شما اینجا هستید
خبری » آزاد‌سازی حریم رودخانه وظیفه شهرداری نیست/ اراضی باید به شهرداری واگذار شود

شهردار پل‌دختر گفت: بخش زیادی از مابقی املاک قرارگرفته در حریم و بستر رودخانه کشکان، در این شهر آزاد شده که باید توسط وزارت نیرو جهت انجام خدمات عمومی به شهرداری واگذار شود. به گزارش بلوطستان صدیقه میری با بیان این مطلب اظهار کرد: پس از سیل فروردین ۹۸  بستر و حریم رودخانه تخریب شده است  و با توجه به تعیین بستر و حریم جدید ،برخی منازل شهروندان براساس نظر کارشناسان، جز حریم رودخانه کشکان واقع شده است .

وی گفت:بخش زیادی از مابقی املاک قرارگرفته در حریم و بستر رودخانه کشکان، در این شهرآزاد شده که باید توسط وزارت نیرو جهت انجام خدمات عمومی به شهرداری واگذار شود

شهردار پلدختر افزود:بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی وظیفه اعطای زمین معوض به مالکان حریم و بستر رودخانه کشکان را به عهده گرفتند که ضرورت دارد این دستگاه‌ها نسبت به تکمیل آزاد‌سازی، جدی‌تر وارد عمل شده و این موضوع را تعیین تکلیف کنند.

میری با بیان اینکه با وجود پیگیر ی ها و جلسات مکرر شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری این موضوع بلاتکلیف مانده است ، ادامه داد: متاسفانه تاکنون در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است .

وی گفت: اوایل هفته جاری موضوع مجدد در جلسه‌ای به اتفاق  رییس شورای اسلامی شهر به  فرماندار منتقل و پس از بررسی  مقرر شد مدیران کل دستگاه‌های مربوطه به همراه مدیرکل بحران و مدیرعامل آب منطقه‌ای  لرستان جهت تعیین تکلیف و آزاد‌سازی حریم و بستر رودخانه کشکان از مناطق مورد نظر بازدید میدانی صورت گیرد.

میری تصریح کرد:جهت رفع این مشکل و تعیین تکلیف موضوع در راستای خدمات‌دهی به شهروندان و نظم دادن به امور شهری آزادسازی حریم و‌ بستر رودخانه، در اسرع وقت با ورود مسئولان مربوطه برای همیشه و به صورت ریشه‌ای حل شود.

شهردار پل‌دختر گفت:همچنین پس از آزا‌دسازی حریم ،  انتظار می‌رود‌ وزارت نیرو اراضی مورد نظر را به شهرداری واگذار کند تا ضمن جلوگیری از تعرض مجدد، نسبت به به‌سازی حریم و بستر رودخانه کشکان و رفاه حال شهروندان اقدام شود./ فارس

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان