شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » علل خشم نتانیاهو در کنگره امریکا


 
 
نخست وزیر کودک کش رژیم صهیونیستی گفت :

یکم:مردم ایران، مردم بسیار بااستعدادی هستند. آن‌ها وارث یکی از بزرگترین تمدن‌های جهان هستند.دوم:رهبر ایران، آیت‌الله خامنه‌ای قدیمی‌ترین تنفر را، قدیمی‌ترین تنفر را که ضدسامی‌گری است، با جدیدترین تکنولوژی‌ها نشر می‌دهد. او تو ییت می‌کند که اسراییل باید نابودمحو شود .

سوم:حسن نصرالله، رهبر، حزب الله، گفت: اگر همۀ یهودی‌ها در اسراییل جمع شوند، دیگر لازم نیست زحمت گیر آوردنشان از گوشه و کنار دنیا را بکشیمچهارم: ایران تهدیدی برای اسرائیل است. امروز مردم یهود با تلاشی دیگر از سوی یک قدرتمند پارسی دیگر مواجهند که می‌خواهد ما را نابود کند.

پنجم:ایران به همان شدت گذشته افراطی است، فریادهای “مرگ بر آمریکا”، همان آمریکایی که آن را شیطان بزرگ می‌خواند.ایران دهها آمریکایی را در تهران به گروگان گرفت، صدها سرباز، دریادار، آمریکایی را در بیروت قتل عام کرد …ششم:ایران اکنون بر چهار پایتخت عربی مسلط است: بغداد، دمشق، بیروت و صنعا. و اگر کسی مانع پیشروی ایران نشود، به زودی شهرهای دیگری به اینها خواهند پیوست.

هفتم:دو سال پیش به ما گفتند که به رییس جمهور روحانی و وزیر خارجه ظریف فرصت دهید تا تغییر و اعتدال را برای ایران بیاورند. چه تغییری! چه اعتدالی!

دولت روحانی همجنس‌گرایان را دار می‌زند، مسیحیان را تحت پیگرد قرار می‌دهد، روزنامه‌نگاران را زندانی می‌کند و حتی بیش از پیش زندانیان را اعدام می‌کند.هشتم:همین ظریفی که دل دیپلمات‌های غربی را برده، روی قبر عماد مغنیه تاج گل گذاشت. عماد مغنیه مغز متفکر ی… که خون آمریکایی‌ها را ریخته است.نهم:همین هفتۀ پیش، در نزدیکی هرمز، ایران یک رزمایش نظامی برگزار کرد و ماکت یک نام آمریکایی را منفجر کرد. در ۳۶ سال گذاشته، حمله‌های ایران علیه ایالات متحده همه چی بوده است به غیر از ماکتی. و هدفهایشان هم همه واقعی بودند.

دهم:رهبر ایران علناً این را می‌گوید. او می‌گوید که ایران قصد دارد ۱۹۰۰۰۰ سانتریفیوژ داشته باشد، نه ۶۰۰۰ یا حتی ۱۹۰۰۰ تایی که امروز دارد، بلکه ده برابر آن—۱۹۰۰۰۰ سانتریفیوژ غنی‌سازی اورانیوم. با چنین ظرفیت عظیمی، ایران می‌تواند، هر وقت که اراده کند، در طول چند هفته سوخت مورد نیاز یک توپخانۀ هسته‌ای کامل را فراهم کند

یازدهم:دوستان من، بیش از یک سال است که به ما می‌گویند که عدم توافق بهتر از یک توافق بد است. خوب، این یک توافق بد است. این یک توافق خیلی بد است. نبود این توافق برای ما بهتر است

اگر توافقی که اکنون بر سرش مذاکره می‌کنند از سوی ایران پذیرفته شود. تضمین می‌کند که ایران به آن سلاح‌ها دست خواهد یافت، آن هم به شکل انبوه. هر توافقی با ایران شامل دادن دو امتیاز بزرگ به ایران می‌شود.

اولین امتیاز بزرگ، زیرساخت هسته‌ای عظیمی را برای ایران حفظ می‌کند، که فرصت فرار هسته‌ای کوتاهی را در اختیار آن کشور می‌گذارد. بر اساس این توافق حتی یکی از تاسیسات هسته‌ای هم تخریب نخواهد شد. هزاران سانتریفیوژی که برای غنی‌سازی اورانیوم استفاده می‌شوند، به چرخش خود ادامه می‌دهند. هزاران سانتریفیوژ دیگر موقتاً از چرخه خارج خواهند شد، اما نابود نمی‌شوند

اما امتیاز بزرگ دوم، خطری حتی بزرگتر را ایجاد می‌کند که ایران با پایبندی به توافق به بمب دست یابد. چرا که همۀ محدودیت‌های برنامۀ هسته‌ای ایران به صورت خودکار در طول حدود یک دهه منقضی می‌شوند.دوازدهم:درست است، برخی محدودیت‌ها بر برنامۀ هسته‌ای ایران اعمال خواهد شد و پایبندی ایران به آن محدودیت‌ها توسط بازرسان بین‌المللی مورد نظارت قرار خواهد گرفت. ما مشکل اینجاست. ببینید، تخلفاتی که بازرسان ثبت می‌کنند، جلوی آنها را نمی‌گیرد.
سیزدهم:در حال حاضر، ایران می‌تواند تاسیساتی را پنهان کرده باشد که ما، ایالات متحده و اسراییل، از آنها بی‌خبریم.چهاردهم:بازرسان نمی توانند جلوی تخلفات ایران را بگیرند. وقتی که کرۀ شمالی به سوی بمب رفت، این موضوع را بازرسان می‌دانستند، اما این مسئله مانع آنها نشد. کرۀ شمالی دوربین‌ها را خاموش کرد، بازرسان را بیرون انداخت. و در عرض چند سال به بمب رسید.

  1. چراغی

    این که فقط یک نقل قوله و با مقاله خوب فاصله داره

    • سید محمدصادق محمدی وفایی

      سلام
      عصاره و خلاصه سخنرانی نتانیاهوست.
      من هم می دانم مقاله نیست چه رسد به مقاله خوب.
      فقط آن سخنرانی را به صورت این نکات در آوردم تا همگان بخوانند و بدانند چه امتیازهایی از ایران اسلامی آن رژیم را عصبانی کرده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان