شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » آسانسوری در کار نیست،۸۸ واحد مسکن مهر پل دختر هفته دولت افتتاح می شود؟

1

جلسه شورای مسکن شهرستان پلدختر در حالی برگزار شد که این جلسه دو بار در روزهای اخیر قبل علیرغم اطلاع رسانی قبلی روابط عمومی فرمانداری پلدختر لغو شده بود.
در حالی چهار ماه از سفر استاندار لرستان به شهرستان پلدختر و دستور ویژه وی برای تعین تکلیف مسکن مهر می گذرد که در ابتدای سالجاری تا کنون هیچ اتفاقی در مسکن مهر نیفتاده و همچنان مسکن مهر پلدختر با مشکلات عدیده ایی روبرو شده که بهره برداری نهایی از این واحدهای ساخته شده در دولت احمدی نژاد از سوی دولت تدبیر و امید به کلاف سردرگمی مبدل شده است.
روز دوشنبه جلسه شورای مسکن به ریاست ترابی نژاد فرماندار پلدختر تشکیل شد و این جلسه بر خلاف سایر جلسات شهرستان یک جلسه بسیار پر حاشیه و پر حرف و حدیث بود که نهایتآ تصمیماتی اتخاذ شد که اگر در روزهای آتی عملی شود پس از سالها انتظار واحدهای مسکن مهر به زودی تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.

فرماندار پلدختر: ۸۸واحدمسکن مهر در هفته دولت آماده بهره برداری خواهند بود

۸۶۹۸ - Copy

به گزارش بلوطستان قدرت اله ترابی نژاد با عنوان این مطلب گفت: در شورای مسکن استان تصمیماتی اتخاذ شد که روند بهره برداری از واحدها را تسهیل کرده و با رفع مشکلات جزیی فعلی ۸۸واحد مسکن مهر در هفته دولت به بهره برداری خواهند رسید.

آسانسور نصب نمی شود

وی گفت:در شورای مسکن لرستان به دلیل اینکه جانمایی آسانسور در واحدهای مسکن مهر با هزینه های زیادی روبرو خواهد شد و تمکن مالی متقاضیان در حدی نیست که کفاف نصب آسانسور را بدهد نهایتا با جانمایی و اصلاح واحدها مخالفت شده و نصب آسانسور دیگر اجباری نبوده وساکنان واحدها پس از بهره برداری و در صورت تمایل می توانند به وسیله تعاونی ها خودسرانه اقدام به نصب آسانسور کنند.
فرماندار پلدختر افزود: مسکن مهر پلدختر دارای ۶۲۴واحد است که به وسیله دو پیمانکار در حال اجراست. وی گفت: نصب آسانسور بار مالی سنگینی برای تعاونی ها دارد و به همین دلیل در شورای مسکن تصمیم گیری شد که تسهیلات اختصاص یافته به تعاونی ها به مسکن مهر تزریق شود تا پروژه شتاب گرفته و تکمیل شود.
وی با عنوان اینکه باید نماکاری توسط تعاونی ها تکمیل شده و محوطه سازی توسط راه و شهرسازی صورت گیرد ، اظهار داشت: هزینه های انشعابات آب و برق پرداخت شده و شرکت های خدمات رسان در این زمینه نسبت به نصب این انشعابات اقدام کنند.
ترابی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از روند کند فعالیت تعاونی ها در خصوص مراحل صدور پروانه ساخت این واحدها گفت: صدور سند منوط به ارئه پایان کار و پایان کار نیز منوط به ارائه گزارش مرحله ایی کار به سازمان نظام مهندسی است.

مسکن مهر شیوه ایی مناسب برای خانه دار کردن مردم نبود

فرماندار پلدختر گفت: مسکن مهر شیوه ایی مناسب برای خانه دار کردن مردم نبود. وی افزود: دولت فعلی نمی تواندبه وضعیت مسکن مهر بی تفاوت باشد و خود را متعهد به تکمیل وضعیتی می داند که برای خانه دار کردن مردم شیوه ایی مناسب نبوده و سرمایه های ملی علیرغم گذشت سالها هنوز بر زمین مانده است.
قدرت اله ترابی نژاد تصریح کرد: تعاونی ها باید در اسرع وقت متقاضیان را جهت قسط بندی به بانک معرفی کنند.

اظهارات مدیر تعاونی معلولین و حواشی پیرامون آن

جلسه به دلیل اظهارات یکی از مدیران تعاونی ها به حاشیه کشیده شده و این مدیر تعاونی با صدای بلند می خواست سخنان خود را خطاب به برخی مدیران به زعم وی بی توجه به مسکن مهر معلولین مطرح کند . وی با استناد به بخشنامه هیات دولت مبنی بر رایگان بودن پروانه ساخت و انشعاب رایگان آب و برق و گاز برای مسکن معلولین گفت: دولت این قانون را تصویب و بخشنامه کرده اما گویا اینجا دولتی دیگر بر مسند کار بوده و پدیده دولت در دولت حاکم شده است.
وی افزود: اگر لازم باشد حتی موضوع را در سطح مقامات ارشد دولت در تهران پیگیری خواهم کرد.

شهردار پلدختر: صدور پروانه ساخت رایگان نیست

444

جهانگیر اکبری شهردار پلدختر در حالی که مدیر تعاونی معلولین همچنان با صدای بلند و لحنی غیر عادی به سخنانش ادامه می داد خطاب به وی گفت: نیاز نیست صدایت را بالا ببری با لحن آرام هم می شود حرف زد.
اکبری گفت: صدور پروانه ساخت رایگان نیست و تاکنون برخی از تعاونی ها برای تمدید پروانه هم به شهرداری مراجعه نکرده اند.
وی افزود: پارکینگ مجتمع مسکن مهر در حالی حذف شده که تعاونی ها باید کاربرگ های پدافند غیر عامل را رعایت کنند چون در غیر اینصورت ما پروانه ساخت نهایی را صادر نخواهیم کرد.شهردار پلدختر ادامه داد: ما ملزم به بخشنامه پدافند غیر عامل کشور هستیم. وی گفت: مسئول دفع آب های سطحی و محوطه سازی راه و شهرسازی است و شهرداری مسئولیتی ندارد.
وی تصریح کرد: تعاونی ها مشکلات را به زمین دیگرا نیاندازند .شهردار پلدختر اضافه کرد: عوارض تا سقف ۱۲۰متر صرفآ در چهار آیتم برای معلولین رایگان است .

نیاکان پیمانکار مسکن مهر پلدختر نیز در این جلسه گفت: از وضعیت مسکن مهر پلدختر کلافه شده ام و آبرویم در خطر است.وی افزود: طرح دو سال بوده که تعطیل شده و نقدینگی مشکل اصلی تعاونی هاست.
وی گفت: برخی مدیران تعاونی ها ضامن بانکی افراد بدهکار هستند و به همین دلیل حساب های تعاونی ها مسدود شده و کار به همین دلیل راکد شده است.
نیاکان افزود: مبلغ نقدینگی معلق در حساب ها اگر به پروژه تزریق شود و بانک ها موانع را رفع کنند قطعا در هفته دولت بخشی از این واحدها تکمیل خواهد شد. وی گفت: وقتی پول نیست چه توقعی از تعاونی ها داشته اید تا زمانی که پول و نقدینگی رفع نشود دسته ما هم بسته است.

طوری صحبت نکنید که فرافکنی شود

فرماندار پلدختر در پاسخ به اظهار نظر نیاکان گفت: طوری صحبت نکنید که فرافکنی شود . وی افزود: اصلا بنا را بر این بگذارید که دولت تسهیلات ۵میلیون تومانی هر واحد مسکن مهر را به شما اعطا نکرده ، شما متعهد به تکمیل مسکن مهر هستید.

4
 

مشکل متقاضی داریم

پیمانکار مسکن مهر پلدختر در لابلای سخنان فرماندار گفت: آقای فرماندار ما الان مصالح آورده ایم ، آن زمان که خودمان آب های سطحی را دفع کرده و مصالح مان بر اثر سیلاب نابود شد و متضررشدیم و دم بر نیاوردیم چرا کسی از ما حمایت نکرد.
وی گفت: ما الان مشکل متقاضی داریم و در صورت بهره برداری ، واحدها متقاضی ندارند.

  1. منتقد شهرداری

    شهردار اینجا هم سوتی داده وقتی تخصص نباشد همینه که می بینیم بر اساس قانون پروانه ساخت و انشعابات برای معلولین رایگان است می تونه اینو از ملاثانی بپرسه

    • مرادی

      معلولین از مالیات و عوارض شهرداری و پایان کار و انشعاب معافند. شهردار بعدآ روی حرف ما خواهد آمد

    • نصیری

      سوتی نداده گمانش این است که هر چه می گوید عین قانون است

  2. منتقد

    آقای ترابی نژاد شما هم کم از دولت قبل مقصر نیستید وقتی اونا خیانت کردند و اسانسور نساختند چرا شما تن به مسکن مهری دادید که آسانسور ندارد و آیندگان به ما خواهند خندید؟

    • كارمند شهرداري

      من مدافع شهردارنیستم ،اماحق با شهرداراست چون رایگان نیست و۵٧٠ میلیون تومان هم زمان شروع ساخت ریختند بحساب شهرداری

  3. كارمند شهرداري

    اولا من مدافع شهردار نیستم اما ازباب انصاف شهردار درپاسخ یکی از مدیران عامل که گفته بود عوارض رایگان بوده اما ازما پول گرفتند جواب داده که رایگان نیست صحت ادعا هم واریز ۵٧٠ میلیون تومان درزمان صدور پروانه به حساب شهرداری ازطریق تعاونی است،درضمن جهت اطلاع پروانه بصورت کلی وبلوکی صادر شده که حالا باید تک تک تفکیک کنندو شهردار گفته که عوارض تمدید وتفکیک باید پرداخت شود ودستورالعمل پدافند غیرعامل هم رعایت شود که دقیقا مطابق با ضوابط جاری می باشد

    • دانشجوی علوم سیاسی

      مساله این است که پول های واریز شده به حساب شهرداری برای صدور پروانه ساخت مال تعاونی های دیگر بوده تعاونی معلولین باید طبق بخشنامه هیچ پولی را به حساب شهرداری واریز نکند چون قانونا رایگان است. اما مساله اصلی این است که :
      ماردن مدیرانی کوچک بر مناصبی بزرگ و بالعکس، بزرگترین ضربه را بر پیکره جامعه و فرایند توسعه ملت‌ها وارد می‌سازد.
      از این رو باید گفت یکی از مواردی که در فحوای روایات و احادیث متواتر به وضوح می‌توان یافت آن است که اعطای مسؤولیت یا سپردن مسند مدیریت به افراد باید براساس شایسته سالاری صورت پذیرد و نه چیز دیگر.
      اگر مدیریت خارج از ضوابط شایسته‌سالاری به افراد فاقد وجاهت واگذار شود، آسیب‌های فراوانی متوجه جامعه خواهد شد. چنانچه حضرت علی(ع) در این مورد می‌فرمایند که “ای مردم! بدانید سزاوارترین شما به امارت و حکومت، داناترین و تواناترین شماست”. همچنین نقل شده است که پیامبر اعظم(ص) در پاسخ به یکی از یاران نزدیکش که عرض کرد “یا رسول‌الله چرا مرا به کاری نمی‌گمارید؟” فرمود که “تو ضعیفی و مسئولیت امور امانتی بسیار سنگین است و اگر نتوانی حق امانت را به درستی ادا کنی باعث سرافکندگی و پشیمانی در روز قیامت است”، در همین رابطه امام صادق(ع) نیز می‌فرمایند که “آن کس که بواسطه امیال نفسانی به دنبال ریاست و پذیرش مسئولیت برود هلاک خواهد شد”.

      • سالار

        قوانین شهرداری صراحت دارداگرتوان ظاهرکردن چهره منافقانه خودراداریدبرید شهرداری تانشونتون بدن درضمن ازاین احادیث وروایات درباره دروغ وتهمت وافترا هم بلدید…..به هرحا ل قضیه دندانه .قطعا توازاونهایی که حداقل ۶ ماه قبل ازانتخابات دورقبل نهار وشامت با هتل شهرداری بودو……….حالا که اون همه رانت قطع شده باید به شهردارگیربدید . راستی اگه لازم شد چندمورد ازبریز وبپاشهاتون روتوهمین کامنتها با سند رو می کنم

        • دانشجوی علوم سیاسی

          از این خزعبلات و چرندیات و مسخره جات سخن نگو چهره ما کاملا مشخص است ما منتقد هستیم نه منافعی داریم و نه بابا ننه مون شهردار بوده نه شهردار بجای بابام شهردار شده تخصص نیست اگر تخصص باشه می فهمه چه گروهی مشمول پروانه ساخت رایگان می شوند برود بخشنامه را از همین فرماندار بپرسد متوجه اشتباهش می شود در ضمن در حدی نیستید که مردم را به دلیل یک انتقاد فحش باران کنید حرف بدی نزده ایم گماردن مدیرانی کوچک بر مناصبی بزرگ و بالعکس، بزرگترین ضربه را بر پیکره جامعه و فرایند توسعه ملت‌ها وارد می‌سازد.
          اگر سندی از خیانت شهردار قبل داری برو بده به رسانه ها والله بالله تالله من با شهردار هیچ نسبتی ندارم و از مخالفان او هم بوده ام تو ظاهرا مشکل داری که دائما از گذشته می گویی از خودت و مسائل شرکت و نیروهای خدماتی و بریز و بپاش های خودت برای اونی بگو که ………..

  4. مرادی

    با سلام خدمت همه دوستان محترم توصیه می کنم به کسانی که انتقاد را مساوی مخالفت می دانند و همه اش الکی دفاع کورکورانه می کنند چشم هایشان را بر روی واقعیان نبندند خیابان ساحلی از ابتدای پل تاریخی تا انتهایش یعنی مغازه های شهرداری در خیابان حافظ را بروید و ببینید کخ چگونه آشغال ها روی هم تلنبار شده اند، پشت مغازه های روبروی مخابرات که محل جمع آ؛وری آشغال نیست،گیاهان فضای سبز را نگاه کنید چرا کوتاه نمی شوند، چرا ساحلی روشنایی ندارد و فضای سبز پشت ۱۱۵ترسناک است چرا شهربازی و پارک آزادگان در ساحلی بهسازی نمی شود و همچنان بلوک هایش شکسته و فضای سبزش خوب نیست.
    چرا مدیریت خدمات شهری شهرداری در قبال این وضعیت کاری نمی کند؟چرا مدام در مقابل آسفالت نکردن خیابان ها موضع تند می گیرید و خیابان های اطراف فرمانداری و دبستان علیپور و خیابان های اطرافش که کنده کاری شده اند آسفالت نمی شود؟
    چرا برای پارک بنوان نتوانستید یک متر مربع فضای سبز بسازید و پارک دیگر را تغیرکاربری دادید؟

  5. نصیری

    در زمان های قدیم وقتی که کسی کاردار جایی می شد فکر میکرد بدون توجه به نظر دیگران شده همه کاره و باید دیواری دور محل ریاست خود بکشد چون فکرش این بود که ملک شخصی است الان هم بعضی از این کامنت ها را که می خوانم می بینم حتی از یک نظر ساده هم پرخاش می کنند و می گویند جلوی دهانتان را ببندید انگار مثل قدیم به ملک شخصی شان تعدی شده است

    • سالار

      آدم اگردنبال بهانه باشد قضیه پلیس وگوش دراز میشو د راستی اگرانصاف داری اداره دیگه ای توی این شهرنیست، یا سرشاه سلامت اوضاع آنها کاملا بروفق مراداست یا هنوز سهمتون قطع نشده ،درضمن اظهارات من چه ربطی به شهردارداره،من خودم هم دل پری ازشهرداردارم بخاطراین همه سکوتش ،اتفاقا چند ماه پیش بهش گفتم (گفت همه اینها رابخدا واگذار میکنم اگرنیتشان خدایی است که هیچ اگر سیاسی است که قطعا خدا پاسخ میده وبرام سوگند یاد کرد که تا حالاهنوز یک کامنت نگذاشته است)

      • نصیری2

        چرا به منتقدین توهین می کنید و چرا از انتقاد پرخاش می کنید چرا پاسخگوی مسایل شرکت خدماتی و کم کاریهای شهری و استخدام های شرکتی و فضاهای سبز رها شده و خیابان های رها شده و کوتاهی شهرداری نیستید؟
        باید پاسخگو باشید لطف کنید و اتهام نزنید ما نه از کسی پول می گیریم ونه پدرمان مدیر بوده و نه جایگاه مان غصب شده شهردار حرفی ندارد که بزند در قبال چی سکوت کرده ؟

  6. نصیری2

    یادم رفت از جناب شهردار سوال می کنم چرا در لایروبی رودخانه کشکان قصور شده است؟؟چرا رودخانه در مسیر شهر بایروبی نمی شود و زباله و آشغال در بستر رودخانه تلنبار شده است؟ پاسخ بدهید اتهام نزنید ما مثل اونهایی نیستیم که افتخارشون اینه که بگند به فلان مقام شهر فحش پدر می دهیم و کسی جلودارمان نیست این را یک عضو شورای شهر پلدختر در یک جمع عمومی فاش کرد و گفت بعضی ها فقط فحش میدهند و می گویند بیایند جلویمان را بگیرند

    • ناشناس

      نمیدونم چراهرجاخرابی وضعف مدیریت هست به شهرداروشهرداری ربط داده میشه ؟ولی هرجاکاره خوبی میشه به نماینده ودیگران مدیران ربط داده میشه ؟لایروبی رودخانه بابایدبامجوزمحیط زیست وامورآب صورت بگیره که این مجوزبه دلیل ازبین رفتن اکوسیستم وغیره داده نمیشه چراکسی نمیپرسه این همه فاضلابی که به رودخانه میریزه والان هم بدلیل کمبودآب رودخانه کشاورزان ازاین فاضلاب دارن آبیاری میکنند..چراکسی نمپرسه اینهمه آشغالهای که تورودخانه ریخته شده توسط چه کسانی ریخته شده ؟خداوکیلی چندبارمن تووامثالهم به اینهایی که رعایت نمیکنندآشغال توخیابون ورودخانه میریزندتذکرداده ایم؟

      • نصیری3

        کسی نگفته همه خرابیها مربوط به شماست در حوزه شما خیلی مسائل ابهام آمیز وجود دارد من از شهرداری انتقاد کردم چون دارم عوارض میدم چون برای ساخت یک خانه دو سه میلیون عوارض میدیم اما خدماتی ارائه نمی شود چون برای یک مغازه عادی هم دویست سیصد تومن عوارض میدم اما خدماتی نمی بینم حداقل یک سطل زباله در جلوی مغازه ها نمی بینیم .

  7. کریمی

    در برابر طرح انتقاد صبوری و شکیبایی از خصیصه های یک مدیر اسلامی است همه نظرات را خوانده ام در حمایت از فعالیت ها نیاز نیست د یگران متهم شوند همین که شما تاب و تحمل انتقاد نداریدنشان می دهد برای مدیریت تربیت نشده و فقط یقه گرفتن را بلدیم

  8. مهندس

    این یک عوام فریبی آشکار است که چند واحد ناقص با قیچی روبانشان بریده شود بعدش هم باز به امان خدا رها شونددیواری که کج بنا شده باشد تا ثریا رود همچنان کج است بهتر است این واحدها به مراکز دانشگاهی یا بهداشتی و درمانی واگذار شوند و آنها خودشان تکمیل شان کنند

  9. در پاسخ به ناشناس

    شهردار محترم سری بزند به پارک ایثار در انتهای میدان رهبری و یا سری بزند به کانال مجاور مدرسه استثنایی و یا سری بزند به حاشیه رودخانه .
    لایروبی رودخانه وظیفه شهرداری است گفته اند چراکسی نمپرسه اینهمه آشغالهای که تورودخانه ریخته شده توسط چه کسانی ریخته شده خب مسلم است کار مردم است اما کاری که شده و وظیفه شهرداری جمع کردن این آشغالهاست.

  10. شهروند

    شهردار محترم سری بزند به پارک ایثار در انتهای میدان رهبری و یا سری بزند به کانال مجاور مدرسه استثنایی و یا سری بزند به حاشیه رودخانه .
    لایروبی رودخانه وظیفه شهرداری است گفته اند چراکسی نمپرسه اینهمه آشغالهای که تورودخانه ریخته شده توسط چه کسانی ریخته شده خب مسلم است کار مردم است اما کاری که شده و وظیفه شهرداری جمع کردن این آشغالهاست.

  11. حاتمی

    من چند پیشنهاد به شهردار می دهم با یکی از دوستان موافقم که درختکاری در پلدختر از قدیم تا کنون انجام نگرفته و درخت کاری در پلدختر یا انجام نمی گیرد و یا اگر انجام شده در جاهایی انجام گرفته کی بی تاثیر است روبروی کمیته امداد را نگاه کنیم متوجه می شویم ما استعداد چنار را هم داریم و مخالفم که یکی از دوستان گفته برای چنار آب نداریم چون ما در جدول های شهر آب داریم همین آب را می توانیم به درختان تزریق کنیم و صاحبان مغازه ها خودشان اغلب آب دارند می توانند از آنها نگهداری کنند و یا ما برنامه ایی برای تحویل درخت به شهروندان و ثبت شناسنامه به نام آنها و سیاست های تشویقی نداشته ایم که پیشنهاد می شود انجام بشود و یا در نرسیده به پل دوم احتمال وقوع تصادف محتمل است به آن توجه شود و آب نمای پارک آزادگان ساحلی هم اگر ایجاد شود چهره زیبایی به پارک می دهد

  12. هنرمند

    دزد ما را دید خندید
    این یک ضرب المثل است که در مورد ما پلدختریها صحت دارد

  13. ر.م

    می شود با کمی همت شهر پلدختر با درختکاری چهره اش عوض شود والله کمی همت می خواد که انقلاب درختکاری کند هر مغازه یک درخت و هر منزلی به وسع خودش درختی جلوی خانه اش بکار دشما اگر خیابان های مسیر جهادکشاورزی در سلمان فارسی ها را نگاه کنید متوجه می شید که خانوارها هم می تونند در درختکاری مشارکت کنند.اگر بعضی ها می گن آب برای درختکاری نیست پس چرا درختان رابدون توجه به مکان کاشته اند؟

  14. ر.م

    سلام بر بلوطستانی های عزیز و دوست داشتنی خواهشا به اطلاع آقای شهردار برسانید که متاسفانه چند روزی است که تاکسی های درون شهری بدون توجه به نرخ های مصوب از هر شهروندی نفری ۷۰۰تومان می گیرند در صورتی که نرخ ۵۰۰تومان است لطفا این نظرم را تایید کنید و مطلبی در این خصوص بزنید ممنونم

  15. مصلح

    ارام آرام رد پای اصلاحات پلدختر دارد می آید جلسه دیشب اصلاح طلبان مثل بمب صدا کرده اصولگراهاب دجور ترسیدند

  16. سعیدی

    خواهشا دفاع الکی از شهردار نکنید بگذارید خودش به سواات مردم پاسخ دهد فرافکنی هم نکنید مووضع اصلی ما عمران شهری و وضعیت بد شهر است

    • دانا

      اولا”تاجایی که من شهرداررا میشناسم خودش جوابگوی همه انتقادها هست ونیازی به توصیه شمانیست دوما”اگرهمه کسانی که انتقادمیکننددوستانه ودلسوزانه انتقادکنندخیلی بهتراست کلی مشکل دراین جلسه مطرح شده چی شده که همه چسبیدندوازهمه گذشته اندوفقط شهرداری راگرفته انداگه بحث عوارض توسط شهردارمطرح شده بخاطرعمران شهری بوده شهری که به قول خودتان این همه مشکل داره نه چیزدیگر.سوما”مشکلات عمران شهری ودرختکاری وغیره درطول این مدت کم بوجودنیامده وقطعا”هم به این زودی برطرف نخواهندشدپس درانتقادهاانصاف رابایدرعایت کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان