شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » اخبار و رویدادهای نمایندگان لرستان در خانه ملت

آقامحمدی :مقابله به مثل با غربی‎ها در موضوع تحریم‎

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بر مقابله به مثل کشورمان با غربی‎ها در تحریم‎ها تأکید کرد.بابراهیم آقامحمدی که در جمع خبرنگاران سخن می‎گفت، اظهار کرد: غربی‌ها تا الان هرچه که خواسته‌اند را به صورت یک‎طرفه انجام داده‌ و هر نوع تحریمی را علیه ایران وضع کرده‌ ولی ما هیچ‎گاه فکر نکرده‌ایم که از داشته‌های خود استفاده کرده و تحریم‌هایی علیه آنها وضع کنیم.

وی اضافه کرد: از همین رو همیشه این طور بوده که غربی‌ها در موضوع تحریم در موضوع تهاجمی قرار داشته و ما نیز مقابله به مثل نکرده‌ایم.آقامحمدی ادامه داد: ما امکانات و ذخائر قابل توجه از جمله نفت، گاز و منابع داریم که اگر از آنها درست استفاده کنیم نه تنها به غرب نیاز نداریم بلکه آنها نیازمند ما می‌شوند.به گزارش ایسنااین عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس تأکید کرد: اگر ما توانایی‌های خود را بالفعل کنیم، می‌توانیم توانایی‌ها خود را در موقعیت متفاوتی قرار دهیم.

وی در ادامه یادآور شد: مقام معظم رهبری به یک مورد چون گاز اشاره کردند و ایران با ذخائر سنگین نفت و گازی که دارد و اروپا فاقد این امکان است می‌تواند تحریم‌های اثرگذاری را علیه آنان اعمال کند.آقامحمدی با بیان اینکه در نهایت غرب از این مساله ضرر می‌کند، بیان کرد: به علت مشکلاتی که در سال‌های گذشته وجود داشته و با مساله تحریم‌ها مواجه بوده‎ایم، به فکر استفاده از منابع افتاده‌ و این مساله هم مطرح شده است که با استفاده از نفت و گاز غرب و اروپا را تحریم کنیم.

نماینده مردم خرم‎آباد و دوره چگنی در پایان گفت: ما به این مساله فکر می‌کنیم که اگر قرار است نفتی بفروشیم برای نیازهای ضروری مانند سرمایه‌گذاری و تولید باشد. به همین دلیل این امکان به وجود می‌آید که استعدادهای خود را به‎روز کرده و از آنها برای مقابله به مثل با غرب استفاده کنیم.

ایرج عبدی:اختصاص ۲ میلیون تن قیر به روستاها و شهرهای کوچک و افزایش ۱۱۴ میلیارد تومانی بودجه لرستان

به گزارش بلوطستان ایرج عبدی گفت :با تلاشهای انجام شده نمایندگان در مجلس شورای اسلامی مبلغ ۱۱۴ میلیارد تومان نسبت به بودجه سال ۹۳  به بودجه مناطق محروم استان لرستان افزوده شد. وی گفت :این افزایش در حالیست که در سال گذشته هم در این محل شاهد افزایش چمشگیری در بودجه استان بودیم که افزایش مجدد این رقم برای سال آینده آسان به دست نیامده است.نماینده خرم آباد ودوره چگنی گفت :در این راستا و به کمک فراکسیون توازن(زاگرس)در مجلس شورای اسلامی با تصویب نمایندگان ،قانون حمایت از مناطق محروم به سه درصد افزایش یافته و برای همیشه دائمی شد.

وی افزود :همچنین در این بودجه تامین ۲ میلیون تن قیر برای آسفالت روستاها و شهرهای کوچک زیر ۲۰۰۰۰ نفر جمعیت به تصویب رسید که با این بودجه ،امکان تکمیل آسفالت شهرهای بیرانشهر،زاغه،دوره،ویسیان و سپیدشت فراهم می شود.

توکلی : پرداخت مطالبات فرهنگیان در اولویت قرار گیرد

سال94 سال حرکت نوین در لرستان است

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی از وزیر آموزش و پرورش خواست تا پرداخت مطالبات فرهنگیان را در اولویت قرار دهد.به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدتقی توکلی در نشست علنی  مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خطاب به وزیر نیرو، افزود: تسریع در تأمین آب اراضی کشاورزان که حق‌آبه آنها در اثر طرح انتقال آب به شهرهای قم و غیره از بین رفته و با توجه به اینکه ۲ سال است این طرح به بهره‌برداری رسیده و هنوز تکلیف کشاورزان مشخص نشده، نیاز است تا به این مهم توجه ویژه ای صورت گیرد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ همچنین از وزیر آموزش و پرورش می خواهم دستور ویژه‌ای برای پرداخت مطالبات فرهنگیان صادر کند همچنین از دکتر روحانی درخواست دارم جهت تسریع در تأمین طرح های پیشنهادی بخش خصوصی از صندوق توسعه ملی با توجه به مصوبات اخیر ایشان به استان لرستان دستورات لازم را صادر کند.

وی خطاب به وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی گفت: برای جلوگیری از خسارات بیشتر به کشاورزان باید دستور همکاری گمرک برای تسهیل در صادرات محصولات تولیدی از قبیل پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی و سایر صیفی جات صورت گیرد، همچنین پرداخت وجوه ذرت خریداری شده از کشاورزان از طریق بانک های عامل و پیگیری برای پرداخت وجوه چغندر قند خریداری شده از کشاورزان از طرف کارخانجات قند و شکر نیز می تواند به کشاورزان کمک کند

ملکشاهی : اروپایی‌ها از تحریم‌های ایران آسیب‌های زیادی متحمل شده‌اند

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی معتقد است که اگر ایران محصولات نفتی و گازی را به اتحادیه اروپا نفروشد، آسیب‎های زیادی به آنها وارد می‎شود. الهیار ملکشاهی در جمع خبرنگاران گفت: ایران بزرگ‌ترین ذخائر گازی دنیا را دارد، این سرمایه در داخل کشور استفاده شده و به برخی از کشورهای دیگر هم فروخته می‌شود.وی اضافه کرد: این در حالیست کشورهای اروپایی از محصولات تولید کرده یا خدماتی که دارند و مورد نیاز کشور ماست به عنوان ابزار تحریم علیه ایران استفاده می‌کنند.

ملکشاهی تأکید کرد: ما هم می‌توانیم از ابزاری که در دست داریم علیه اروپایی‌ها استفاده کنیم. یعنی محصولات نفتی و گازی را به اتحادیه اروپا نفروشیم و محدودیت‌هایی را برای آنها قائل شویم که می‌تواند آسیب بسیاری به آنها وارد کند.نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته خود اروپایی‌ها در حال حاضر به‎علت تحریم‌های ایران آسیب‌های اقتصادی بسیاری نیز متحمل شده‌، چراکه یکی از بازارهای مهم خود را از دست داده‌اند.وی یادآور شد: به طور کلی ما نیز می‌توانیم از ابزار در اختیار خود برای غرب استفاده کنیم.

بروجردی :تلاش‌های نتانیاهو آب در هاون کوبیدن است
 

تلاش‌های نتانیاهو آب در هاون کوبیدن است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تهدید نتانیاهو به حمله نظامی علیه ایران را یک رجزخوانی مضحک دانست و تصریح کرد: اگر آنها تصور خودشان را عملی کنند با یک شکست تاریخی مواجه خواهند شد.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت در واکنش به اظهارات نتانیاهو در کنگره امریکا گفت: سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره امریکا آنقدر فاقد ارزش بود که حتی بیش از ۵۰ نفر از نمایندگان جلسه را ترک کردند و علیرغم آنکه کنگره امریکا مهمترین جایگاه را در حمایت از رژیم صهیونیستی دارد لذا خروج تعدادی از نمایندگان از این جلسه، پیام روشنی مبنی بر بی توجهی نسبت به سخنان نتانیاهو داشت.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: فضا هم در کنگره و هم در محافل مططبوعاتی امریکا تغییر کرده؛ لذا تلاش‌های نتانیاهو آب در هاون کوبیدن است و آنها امروز دیگر در شرایطی نیستند که بتوانند با دروغ پردازی فضایی ایجاد کنند و در افکار عمومی مردم تاثیرگذار باشند.بروجردی شاهد این سخنان را نظرسنجی‌ها و وضعیت داخلی امریکا دانست و درباره تهدید نتانیاهو به حمله نظامی علیه ایران تصریح کرد: این رجزخوانی‌ها آنقدر بی‌ارزش است که گروه‌های مقاومت در کنار مرزهای رژیم صهیونیستی هم بر این عبارات می‌خندند چه برسد به بقیه جهان.

وی گفت: رژیم صهیونیستی که در ۵ جنگ اخیر از مقاومت شکست خورده و ناتوانی او به اثبات رسیده، ادعای تقابل نظامی با جمهوری اسلامی ایران دارد که این کار، یک رجزخوانی مضحک و فاقد هر گونه ارزشی است.رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند اگر خطایی مرتکب شوند، همان اتفاقی خواهد افتاد که صریحا فرمانده معظم کل قوا در مقطعی اشاره کردند با خاک یکسان خواهند شد؛ اگر آنها تصور خودشان را عملی کنند با یک شکست تاریخی مواجه خواهند شد.

بیرانوند:انرژِی هسته ای برای حفظ طبیعت و تامین غذای کشور ضروری است
 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: انرژی صلح امیز هسته ای برای حفظ طبیعت و تامین غذای کشور ضروری است.بهرام بیرانوند در همایش ملی ایده های نوین در کشاورزی پایدار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد افزود: ایران نباید تسلیم زیاده خواهی های دشمنان در مساله هسته ای شود زیرا آنان هیچ باری را از دوش ملت ایران بر نخواهند داشت.


به گزارش ایرناوی با اشاره به اینکه عرصه های طبیعی کشور در معرض غارت هستند، گفت: باید تلاش کنیم تا نیازمندی های خود را بدون تخریب منابع طبیعی برطرف کنیم.نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی افزود: حل مشکل اشتغال بوسیله صنعت باعث تخریب طبیعت می شود زیرا اگر بخواهیم صنایع را گسترش دهیم مشکلات زیست محیطی بسیاری را بوجود می آوریم.وی بر لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: تولید محصولات کشاورزی سالم می تواند باعث رشد کشور و جلوگیری از اقتصاد متکی به نفت باشد.

بیرانوند توسعه بخش کشاورزی نوین را باعث اشتغال زایی در کشور دانست و افزود: می توانیم میراث بزرگ منابع طبیعی را با برنامه ریزی درست به آیندگان تحویل دهیم.وی با اشاره به سرعت بالای تخریب منابع طبیعی و غارت اراضی ملی به دست سودجویان اظهار داشت: آمار بالای واردات محصولات کشاورزی، کشاورزان را ناامید و خسته کرده است لذا تجدید نظر در خصوص واردکنندگان قدرتمند ضروری است.همایش ملی ایده های نوین در کشاورزی پایدار با حضور اندیشمندان، پژهشگران، اساتید و دانشجویان رشته های مختلف کشاورزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد.

سوری: کسی که حدود ۲ میلیارد برای ورود به شورای شهر هزینه کرده به مردم معرفی شود

حجت‌الله سوری در نشست علنی  مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: قطعاً مسئولان مربوطه باید شخصی که حدود ۲ میلیارد تومان برای ورود به شوراهای شهر و روستایی هزینه کرده است، به مردم معرفی و با این مجرم برخورد لازم انجام شود تا مردم شناخت بیشتری از افراد داشته باشند و در جریان امور قرار بگیرند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر صنعت گفت: مردم در مناطق محروم به ما مراجعه کرده و می‌گویند توان خرید نان سنگگ ۸۰۰ و ۱۰۰۰ تومانی ندارند، از طریف دیگر در شرایط کنونی یارانه سرمایه‌داران به دلایل سیاسی و انتخاباتی حذف نمی‌شود، اما از جهت دیگر نان گران شده و عده‌ای از مسئولان محترم چون پول و ثروت دارند، غذاهایشان نیاز به نان ندارد.

وی در تذکری خطاب به وزیر نیرو تصریح کرد: وزیر نیرو به طور مرتب در رسانه‌ها اعلام می‌کند که کشور دچار کم‌آبی است،‌ ولی در عمل این افراد به جای کار کارشناسی به دنبال مسائل سیاسی هستند و تنها به مناطقی به خاطر نفوذ در بدنه اجرایی تمرکز دارند. این در حالی است که همه ملت ایران شهروند بوده و نیاز به اجرای عدالت دارند.

سوری ادامه داد: صدور مجوزات مالی و اعتباری بدون مجوز بدترین نوع هرج و مرج در امور مالی کشور بوده و ضربه آن از ضربه تحریم‌ هم بیشتر است، از این‌رو رئیس‌جمهور باید دستور بدهد تا این حوزه ساماندهی شود و اگر دانه‌درشت‌ها پشت این موضوعات سنگر گرفته‌اند اسامی‌شان به مردم اعلام شود. همچنین انتظار داریم دادستان محترم به‌عنوان مدعی‌العموم ورود کند تا شاهد قانون‌شکنی آشکار و اجز مسئولان بانک مرکزی نباشیم.

  1. عزیزی

    سلام اظهارات همه نمایندگان لرستان را خواندم سماجت عجیبی دارند که فقط در مورد سیاسی خارجی جرلف بزنند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان