شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » ابراز رضایت وزیر راه و شهرسازی از پروژه های راه لرستان

photo_2016-08-04_20-57-21

 وزیر راه و شهرسازی صبح پنجشنبه به منظور انجام سفر یکروزه به لرستان وارد فرودگاه خرم آباد شد.به گزارش بلوطستان بازدید از طرح توسعه فرودگاه خرم آباد ،راه آهن درود – خرم آباد -اندیمشک ،افتتاح بخشی از چهار خطه نور آباد – خرم آباد – بازدید از تونل الشتر به بروجرد ،بازدید از بیمارستان آیت اله بروجردی بروجرد بخش های دیدار یک روزه وزیر راه از لرستان بوده است.عباس آخوندی در مراسم افتتاح ۱۴ کیلومتر از چهارخطه محور خرم‎آباد به نورآباد گفت: امروز توجه خوبی به خطوط مواصلاتی جاده‌ای، ریلی و هوایی استان می‌شود.
وی افزود: در بدو ورود از پروژه توسعه باند فرودگاه خرم‌آباد دیدن کردیم که ۴۰۰ متر به باند اضافه می‌شود و امکان فرود هواپیما با برد بلند فراهم خواهد شد.آخوندی ادامه داد: در محورهای مختلفی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به طور مجموع در حوزه توسعه جاده‌ای هزینه کرده‌ایم.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بخش دیگری از این آیین به صورت همزمان در کوهدشت به طول ۱۸ کیلومتر و نورآباد ۱۴ کیلومتر است که افتتاح می‌شوند تقریباً تمام ورودی‌های شهر خرم‌آباد وضعیت خوبی پیدا کرده‌اند.

photo_2016-08-04_20-57-35
وی گفت: امروز جاده‌سازی نورآباد به کرمانشاه و تونل بروجرد به الشتر را نیز در دستورکار داریم که با شدت هر چه بیشتری در حال پیگیری هستند.آخوندی بیان کرد: از سمت جنوب غرب استان نیز پروژه جاده‌سازی پلدختر به آبدانان در حال انجام است که تونلی برای آن در دست اجرا داریم.وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۴۰ کیلومتر جاده روستایی امروز افتتاح می‌شود، افزود: همچنین اجرایی شدن جاده‌های جدیدی را نیز آغاز کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین  روز پنجشنبه از طرح بیمارستان آیت الله بروجردی بروجرد بازدید کرد.وی در این بازدید گفت: بیمارستان آیت الله بروجردی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. وی با بیان اینکه امید می روداین طرح تا پایان امسال به بهره برداری برسد، افزود: نگرانی من در خصوص تاسیسات این بیمارستان بود که این تجهیزات خریداری شده است. وی تصریح کرد:  اکنون این طرح در مرحله نازک کاری قرار دارد.
وزیر راه و شهر سازی افزود: این بیمارستان با ۲۲۰ تخت دارای بخش های تخصصی داخلی، جراحی، زنان، زایمان، کودکان و نوزادان است که در پنج طبقه با مساحت ۱۹ هزار مترمربع در حال ساخت است.

photo_2016-08-04_21-25-50

برپایه این گزارش وزیر راه در بازدید از طرح راه آهن درود- خرم آباد نیز این طرح را پیچیده وفنی عنوان کرد و گفت: بافت کوهستانی منطقه باعث شده است تاطرح احداث راه آهن خرم آباد – دورود یک طرح فنی و پیچیده باشد.وی با بیان اینکه درصد اراضی مسیر طرح تملک شده است،گفت: طرح راه آهن خرم آباد – دورود باوجود تنگناهای مالی پیشرفت مطلوبی داشته که بخشی از مطالبات پیمانکار از طریق فروش سهام پرداخت شده و مابقی نیز از محل سناد خزانه پرداخت می شود.

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از آزادراه اراک – خرم آباد نیز گفت:هیچ مشکلی در روند اجرای این طرح وجود ندارد.وی افزود: طرح آزادراه خرم آباد – اراک از طرح های مهم و بسیار خوب کشور است، افزود: این طرح با برآورد ۱۲ هزار میلیارد ریال در سه خط رفت و برگشت تا اواخر سال آینده به بهره برداری می رسد.

photo_2016-08-04_21-26-35

به گزارش بلوطستان و به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، مهندس بازوند استاندار لرستان در حاشیه بازدید آخوندی وزیر راه و شهرسازی از روند احداث پروژه تونل الشتر بروجرد بیان کرد: محور الشتر -بروجرد با ایجاد ارتباط مناسب بین دو شهرستان نقش بسیار مهمی در حمل و نقل و ارتباط محلی ایفا می کند .
وی با بیان اینکه طول کلی تونل هزار و ۷۰ متر بوده، ادامه داد: مبلغ قرار داد اولیه این پروژه ۴۱۸ هزار میلیون ریال بوده که قرار است ظرف ۳۶ ماه افتتاح و به بهره برداری برسد.
استاندار، زمان شروع عملیات اجرایی این تونل را ۱۵ تیر سال گذشته اعلام کرد و یادآور شد: تا کنون ۲۶۲ متر پیشروی ، ۵۵ هزار متر مکعب خاکبرداری پرتال ورودی و خروجی و ۹۸۵۰ کیلوگرم قالب گذاری تونل این محور انجام گرفته است.
استاندار تصریح کرد: در این پروژه ۱۳ هزار و ۶۳۵ متر مکعب خاکریزی ، ۲۴ هزار و ۵۸۸ متر مکعب بتن لاینینگ ، ۲۱۷ هزار و ۷۳۴ متر مکعب ،حفاری و ۲۹۰۲ متر مکعب بتن غلطکی را شاهد خواهیم بود .

photo_2016-08-04_21-26-22
بازوند خاطر نشان کرد: به علت واقع شدن جاده کنونی در ارتفاع دو هزار و ۵۰۰ متری از سطح دریا عبور از دامنه فعلی در ارتفاعات و با شیب طولی زیاد و نا مناسب مشکلات عدیده ای را بخصوص در زمنیه برفگیری مسیر ایجاد کرده است.

شرکت در جلسه شورای اداری استان آخرین برنامه وزیر راه و شهرسازی در لرستان بوده است.

عکس ها/ بیرانوند ،آزادبخت

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان