شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » اخبار و رویدادهای نماز جمعه لرستان

۲۰۱۶۰۱۲۲_۱۲۵۴۳۴
 
 
امام جمعه خرم آباد: اجرایی شدن برجام حاصل تیزبینی و بصیرت مقام معظم رهبری است
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: برجام بعد از طی مسیری طولانی و سخت اکنون به نتیجه رسیده که بدون شک به کمک رهنمون ها و توصیه های مدبرانه و راهگشای مقام معظم رهبری این نتیجه حاصل شده است.

به گزارش بلوطستان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در آیین برگزاری نماز جمعه این هفته خرم آباد در مصلای الغدیر این شهرگفت: اجرایی شدن برجام در نتیجه زحمت و تلاش دولت به خصوص وزیر امور خارجه به نتیجه رسیده که در برابر شش قدرت جهانی با منطق و گفت وگو و تدبیر و درایت به این مرحله رسیده اما نکته مهم این است که نباید هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری را فراموش کنیم.
وی گفت: مقام معظم رهبری دائما مذاکرات را رصد می کردند و با درایت به این نکته توجه داشتند تا برجام در چارچوب نظام اسلامی قرار گیرد و از آن خارج نشود به طوری که همه تحلیل گران دولت و وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده خود را مدیون این تیزبینی، دور اندیشی و بصیرت مقام معظم رهبری می دانند.
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تاکید کرد: نباید فراموش کنیم اگر امروز این نتیجه برجام را در اختیار داریم مدیون رهنمون های رهبری هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش مردم در به نتیجه رسیدن برجام اشاره کرد و گفت: نقش اساسی مقاومت ، صبر ، تحمل ، همراهی و حمایت مردم نباید نادیده گرفته شود، این مردم در ۳۷ سال گذشته تا کنون تحت فشار و تحریم بوده اند که صبر و مقاومت آنها را نباید فراموش کرد.
امام جمعه خرم آباد افزود: اینها نعمت های الهی هستند که باید دائما آنها را متذکر شد که نتیجه برجام هم ثمره صبر و حمایت و پشتیبانی همین مردم بوده است.
وی با بیان اینکه اگر امروز این نتیجه به دست آمده در برابر هزینه هایی هم داده شده گفت: ما برای پیشرفت هسته ای خیلی هزینه های مادی و معنوی داده ایم، چهار شهید دانشمند هسته ای در این راه از دست داده ایم.
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی افزود: جوانان و دانشمندان هسته ای بسیجی ما شبانه روز با روحیه بسیجی و توکل بر خدا سعی و تلاش کردند تا به اینجا رسیدیم و این هم از نکات قابل توجهی است که نباید به فراموشی سپرده شود.
نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: این چیزی نیست که گفته شود آمریکایی به ما لطف کردند بلکه مردم ما ۳۷ سال ظالمانه مورد تحریم و ظلم واقع شده اند، تحریمی که از همان روز اول بایدبرداشته می شد.
حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی گفت: آنچه در طول دوران ۱۳ سال مذاکره برای طرف های مقابل ما و مردم دنیا روشن شد صداقت و صبر و صلابت مردم ایران بوده است به طوری که اگر روزی گفتند ما فناوری هسته ای تا ۲۰ درصد پیش می بریم این کار را کردند و چنانچه روزی پیرو مذاکرات می گفتند حاضریم دست از برخی حقوق خود در این زمینه برداریم این کار را انجام دادند.
وی اضافه کرد: امروز برای دنیا روشن شده است که مسئولان نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران همواره با دنیا با صداقت رفتار کرده و آن کسی که در این مدت دروغ گفت و بی رحمی می کرد آمریکا بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران و مجریان انتخابات گفت: اصل انتخابات بسیار مهم است که به صورتی پر شور و با حضور و مشارکت حداکثری مردم برگزار شود که خود نشان دهنده عظمت نظام اسلامی است چرا که نظام اسلامی مبتنی بر رای و نظر مردم است.حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی افزود: همزمانی دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری کاری بسیار سخت و دشوار است پس اصل حضور حضور حداکثری و آمدن مردم پای صندوق های رای باید مورد توجه باشد .
امام جمعه شهرستان خرم آباد اضافه کرد: حضور پر شور مردم خاری در چشم دشمن است و همین حضور حداکثری باعث اقتدار و عظمت نظام خواهد شد.
وی گفت: در عین حال باید دانست که انتخابات ساز و کار خود را دارد و مطابق قانون نیز مراکزی برای اجرا و مراکزی برای نظارت بر انتخابات در نظر گرفته شده است که همه باید در برابر این قوانین تمکین کنند و در این روند مراکز اجرایی و نظارت و شورای نگهبان هر کدام بنا بر قانون به وظایف قانونی خود عمل می کنند.
وی تاکید کرد: آنچه که برای ما مهم است این است که ما امروز در برابر امتحان و آزمون بزرگی قرار داریم چرا که دو انتخابات مهم را پیش رو داریم که می خواهیم با وحدت و همدلی به این وظیفه خطیر خود عمل کنیم تا مملکت و کشور در برابر دنیا سربلند شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به چهارم بهمن ماه سالروز اشغال نظامی فرودگاه مهرآباد اشاره کرد و گفت: در این روز فرودگاه با دستور بختیار برای جلوگیری از ورود امام خمینی (ره) به ایران اسلامی اشغال نظامی شد که مردم با سر دادن شعار هایی در اعتراض به این اقدام نهایت بعد از سه روز بختیار دستور باز شدن فرودگاه را داد.
امام جمعه بروجرد:افزایش تولید و رونق اقتصادی کلید حل مشکلات اقتصادی است

امام جمعه بروجرد گفت: کلید حل مشکلات اقتصادی در گرو افزایش تولید، رونق اقتصادی و تکیه بر ظرفیت‎های داخلی است.به گزارش  بلوطستان به نقل از خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ترابیدر جمع نمازگزاران این شهرستان اظهار کرد: خام‌فروشی نفت به قیمت نازل مشکلات اقتصادی کشور را حل نمی‌‎کند.

وی با اشاره به اینکه اجرای برجام رفع تحریم‎ها و حضور مسئولان کشورهای مختلف به منظور انعقاد قرارداد با ایران اسلامی راه حل رفع مشکلات اقتصادی نیست، عنوان کرد: رفع مشکلات اقتصادی در گرو اجرای سیاست‎های اقتصاد مقاومتی است.خطیب جمعه بروجرد با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در نامه اخیر به رئیس جمهور مبنی بر عدم اعتماد به آمریکا، افزود: آمریکایی‎ها در روز اجرای برجام به بهانه توان موشکی تحریم‎های جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کردند.

ترابی متذکر شد: دولتمردان آمریکا شرکت‎های مختلف را به دلیل کمک به توسعه موشکی جمهوری اسلامی ایران تحریم کردند.وی پیروزی ایران اسلامی در جریان برجام را حاصل ایستادگی ۱۲ ساله ملت در برابر تحریم‎های ظالمانه دشمنان دانست.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه ایران اسلامی برای دستیابی به برجام هزینه‎های هنگفتی را متحمل شده است، تصریح کرد: این هزینه‌‎ها شامل جمع‎آوری ۱۴ هزار سانتریفیوژ، انتقال ۱۱ تن اورانیوم غنی شده به خارج از کشور، بیرون آوردن قلب رآکتور هسته‎ای اراک و از دست دادن ۴ دانشمند هسته‎ای است.

ترابی تأکید کرد: نامه مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه رئیس جمهور در روزهای اخیر بیانگر نظر ایشان نسبت به برجام همچنین حاکی از دغدغه‎ها و توصیه‎های رهبر فرزانه انقلاب به مسئولان کشور در این رابطه است.وی یادآور شد: مقام معظم رهبری بار دیگر در دیدار با دست اندرکاران امر انتخابات به نکات مهم تاکید شده خود در پاسخ نامه رئیس جمهور اشاره کردند.

خطیب جمعه بروجرد به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت انتخابات دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره و اظهار کرد: انتخاب نمایندگان باید آگاهانه و با چشم باز باشد.ترابی عنوان کرد: نمایندگانی باید انتخاب شوند که به مملکت و خون شهدا خیانت نکرده و افرادی به معنای واقعی مسلمان، انقلابی، ولایت‎مدار و دلسوز مردم، اسلام و انقلاب باشند.وی به حرکت نادرست برخی نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی اشاره و تاکید کرد: هر نامزد انتخاباتی تنها باید لیاقت‎های خود را به مردم بشناساند، چراکه تخریب چهره سایر نامزدها در آداب رقابت سالم انتخاباتی نیست.

امام جمعه دورود:رشد و توسعه یک کشور و ملت وابسته به قانون و قانون گرایی است

امام جمعه دورود گفت: امروزه رشد و توسعه کشورها وابسته به قانون و قانون مداری است.حجت الاسلام رضا حقیان در خطبه های نماز جمعه این هفته دورود با بیان اینکه یکی از اساسی ترین نیازهای جوامع بشری قانون گرایی است افزود: بر همین اساس است که در کشورهای مختلف جهان شاهد اهتمام ویژه به وضع قانون و عمل به آن هستیم.

وی بیان داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی قانون اساسی به عنوان یک میثاق ملی و با رأی مردم ملاک تمام کارها قرار دارد که با عمل صحیح به آن پیشرفت و توسعه کشور تضمین خواهد یافت.
وی با بیان اینکه نبود قانون و قانون مداری موجب هرج و مرج خواهد شد اظهار داشت:نخستین وظیفه همه مردم و مسئولان شناخت قانون اساسی و بعد هم عمل به آن است.امام جمعه دورود با اشاره به انتخابات هفتم اسفندماه گفت:متأسفانه برخی مسئولان و گروه های سیاسی با بیان مطالبی خلاف قانون در صدد تضعیف نهاد شورای نگهبان هستند که باید بدانند با این کار ممکن است همه متضرر شوند.
حقیان گفت:برخی صحبت ها جنبه منطقی ندارد و عقل حکم می کند که همه مردم و دولتمردان باید از قانون و نظر شورای نگهبان در مورد برخی رد صلاحیت ها تمکین کنند.
امام جمعه دورود افزود:اگر کسی هم رد صلاحیت شده باید بر اساس قانون پیگیری کند اما اگر بخواهیم به این بهانه شورای نگهبان و قانون را تضعیف کنیم دودش به چشم همه خواهد رفت.وی بیان داشت:از همه مسئولان و دولتمردان انتظار می رود با ایجاد فضایی آرام زمینه حضور پر شور و بانشاط را برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای فراهم نمایند.
امام جمعه دورود در ادامه با اشاره به اجرای رسمی برجام گفت:همانگونه که مقام معظم رهبری در جواب نامه رییس جمهور فرمودند ما نباید فکر کنیم رفع مشکلات اقتصادی کشور تنها با اجرای برجام و رفع تحریم ها برطرف خواهد شد.
وی گفت:به گفته رهبری معظم انقلاب برطرف شدن مشکلات اقتصادی علاوه بر اجرای برجام به خرد،برنامه ریزی و تلاش مسئولان نیز نیازمند است.امام جمعه دورود با بیان اینکه نباید از خدعه و نیرنگ خصمانه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا غافل شویم گفت:استکبار جهانی دل خوشی از نظام ما ندارد زیرا جمهوری اسلامی منافع آمریکا را در دنیا با خطر مواجه کرده است.
امام جمعه الشتر:معیشت مردم با خنده غربی‌ها بدست نمی‌آید

خطیب جمعه الشتر ادامه داد: در طول تاریخ، دو جبهه اسلام و کفر با هم درگیر بودند تا اینکه در این عصر، انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید اما از همان آغاز این انقلاب، دشمنی دشمنان اسلام افزون شد.وی تصریح کرد: دشمنان از همان بدو تأسیس انقلاب اسلامی با انواع تهدیدات، ترورها و تحریم‌ها در صدد بودند که با این نظام مقدس مقابله کنند اما رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و تبعیت مردم از ولایت فقیه باعث سلامت این انقلاب شد.حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه استکبار با اصل اسلام ناب مخالف است بیان داشت: اگر دشمن تا دیروز می‌خواست که جمهوری اسلامی نباشد، الان به دنبال این است که با تغییر ذائقه‌ها و تغییر سبک زندگی، محتوا را از بین ببرد.

وی ابراز داشت: با بازخوانی انقلاب اسلامی و تبیین و تشریح دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان در دهه ایام‌الله دهه مبارکه فجر، باید این ایام را به شایستگی گرامی بداریم.

امام جمعه الشتر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرایی شدن برجام گفت: رژ‌یم جعلی صهیونیستی و حاکمان آل سعود تمام تلاش خود را کردند تا این تحرم‌ها بر ملت ایران اسلامی باقی بماند اما با هدایت‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری و تدابیر دولت و نیز تدابیر تیم مذاکره کننده هسته‌ای، تحریم‌ها با اجرای برجام لغو شد.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها ظلمی بزرگ در حق ملت ایران اسلامی بود یادآور شد: امیدواریم با رفع این تحریم‌ها و ظلم‌هایی که در حق این ملت شد، مسئولین نظام آنگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، با نگاه به ظرفیت‌های داخلی بتوانند اقتصاد مقاومتی را اجرایی نمایند.

حجت‌الاسلام موسوی، اجرایی شدن برجام را نتیجه استقامت ملت در برابر انواع تحریم‌ها و تهدیدات دانست و با بیان اینکه لغو تحریم‌ها محصول خون شهدا، مقاومت، ایثار و اقتدار ایران اسلامی است افزود: امروز اگر آمریکایی‌ها پای میز مذاکره می‌نشینند، به خاطر آن است که ملت ایران در مقابل توطئه‌ها و تحریم‌های آنان تسلیم نشد و آنان نتوانستند به خواست خود برسند.

حجت الاسلام سید داود شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ازنا با اشاره به جامعه اخلاق مدار گفت: جامعه بدون اخلاق، فاسد و بدون سعادت است.وی در ادامه به بحث مهم انتخابات ورود کرد و گفت: در دیدار اخیر هیئت های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان قانون اساسی با مقام معظم رهبری نکات مهمی را رهبری عزیز اشاره کردند و اعضای محترم نیز گزارشات مبسوطی را ارائه دادند.شاهچراغی تصریح کرد: در انتخابات و اتفاقات پیش و پس از آن قانون و ولایت فقیه فصل الخطاب است و همه باید به این دو تمکین کنند.

به گزارش بلوطستان به نقل ازنا خبر امام جمعه ازنا افزود: وقتی قانون داریم همه باید به آن التزام عملی داشته باشیم، اگر همه به قانون تمکین کنیم  دیگر مشکلی به وجود نمی آید.شاهچراغی ادامه داد: نباید به گونه ای عمل کنیم که چالش بوجود بیاید، چرا که اوضاع امروز ایران اسلامی حساس و دنیا به ایران چشم دوخته است.وی به خدعه های دشمن و فعالیت های برخی افراد اشاره و خاطر نشان کرد: نباید افراد طوری عمل کنند که دشمن را شاد و از این موضوع سو استفاده کنند، این را همه بدانند دشمنان ما با آرمان های امام ، شهدا و انقلاب اسلامی دشمن هستند و یک کار نسنجیده باعث شاد کردن و سو استفاده آنها از این مورد خواهد شد.

امام جمعه ازنا به چالش ها و نیرنگ های دشمن در طول انقلاب اسلامی اشاره و تضمین انقلاب اسلامی را تقدیم بیش از ۳۰۰هزار شهید دانست و گفت: امروز تنها راه استکبار توافق با ایران بود چرا که همه نوع توطئه ای علیه نظام اسلامی ما شده، از جنگ هشت ساله تا فشار های گوناگون را دشمن بر کشور ما وارد کرده است.وی در توصیه ای به نامزدهای انتخاباتی نیز گفت: به گروه های سیاسی و احزاب سیاسی که دلشان برای این نظام و اسلام می سوزد توصیه می کنم مراقب باشند که دشمن از نظرات ، نوشته و دیدگاه های عنوان شده توسط آنها سو استفاده نکند.

امام جمعه ازنا افزود: قانون و رهبری معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه فصل الخطاب است و نیروهای ارزشی و ولایی باید هوشیار باشند.شاهچراغی فتنه سال ۸۸ را عظیم خواند و تصریح کرد: از سهل انگاری برخی سیاسیون و نیروهای داخلی دشمن کمال استفاده را بر علیه این نظام داشت، لذا از این رو باید همه مراقب زبان و قلم مان باشیم.

انتقاد امام جمعه پلدختر از نحوه سفر وزیر بهداشت به پلدختر

امام جمعه پلدختر گفت: هیچکس نباید در صدد تضعیف شورای نگهبان باشد و هر کس این کار را انجام دهد یا در پی آن باشد دلسوز انقلاب و نظام نیست و مخالف آن است. به گزارش بلوطستان حجت الاسلام محمد سوری در خطبه های نماز جمعه پلدختر افزود: دشمنان دین و اسلام همیشه شورای نگهبان را مانع می دانند اما در فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی اگر توجه کنیم متوجه می شویم که ایشان می فرمایند با شورای نگهبان صد درصد موافق هستم و مخالفت با آن دیکتاتوری است.

۲۰۱۶۰۱۲۲_۱۲۵۴۲۹

وی حمله به جایگاه قانونی شورای نگهبان را خلاف توصیف کرد و افزود: شورای نگهبان در برابر زیاد خواهان با قدرت می ایستد و اجازه نمی دهد افراد متخلف و منحرف وارد مجلس شورای اسلامی شوند.امام جمعه پلدختر گفت: دشمنان از راه های مختلف می خواهند این شورا را تخریب کنند در این رابطه یک تحلیل گر ارشد آمریکایی در یادداشتی هجمه هایی به شورای نگهبان داشته و گفته اینها موانع اصلی هستند.
وی افزود: رهبری در دیدار اخیر با دست اندرکاران انتخاباتی فرمودند مت هیچوقت نگفته ام کسی که نظام را قبول ندارد وارد مجلس شود ،من گفتم همه کسانی که داخل نظام هستند بیایند و در انتخابات مشارکت کنند.
امام جمعه پلدختر گفت:کسی که اصل نظام را قبول ندارد رد می شود و کسانی که رد صلاحیت شده اند می توانند از مجاری قانونی استفاده کنند و این راه بن بست ندارد زیرا قانون اسی ما یک قانون مترقی است.امام جمعه پلدختر در بخش دیگری از خطبه های خود در نماز جمعه از سفر وزیر بهداشت به این شهرستان انتقاد کرد و گفت: مسوولان کشوری و وزرا اگر بناست به شهرستان ها سفر کنند، بایدمی رود برای شنیدن حرف مردم وقت بگذارند.
حجت الاسلام سوری خاطر نشان کرد: انتظار داشتیم وزیر در سفر خود به پلدختر بنشیند، وقت بگذارند و درد دل مردم شهرستان را گوش کنند نه این که بیایند و به صورت نور حرکت کنند و برگردند.

۲۰۱۶۰۱۲۲_۱۲۴۸۴۳

وی افزود: وقتی مسئولان کشوری به شهرستان سفر می کنند ،بیایند و پای درد دل مردم بنشینند نه این که اگرجوانی بخواهد مشکلش را بیان کند، نگذارند که این عمل ناپسند است. حجت الاسلام سوری گفت: مسوولان اگر بخواهند در چنین سفرهایی در کارنامه خود چیزی داشته باشند باید به درد دل و خواسته های مردم گوش کنند و حرمت مردم را نگه دارند نه این سریع بازگشت کنند که این با آموزه های دینی سازگار نیست.
امام جمعه پلدختر به نامه اخیر ریاست جمهوری به رهبر انقلاب در خصوص برجام اشاره کرد و گفت: باید مسئولان فرمایشات مولا علی(ع) در باب حکومتداری را مد نظر داشته باشیم و در بین مردم باشند و مشکلات آنها را لمس کنند.
وی گفت: دولت باید در اجرای برجام به منویات رهبر معظم انقلاب توجه کنند و مواظب بد عهدی انها باشند زیرا دشمنان مردم ایران قابل اعتماد نیستند.
وی با عنوان اینکه دشمنان به دنبال تغییر ماهیت دین هستند و اصل آن را نشانه گرفته اند ،افزود: آنها کاری به اصلاح طلب و اصولگرا ندارند زیرا اینهافقط بهانه هستند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان