم اکنون کمیته ای به همین منظور در اداره کل‌ ورزش تشکیل شده است! سهم یک درصد ازدوسال پیش تا امسال وجود نداشته است امسال با پیگیری اهالی ورزش دوباره احیا شده است!
تالاراندیشه: در واگذاری هیات‌های ورزشی بازنگری شود و فقط به خاطر این‌که هیات‌ها باید در تامین هزینه هاخودکفا باشند و بتوانند مخارج خود را تامین کنند هیات‌ها را به افرادی که تخصص و تجربه ای درآن رشته‌ی ورزشی ندارند واگذار میکنند!
تالاراندیشه: استقبال، بدرقه و ارج نهادن به قهرمانان ملی و بین المللی هنگام ورود یا خروج از استان. باعث احترام به جایگاه و حفظ شان آن ها می‌شود! بارها این موضوع دست‌مایه گلایه قهرمانان عزیزمان بوده است! ما الان بزرگان ورزشی مثل اقای میراسماعیلی و محمدی، داریم که شاید به لرستان احتیاج نداشته باشند ولی لرستان محتاج این بزرگواران هست!دکتر عزیزپوردراین باره گفت: دراین مدت کوتاه ازکلیه‌ی رشته های ورزش عازم به مسابقات حمایت شده است و ورزشکاران درکلیه‌ی رقابت‌های قهرمانی کشور، شرکت نموده‌اند و بدون استثنا عنوان قهرمانی به دست آورده اند و دردو رویداد میزبان مسابقات قهرمانی کشور بوده ایم که با اختلاف عنوان اول را بدست اورده ایم . دکترعزیزپورهمچنین گفت : این عزیزان جز مفاخر لرستان می‌باشند هم لرستان باید اینان را حمایت نماید و هم آنان باید دغدغه‌ی ورزش لرستان را داشته باشند و کمک کنند!

 تالاراندیشه: خوشبختانه اموزش وپرورش در ورزش قهرمانی کارنامه‌ی درخشانی دارد.
تالار اندیشه: قهرمانان لرستان از بی توجهی مسیولان، ازاین استان کوچ می کنند! نامگذاری خیابان‌ها و ساخت و نصب تندیس قهرمانانی که چندین بار نام لرستان رو درتورنمنت‌های مختلف مطرح می‌کنند در خیابان‌ها و شهرهای استان می تواند یک مشوق خوبی برای دلبستگی آنان به این سرزمین و انگیزه ای برای دیگر جوانان باشد! دکترفرید بهرامی دراین باره گفت: قهرمانان کوچ کرده، دلایل خاص خودشان را دارند شما اگر پای حرف های سیاوش نوری ومحمد کوشکی کوچ نکرده، بنشینید واقعا زندگیشان تراژدی است! ما باید چقدر هزینه کنیم که در اخبار صدا وسیما باشیم واسم استان لرستان را مطرح کنیم! ولی یک قهرمان به راحتی استان را به ایران حتی به جهان می شناساند!
تالار اندیشه: زمینه‌های لازم برای تمرین قهرمانان ورزشی فراهم کنید!
تالاراندیشه: سیاست گذاری ، هدایت و نظارت بر طرح‌های پژوهشی و فعالیت‌های پژوهش و فناوری در حوزه‌ی ورزش و جوانان امری حیاتی به نظر میرسد. چیزی که در دوره های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته است! تحقق برنامه های ورزشی در بخش‌های قهرمانی و برطرف شدن مشکلات و اجرایی شدن برنامه ها درحوزه‌ی جوانان به بهره گیری ازکارهای پژوهشی بستگی دارد! دکتر عزیزپورگفت: متاسفانه در سال‌های گذشته این اداره‌ی کل کمترین اعتبار لازم را به بخش پژوهش تخصیص داده است! امیدواریم بتوانیم این نیاز واقعی ورزش را احیا کنیم! دکتر فرید بهرامی: طرح های کاربردی مثل طرح آمایش واقعن برای ورزش قهرمانی استان نیاز است!
دکترعزیزپور درپاسخ به یکی از اهالی تالاراندیشه مبنی بر بی‌توجهی به ورزش معلولان گفت: درقالب یک تفاهم نامه، یکی از بهترین فضا های ورزشی را دراختیار جانبازان و معلولین عزیز قرارداده ایم و با کمک فدراسیون مربوطه کاملا تجهیز خواهد شد!
تالار اندیشه: جناب آقای دکترعزیزپور! چقدر ازتجربه و قدرت سیاسی ورزشی قهرمانان استان، درجهت پیشبرد اهداف ورزش قهرمانی استان استفاده کرده‌اید؟ یکی ازمشکلات ورزش درحال حاضر خصوصی بودن سالن هاست آیابرای این قضیه حضرتعالی برنامه ای دارید؟
شهرستان کوهدشت به عنوان یکی از قطب های ورزش استان و کشور در رشته های کشتی آزاد و فرنگی، ورزش های رزمی و بانوان هنوز از نداشتن سالن های ورزشی رنج می برد، بیشتر تمرین های ورزشکاران در ورزشگاه آزادی انجام می شود که کمترین امکانات را دارد!

 دکترعزیزپوردرپایان بحث ورزش قهرمانی گفت: به ناچاردرکوتاه مدت برنامه هایی داریم و باید اولویت بندی کنیم و در رشته هایی که امکان قهرمانی هست، بیشتر سرمایه گذاری کنیم البته توجه میان مدت و بلند مدت به بیشتر رشته ها که دارای پتانسیل قهرمانی هستند، داریم!

با سپاس از مشارکت فرهیختگان تالار عالیجنابان:دکترعزیزپور، دکتر بهرامی، حمزه رحمانی، مرادی، فتح‌الهی، شیروانی، محمدرضاگودرزی، مجتبی صورتیان، پرویزعینی، پورهاشمی، سپهوند، مقسمی، نظرپور، رحمتی، رشیدی، کنعانی، فاطمه نیازی، احمد ساکی، قربانی، حسین قاسمی،هداوند و فاطیما

تنظیم: علی گودرزیان (ع پایدار)

  1. بهمن

    مطالب خوبی می زنیدسایت بلوطستان واقعاتکه یک کم براش تبلیغ کنین بیرف باشین وواقع بین بهتون تبریک میگم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان