شما اینجا هستید
اجتماعی » آنچه در اظهار نظرهای ائمه جمعه لرستان در این هفته گذشت

توهین به ساحت پیامبر(ص) توطئه حساب‌شده غرب برای اسلام‌هراسی است

امام جمعه خرم‌آباد گفت: توهین به ساحت پیامبر(ص) توطئه حساب‌شده غرب برای اسلام‌هراسی است.  حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران لرستانی ضمن تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم که باید گفت روزهای ماه بهمن همه آنها پر از خاطره است.وی به ۴ بهمن اشاره کرد و عنوان داشت: ۴ بهمن روزی بود که به دستور بختیار فرودگاه مهرآباد به صورت اشغال نظامی درآمد تا امام راحل نتواند در این فرودگاه بنشیند اما سرانجام در ۱۲ بهمن امام راحل موفق شد که به کشور بازگردد.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه فجر فرصت مناسبی است که تا  انقلاب اسلامی را بشناسیم از این رو جوانان باید با مطالعه دستاوردهای انقلاب اسلامی را بشناسند.نماینده ولی فقیه در لرستان متذکر شد:‌ احیا هویت دینی، تشکیل نظام اسلامی با هول محور ولایت فقیه، ایجاد وحدت و همبستگی اسلامی، دیداری اسلامی، دفاع از ملت‌های مظلوم، نفرت و انزجار عمومی نسبت به استکبار جهانی و … از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بوده است.میرعمادی اضافه کرد: با گذشت ۳۶ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران غرب همه تلاش خود را برای نابودی اسلام به کار گرفته اما در طول این مدت ایران اسلامی پیروز و تمام توطئه‌های دشمنان شکست‌‌خورده بوده است.

وی به ۵ بهمن سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی اشاره کرد و گفت: در روایت آمده است که  ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با ثواب قبر امام حسین (ع) است. زیرا این حضرت یک شخصیتی عارف، متکلف، فقیه و صاحب فتوا بوده است.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه به جنایات رژیم صهیونیستی و شهادت جمعی از نیروهای مقاومت لبنان و سردار الله‌دادی اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی طی جنایاتی ناجوانمردانه جمعی از نیروهای مقاومت لبنان از جمله فرزند شهید مغنیه و سردار محمد الله‌دادی را به شهادت رساند که بدون شک این اقدام ناجوانمردانه بدون پاسخ نمی‌ماند و به زودی صهیونیست در خشم و مقاومت اسلامی می‌سوزند زیرا آنها با این اقدامی که انجام دادند گور خود را کنده‌اند.

میرعمادی افزود: این شهدا، شهدای عزت، اقتدار و متعلق به جهان اسلام بودند از این روز برای اینکه از سرزمین‌های فلسطین، لبنان و سوریه دفاع کنند به درجه شهادت نائل آمدند.وی به پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا اشاره کرد و گفت: پیام بسیار مهم و روشنگرانه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی و دعوت آنها به شناخت اسلام بدون هیچ واسطه بعد از اهانت به پیامبر بسیار تاثیر‌گذار بوده است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت:‌ بازتاب پیام مقام معظم رهبری در رسانه‌ها گسترده بودند هر چند برخی از رسانه‌های غربی برخی از مطالب مهم آن را سانسور کردند و  این نشان می‌دهد که ادعای آنها در خصوص آزادی بیان دروغی بیش نیست.میرعمادی تشریح کرد: پیام مقام معظم رهبری زمینه شناخت جوانان اروپایی را نسبت به اسلام مهیا کرده است و امیدواریم این پیام زمینه متلاشی شدن حاکمان غربی را فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: توهین به پیامبر اکرم (ص) یک توطئه حساب شده غرب برای اسلام هراسی و تغییر مسلمانان بوده است زیرا امروز غرب متوجه قدرت اسلام شده و می‌داند اسلام ناب معتبر است و از اسلام آمریکایی کاری ساخته نیست و یکی پس از دیگری مانند دیکتاتورها، پادشاه عربستان و … از بین می‌روند از این رو به دنبال اسلام هراسی با ترفندهای مانند کاریکاتور و … هستند.میرعمادی بیان داشت: توجیه حاکمان اروپایی که این اهانت آزادی بیان است را محکوم می‌کنیم زیرا آزادی بیانی که غرب به دنبال آن است منفعتی که استکبار جهانی به دنبال آن است از این رو به اعتقاد مسلمانان دنیا وظیفه دارند در مقابل حاکمان غربی یک اقدام عملی و تصمیم قاطعی بگیرند.میرعمادی در پایان یادآور شد: مسلمانان باید به خود بیایند و هوشیار باشند زیرا بزرگترین سرمایه مسلمانان امروز نفت است که به صورت رایگان در اختیار کشورهای اروپایی قرار می‌گیرد. لذا از نویسندگان و گویندگان انتظار می‌رود در این زمینه روشنگری کنند.

امام جمعه بروجرد:مدیران متخلف جایی در ادارات بروجرد ندارند

امام جمعه شهرستان بروجرد گفت: اگر اثبات شود، عملکرد مدیری در گذشته قابل قبول نبوده و یا اهمال و قصوری از او سر زده است، تا حد امکان از ورود او به مجموعه اداری این شهرستان جلوگیری می‌شود.حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ترابی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در بروجرد اظهار کرد: اگر اثبات شود، عملکرد مدیری در گذشته قابل قبول نبوده و یا اهمال و قصوری از او سر زده است، تا حد امکان از ورود او به مجموعه اداری این شهرستان جلوگیری می‌شود.

وی مجموعه مدیران این شهرستان را خدمتگزار توصیف کرد و ادامه داد: در برخی از ادارات مدیرانی ناکارآمد منصوب شده‌اند که عملکردی ضعیف از خود نشان داده‌اند، این نقاط ضعف به آنها گوشزد شده و ضروری است در این راستا با همت و جدیت، تمام توان خود را در برخورد با فساد اداری تا حصول نتیجه مطلوب به کار گیریم.امام جمعه بروجرد شبکه‎های ماهواره‌ای را ابزار دشمنان برای مقابله فرهنگی دانست و افزود: امروز دشمن تمام توان و تلاش خود را در حوزه تهاجم فرهنگی به ماهواره‏‌ها معطوف کرده است، تا بتواند در این حوزه با تاثیرگذاری بر روی نقاط مثبت ملت ما، این نقاط را به نقطه ضعف آنها تبدیل کند.

ترابی رشد شهرستان بروجرد در حوزه فرهنگی را قابل قبول دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت‏‌های شکل گرفته در این حوزه قابل قبول است، هر چند تهاجم فرهنگی موجود مانع بزرگی بر سر این راه است.وی مقابله فرهنگی را تنها راه مبارزه با این شبکه‏‌ها عنوان و تاکید کرد: راهکار مهم و اساسی در مقابل حجم گسترده تهاجم دشمن از طریق شبکه‏‌های ماهواره‌‏ای، کار فرهنگی متقابل است که بسیاری از افراد با ورود در این حیطه توانسته‏‌اند دستاوردهای قابل دفاعی ارائه دهند.

وی ممانعت مردم از تماشای این شبکه‏‌ها را راهکاری منسوخ و سنتی دانست و اظهار کرد: روشنگری برای مردم درباره زیان‏‌های گوناگون این شبکه‌ها، راه‌گشاتر از محدود کردن آنها از طریق ارسال پارازیت‏‌ها خواهد بود.امام جمعه بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور با شکوه جوانان بروجردی در مراسم نماز جمعه تصریح کرد: با تلاش باید به جایی برسیم که عوامل جذب و موانع حضور آنان را شناسایی کرده و به تقویت عوامل جذب و رفع موانع عدم حضور قشر جوان بپردازیم.

امام جمعه معمولان:طرح توسعه امامزاده سیدمحمدمعمولان بزودی آغازمی شود

حجه الاسلام مهدی عابدینی امام جمعه معمولان درخطبه های نمازجمعه بامحکوم کردن حمله تروریستی اسرائیل به منطقه قنیطره و ترور ۹ تن از نیروهای حزب الله از جمله “جهاد مغنیه» فرزند فرمانده شهید حزب‌الله «عماد مغنیه» و همچنین سردار محمدعلی الله‌دادی گفت:با پیام ۲کلمه ای سیّدحسن نصرالله که فرمود: جهزوا ملاجئکم؛ پناهگاه هایتان را آماده کنید! و سخنان قاطعانه سردار جعفری فرممانده سپاه پاسداران لرزه براندام صهیونیستها و قدرت پوشالیشان افتاد ه است.وی گفت:این کاراسرائیل  نشان دهنده نابودی خانه های عنکبوتی اسرائیل استعابدینی همچنین بامحکومیت انتشارکاریکاتورموهن علیه پیامبراعظم “ص”اظهارداشت:توهین شارلی ابدوبه  پیامبر رحمت و مهربانی  باعث شد تکان خوردن جامعه مسلمانان عالم شده است.وی افزود:مسلمانان باید به سمت وحدت رفته ونسبت به دشمنی دشمنان اسلام که به هیچ دینی معتقد نیستند بیشتر پی ببرند.

امام جمعه معمولان گفت:حضور حضرت حاج آقای میرعمادی نماینده معزّز ولی فقیه و ذریّه پیامبر(ص) برای ما مایه خیر و برکت است ،به طوری که پیروسفراخیرشان به منطقه  مژده دادندکه توسعه امامزاده محمد دردستورکارقرارگرفته وتصویب شده است.وی افزود: قراراست عملیات توسعه این امامزاده دراوایل سال آینده شروع شود.عابدینی گفت:توسعه حریم امامزاده علاوه براینکه باعث خدمت به امامزاده می شود،رونق شهر و منطقه رانیزدرپی خواهدداشت.امام جمعه معمولان باتکذیب تخریب برخی قبورپیرامون این امامزاده گفت:جبرای لوگیری از برخی حرف و حدیثها تأکید کنم که هیچ قبری از قبوراطراف امامزاده تخریب نخواهدشد.

وی باتاکیدبراهمیت تبلیغ فرائض دینی توسط روحانیون ومبلغین اعزامی درروستاهاگفت:زمینه وبستررابرای حضورروحانیون اعزامی درروستافراهم کرده ودراین موضوع دغدغه دارم .حجه الاسلام عابدینی افزود:زکات علم نشرآن است روحانیون بایدبرای نشردین درمناطقی چون معمولان وروستاهای محروم همت کرده وبرای تبلیغ دین تلاش کنند.

تاکیدامام جمعه کوهدشت برتکریم ارباب رجوع ازسوی مسئولین

امام جمعه کوهدشت درخطبه های نمازجمعه باانتقادازسفراخیرظریف وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران به فرانسه گفت:درحالی که نشریه موهن شارلی ابدوزشت ترین اهانت رابه پیامبرمهربانی ومسلمانان کرد،این سفرنمی بایست انجام می گرفت زیرامردم انقلابی ومسلمان ازدولت فرانسه واقدام آن نشریه جریحه دارشده اند.وی افزود:دولت فرانسه ازروزنامه نگارکثیف خودحمایت می کندامامابه این کشوردرحالی که سفرمان ضرورت نداردسفرکرده ایم.حجه الاسلام طهماسبی افزود:مسئولین بایدباارباب رجوع بهترین رفتاررااتخاذکنند.وی گفت:برخورد مناسب با ارباب رجوع وانجام کارهای آنها از وظایف ماست امیدوارم نسبت به ارائه خدمات به مردم کوتاهی نکنید ، نماز جمعه نماز وحدت ومهربانی است ومردم راحت باشما دیدار می کنند امیدوارم در صف اول نماز جمعه مسئولین وکارکنان آنها حضورفعال داشته باشند.

امام جمعه دورود:حادثه از پیش طراحی شده شارلی ابدو به دنبال اسلام‌هراسی در جهان است

حجت‌الاسلام رضا حقیان در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان دورود در جمع نمازگزاران اظهار داشت: رعایت تقوا در بیت‌المال یکی از ابعاد رعایت تقوای الهی است که بر عهده مسئولان نظام و مردم است. وی با اشاره به سیره ائمه و تأکیدهای امیرالمومنین در نهج‌البلاغه افزود: مسئولان و کارگزاران باید از منابعی که از بیت‌المال در اختیار دارند، محافظت کنند و از طرف دیگر مردم نیز باید نسبت به اموال عمومی توجه داشته باشند. امام جمعه شهرستان دورود در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکومیت اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت: پس از حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس شاهد دو دسته تحلیل در خصوص این حمله تروریستی در سطح بین‌المللی بودیم. وی افزود: دسته اول به ظاهر این حادثه توجه کرده بودند، به نحوی که تعدادی از گروه تروریستی القائده به دفتر نشریه حمله کرده و تعدادی از کارمندان این نشریه را به قتل می‌رسانند، ضمن آنکه ما هر گونه حمله تروریستی را محکوم می‌کنیم، باید گفت که زمینه‌ساز این حرکت از سوی خود فرانسوی‌ها و غربی‌ها صورت گرفته است، چرا که غرب با هزینه خود این گروه‌ها را مسلح کرده و به جان مسلمانان انداخته است. حجت‌الاسلام حقیان تأکید کرد: گروه دوم این حرکت را یک توطئه طراحی شده توسط سرویس‌های مخفی فرانسه با همکاری آمریکا و اسرائیل می‌دانند و این تحلیل از طرف تحلیل‌گران منصف بین‌المللی و برخی شخصیت‌های جهان مطرح شده است و این حادثه را همانند حادثه ۱۱ سپتامبر تشبیه کرده‌اند. این مسئول هدف انجام چنین حادثه‌ای از سوی غربی‌ها را اجرای پروژه ایران‌هراسی دانست و گفت: غرب به دنبال تشدید اسلام‌هراسی است و این پروژه از زمان ورود اسلام به کشورهای غربی آغاز شده و همچنان به شکل‌های مختلف ادامه دارد. وی افزود: امروزه جمعیت مسلمانان در کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری داشته است و از طرفی نوع رفتار مسلمانان در این کشورها به گونه‌ای است که باعث گرایش اروپایی‌ها به اسلام شده است و غرب رشد این گرایش را یک خطر می‌داند و برای مبارزه با آن نیازمند یک بهانه است تا بتوانند، از این طریق فشار بیشتری را به مسلمانان وارد کنند. حجت‌الاسلام حقیان یادآور شد: در این برهه‌ها حساس کشورهای اسلامی باید توجه بیشتری داشته باشند، اما متأسفانه نه تنها توجه و مواظبتی از سوی کشورهای عربی اسلامی مشاهده نمی‌کنیم، بلکه آنها حاضر هستند، مردم خود را در سختی قرار دهند، تا سیاست‌های آمریکایی و اروپایی در جهان تثبیت شود. 

امام جمعه الیگودرز:ترس از انتقام حزب‌الله، رژیم صهیونیستی را دربرگرفته است

حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده در جمع نمازگزاران این شهر با گرامیداشت شهادت جمعی از رزمندگان حزب‌الله لبنان و سردار الله‌دادی از فرماندهان سپاه پاسداران به سخنان سید حسن نصرالله و سردار جعفری فرمانده سپاه اشاره و اظهار کرد: رژیم فاسد صهیونیستی اشتباه بزرگی انجام داده است، چراکه امروز ترس از انتقام بیشتر از حمله حزب‌الله لبنان تمام وجود مردم اسرائیل را فرا گرفته است. وی با اشاره به توهین نشریه «شارلی ابدو» به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) خاطرنشان کرد: غرب به اسم آزادی بیان به مقدسات بیش از یک میلیارد و نیم مسلمان توهین می‌کند و متأسفانه اکثر سران کشورهای اسلامی و عربی در خواب قرار دارند. امام جمعه الیگودرز اضافه کرد: رهبر مسیحیان در مصر اقدام موهن نشریه مذکور را توهین به تمام ادیان می‌داند، اما دانشگاه الازهر مصر می‌گوید، مسلمانان این کار نفرت‌انگیز را نادیده گرفته و در مقابل آن واکنش نشان ندهند. وی متذکر شد: متأسفانه در کشور ما هم برخی در قبال این موضوع سخنانی می‌کنند که قابل تحمل نیست، به طوری که روزنامه «مردم امروز» همان هدفی را دنبال می‌کند که توهین‌کنندگان در پی آن هستند. خطیب نماز جمعه الیگودرز با اشاره به  قدم‌زنی وزیر امور خارجه ایران با جان کری، یادآور شد: سخنگوی دولت انتقاد دلسوزان به این اقدام را سخیف و منتقدان را به حسادت در رابطه با نتیجه مذاکرات متهم می‌کند. ارزنده عنوان کرد: ما هم امیدواریم مذاکرات به نتیجه دلخواه برسد، اما وقتی اوباما تنها چند روز پس از قدم‌زنی ظریف و کری از گزینه‌های روی میز سخن می‌گوید چه امیدی به نتیجه این مذاکرات وجود دارد. وی بیان داشت: مردم ایران خواهان اخراج سفیر فرانسه از ایران هستند، اگر اخراج نمی‌کنید، لااقل به آنها لبخند نزنید.

امام جمعه پلدختر: استکبار جهانی از ترس گسترش اسلام به توهین روی آورد

 
 

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام ‘علی محمد لروند’ در خطبه های نماز جمعه پلدختر با بیان این که اهانت به مقدسات مسلمانان گامی برای نابودی استکبار است افزود: اهانت به ساحت پیامبر (ص) از جنس کج فهمی غرب و اوج ناتوانی دشمن را می رساند و هتاکی به مقدسات نشانگر درماندگی غربی هاست.وی با بیان اینکه جسارت و توهین نشریه موهون شارلی ابدو فرانسه برای مسلمانان در سراسر دنیا غیر قابل تحمل است،گفت:اقدام رییس جمهور آمریکا، صدر اعظم آلمان و نخست وزیر انگلیس در حمایت از نشریه موهن فرانسوی شرم آور است.وی ماجرای کشته شدگان در نشریه فرنسه شبیه ماجرای ۱۱ سپتامبر دانست و گفت: ماجرای مجله فرانسوی امتدادی از ماجرای ۱۱ سپتامبر و مصائب اندیشه وهابیت بر علیه اسلام و قرآن و مسلمانها است .وی با بیان این که اسلام ستیزی به ضرر خود اروپایی هاست افزود: ماجرای ۱۱ سپتامبر و به راه افتادن اسلام هراسی و اسلام ستیزی از سوی غرب باعث اقبال فوق العاده به اسلام و قرآن شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان