شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » آموزش و پرورش در سیاست زدگی غوطه ور بوده است ؟

%da%a9%d8%b1%db%8c%d9%85%db%8c-%db%8c%da%a9

با احترام به استحضار می رساند پیرو مطلب مندرج در نشریه طلوع لرستان در روز سه شنبه ۶مهر ماه ۹۵ با عنوان ” عملکرد مدیریت فعلی آموزش و پرورش لرستان مایوس کننده است “مطالبی را جهت تنویر افکار عمومی عرض می کنیم .

نماینده محترم مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در دیدار از دفتر سرپرستی روزنامه قدس و بانک اساطیر فرموده اند که ” عملکرد مدیریت فعلی آموزش و پرورش لرستان مایوس کننده است ” و در ادامه به نقش سیاست زدگی در دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کرده و می گوید که “فتیله سیاست زدگی را در آموزش و پرورش پایین بکشید تا دانش آموزان از نور چراغ هدایت معلمین بهره مند کرده اند . ”
حال جای این سوال باقی می ماند که چرا و به چه دلیل نماینده محترم مجلس در شرایطی که همه خانواده ها، فرهنگیان و دانش آموزان در آستانه مهر ماه خود را برای شروع سال تحصیلی جدید مهیا می کنند به جای مشارکت ، تعامل و هم افزایی با دستگاه تعلیم و تربیت به یکباره با نقادی تندو یک جانبه خاطر خانواده بزرگ آموزش و پرورش را مکدر می کند .
ای کاش ایشان قضاوت را به افکار عمومی واگذار می کردند تا فرهنگیان محترم قضاوت کنند که چه زمانی آموزش و پرورش در سیاست زدگی و نگاه حزبی در سپردن مسئولیت ها و مدیریت ها غوطه ور بوده است .
جناب آقای ملکشاهی راد ! بایستی به افکار عمومی این پاسخ را بدهید که آیا آموزش و پرورشی که با راه اندازی اتاق خلاقیت فکرو ایده پردازی ازبدو فعالیت خود ورود نخبگان و صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت را با هر گرایش و تفکری هموار می کند سیاست زده است یا آموزش و پرورشی که راه را بر صاحب نظران و نخبگان سدکرده و با نگاه صرف حزبی تمام قضایا را مدیریت می کرد .
جناب ملکشاهی راد جنابعالی مستحضرید که آموزش و پرورش در دولت تدبیرو امید با شعار برنامه محوری ،پژوهش مداری و اخلاق گرایی تمام همت خود را معطوف بر این حقیقت کرده تا دستگاه تعلیم و تربیت بدون توجه به حواشی با آرامش در مسیر اصلی خود حرکت نماید و در این راه با به جان خریدن بسیاری از ناملایمات و سختی ها اجازه نداده تا با سهم خواهی به دیگران تعلیم و تربیت دانش آموزان وجه المصالحه مسائل شخصی و گروهی شود . جنابعالی که خود مدتی بر مسند مدیریت دستگاه تعلیم و تربیت لرستان حضور داشته اید ، آیا به یاد دارید که آموزش و پرورش با دعوت از تمام مدیران کل آموزش و پرورش از بدو پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون میدان را برای راهبران دستگاه تعلیم و تربیت از هر تفکر و گروهی بازکرده باشد تا از فرصت و چالش های دوران تصدی خود بگویند. همایشی که جنابعالی هم در سال ۷مرداد سال ۹۴ هم حضور داشتید .

Image result for ‫تجلیل آموزش و پرورش استان لرستان از مدیران کل پس از انقلاب‬‎

ای کاش با آمار و ارقام میزان تحصیلات ، تخصص و سوابق انقلابی و ایثارگری مدیران منصوبی فعلی با دوران قبل را مقایسه می کردیدو قضاوت عادلانه و منصفانه را به افکار عمومی واگذار می کردید .
قطعاً که در جریان روند مثبت فعالیت های این اداره کل قرار گرفته اید و می دانید که در ۳سال اخیر آموزش و پرورش لرستان در بسیاری از شاخص ها رشدی بی سابقه را تجربه کرده است .
چرا و چگونه آموزش و پرورشی را که در طی ۳سال متوالی با برنامه ریزی دقیق و منسجم در ۵کمیته تخصصی ستاد پروژه مهر موفق به کسب رتبه عالی کشور می شود ؛ متهم به سیاست زدگی و تندروی می کنید ؟
آیا کسب رتبه ۳رشته علوم تجربی در سال ۹۳ ، کسب ۷رتبه دو رقمی در سال ۹۴ ، کسب ۱۶رتبه دو رقمی در سال ۹۵ با این روند صعودی می تواند مشخصه آموزشی و پرورشی باشد که جنابعالی ترسیم کرده اید ؟
آیا کسب جایگاه سوم جشنواره جوان خوازرمی در سال ۹۳ و کسب جایگاه دوم جشنواره نوجوان خوارزمی در سال ۹۴ و کسب مقام نایب قهرمانی مسابقات ورزشی دانش آموزان سراسر کشور می تواند معلول نگاه غیر کارشناسی و ناتوانی مدیران دستگاه تعلیم و تربیت باشد ؟
آیا سابقه داشته است که آموزش و پرورش لرستان در امور علمی ، پژوهشی و فرهنگی این چنین توفیقاتی در سطح ملی کسب کرده باشد ؟ به مردم بگویید که آیا کسب عنوان خادم برتر کشور در اردوی راهیان نور در آموزش و پرورش لرستان مسبوق به سابقه بوده است ؟ و آیا کسب این عنوان حاکی از توجه و اهتمام آموزش و پرورش به مبانی دینی و اعتقادی و تحکیم باورهای مذهبی دانش آموزان ندارد ؟
فراموش نکنید که شما نماینده آحاد مردم هستید و در پیشگاه قرآن کریم سوگند یاد کرده اید که مدافع حقوق حقه همه مردم باشید.پس انتظار می رود تا با نگاه جامع و فراحزبی به یاری آموزش و پرورش بشتابید و کمک کنید تا دستگاه تعلیم و تربیت در کمک به اعتلای فرزندان این مرزو بوم با قدرت و سرعت بیشتر و بهتر در ریل اصلی تعلیم و تربیت حرکت کند .
توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت می نماییم

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان لرستان

  1. معلم

    خدا می داند شماهم حزبی عمل می کنید
    کاری به گذشته نداریم
    اماشمادست کمی ازآنهاندارید

  2. شهروندلرستانی

    کاش مدیرکل محترم وضعیت میزان توفیق آموزش وپرورش را اززبان معلمان ویاحتی فرهنگیان اصلاح طلب بشنوند.همکاران معتقدند ضمن احترام به فعالیتهای نسبی -ادارات آموزش وپرورش استان روزگار را سپری میکنندتا سال تمام شودوکل ادارات میگویندچون پول نیست.این رقم فعالیت که در بالا مطرح شده نه تنها بی نظیر بلکه کم نظیرهم نیست همکاران منصف میدانندکه درتمام ادوار حتی زمان اصولگرایان وضعیت وجایگاه بهتربود.فرهنگیان ومردم میگویند دراین دوره بایداهل شهرستان….یا……. باشی تا جایگاه پیداکنی ؛استخدام شوی و….-پل صراطی هم وجوددارد مدیرکل محترم.!!

  3. دوستي

    شما هم حزبی و گروهی عمل می کنید فقط شعارهای زیبا می دهید ولی در عمل قبیله ای هستید .

  4. آبسری

    عمرتان درکل استان تمام شده

  5. رسول

    شما هم جناحی هست؟بیشتر کسایی که رتبه خدب می اورند میرن شهر هایه دیگه خارج از استان و یا خصوصی کلاس،معلمها فقط دنبال این نماینده و اون نماینده هستن،زندگی بچون مردم مهم نیست

  6. حمزه قبادی

    ذهن مثل چترنجات است تنها موقعی عمل می کند که بازشده باشد!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان