شما اینجا هستید
اجتماعی » آزموده را آزمودن خطاست

بنا بر روال موجود و با توجه به استقرار دولت جدید، انتصابات جدید بتدریج و با آرامشی خاص در جریان است، انتصابات به آهستگی به سطح مدیران کل دستگاه‌ها در استانها رسیده و مردم و کارکنان دستگاه‌ها چشم ‌انتظارِ گردش بهینه‌ی قدرت اداری هستند. آنچه که باعث ایجاد رگه‌هایی از نگرانی و نارضایتی در بین کارکنان برخی دستگاه‌ها شده است، مدعی بودن برخی عناصر آزمون پس داده و ناکارآمد است. 
اداره کل بهزیستی یکی از دستگاه‌هایی است که مطابق روال و روند موجود، انتصاب مدیریت جدید آن قریب‌الوقوع تصور می‌شود. مطرح شدن برخی مدیران سابق که عملکرد آنها مورد انتقاد شدید بسیاری از کارکنان در اغلب ادارات شهرستانها بوده و عمده مددجویان بهزیستی با تلخی بسیار از آن یاد می‌کنند، نگرانی است که به وضوح مشاهده می‌شود و قابل درک است.

بهزیستی دستگاهی خدمت‌رسان است که با آسیب‌دیدگان اجتماعی، معلولین و اقشار ضعیف و ازکارافتاده جامعه سروکار دارد، بهزیستی بواسطه جنس خدمات و جامعه هدف خاص و ماموریت‌های تعریف شده نیازمند مدیرانی با نگرش اجتماع محور و سلامت محور است. مدعی بودن شخصی که در زمان مسئولیت خود دید و نگرش مالی نسبت به امورات روانی اجتماعی بهزیستی داشته‌ و امورات جامعه‌ی هدف بهزیستی را از دریچه‌ی مالی و اقتصادی نگریسته‌اند! و از همدلی و درک مسائل و مشکلات معلولین و آسیب‌دیدگان عاجز بوده، موجی از نگرانی و دلواپسی را در بین مددجویان ایجاد کرده است.

مدعیِ آزمون پس داده‌ای که اعتبارات ساخت سالن ورزشی در محل کنونی چمن مصنوعی و زمین فوتسال بهزیستی را با انگیزه بهره‌مندی از عواید بازگشت اعتبارات، پس فرستاده و با تنگ ‌نظری و مضایقه، به حداقل ممکن بسنده کرده و مددجویان و کارکنان را از داشتن یک سالن ورزشی مدرن محروم کرده است، یادآور تلخی‌ و تلخ‌کامی است.

حقا و انصافا، مدعی بودن شخصی که در زمان تصدی خود نگاه پوپولیستی و ایلیاتی به انتصاب مدیران زیرمجموعه خود داشته و مددجویان و نیازمندان را از نقطه نظر وابستگی به ایل و طایفه نگریسته، جای نگرانی دارد. کارکنان و مددجویان هنوز این کج سلیقگی و این ناکارآمدی را به یاد دارند که معیار تعیین نیازمندی مددجویان، اقدامات کارشناسی و کار مددکاری نبود و وابستگی به قبیله و طایفه، ملاک تعیین کننده بود.

شخصی که در انتخاب مدیران زیر مجموعه خود با تنگ‌نظری رفتار کرده و معیار و شاخصه او هم قبیله بودن و ضعیف ‌تر بودن از خودش بوده، نمی‌تواند مدعی شایسته‌ای برای اداره‌ی بهینه امورات باشد.

بهزیستی لرستان به لحاظ نیروی انسانی، جزو ادارات غنی و بهرمند از کارشناسان توانمند بسیاری است که توانایی لازم برای برعهده گرفتن مسئولیت‌ این اداره را بالقوه دارا هستند، امید است که با اتخاذ تدابیر لازم و در نظر گرفتن انتظارات موجود از تکرار تجارب تلخ جلوگیری شود و با گماردن فردی توانمند، شور و نشاط به بدنه‌ی این سازمان و مددجویان آن بازگردد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان