شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » اخبار و رویدادهای نمایندگان لرستان در خانه ملت

توکلی: تصویب قوانین زیست محیطی ممکن است به مجلس آینده موکول شود

به گزارش بلوطستان به نقل از ایسنا عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: تصویب قوانین زیست محیطی ممکن است به مجلس آینده موکول شود. محمدتقی توکلی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، با اشاره به موضوعات پیگیری شده در کمیسیون کشاورزی بیان کرد: سه لایحه خاک، آلودگی هوا و تالاب‎ها در این کمیسیون مطرح بوده و اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته به هیات رئیسه ارائه شده است.

وی اضافه کرد: در مجلس و تمام کمیسیون‎ها برنامه‎های بسیار گسترده‎ای در دست پیگیری است و طبق ماده ۱۰۴ آیین‎نامه طرحی که ضرورت دارد در اولویت قرار می‎گیرد.

توکلی ادامه داد: برای رسیدگی باید تعدادی از نمایندگان پیشنهاد خارج از دستور بدهند که متاسفانه هنوز این کار صورت نگرفته با اینکه سازمان حفاظت محیط زیست چندین بار ضرورت آن را اعلام کرده است که نیاز به این قوانین دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: با توجه به حجم کار مجلس و تراکم دستورکارها ممکن است این طرح‎ها به مجلس آینده موکول شود و به این مجلس نرسند.

عبدی: راه‌آهن خرم‌آباد ـ دورود را در زمان مقرر به بهره‌برداری می‌رسانیم

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس در بازدید از پروژه راه‌آهن خرم‌آباد به دورود گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب این پروژه را در موعد مقرر افتتاح کنیم.به گزارش بلوطستان به نقل از فارس  ایرج عبدی  در بازدید از پروژه راه‌آهن خرم‌آباد ـ دورود اظهار کرد: تعیین تکلیف این پروژه به طور کامل صورت گرفته و مجری پروژه به خوبی در حال انجام کار است و نسبت به چند ماه قبل پیشرفت قابل قبولی داشته است.

وی عنوان کرد: برای تخصیص اعتبارات سال ۹۴ مشکل خاصی نداریم، ولی باید از همین حالا برای بودجه سال ۹۵ مربوط به استان تلاش کنیم تا با افزایش اعتبارات عمرانی شاهد افزایش سرعت کار این پروژه باشیم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب و پیگیری مداوم این کار اساسی را انجام دهیم و شاهد افتتاح راه‌آهن خرم‌آباد ـ دورود در موعد مقرر باشیم.

قائدرحمت:دستگاه‌های حمایتی  اقدامات پیش‌گیرانه‌ای را جهت جلوگیری از افزایش زنانه شدن فقر در جامعه به کار گیرند.
 

 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن هشدار نسبت به بحران زنانه شدن فقر در جامعه،‌ به خبرگزاری مجلس گفت: علاوه بر ضرورت بررسی کارشناسانه مرکز پژوهش‌های مجلس، باید دستگاه‌های حمایتی نیز اقدامات پیش‌گیرانه‌ای را جهت جلوگیری از افزایش زنانه شدن فقر در جامعه به کار گیرند.
 عباس قائدرحمت در باره اعلام رئیس کمیته امداد مبنی بر زنانه شدن فقر در کشور، افزود: واقیعت آن است که افزایش آمارها در فقر زنان باید ریشه‌یابی شده تا مشخص شود کدام عامل منجر به زنانه شدن فقر در جامعه شده است.
نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه درصدی از علت زنانه شدن فقر در جامعه رابطه مستقیمی با افزایش جمعیت دارد، ادامه داد:‌ در سال‌های قبل جمعیت جامعه کمتر از این بود، این در حالی است که امروزه حدود ۸۰ میلیون نفر جمعیت در کشور وجود دارد که نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: از سویی دیگر افزایش طلاق‌ها و فروپاشی خانواده‌ها نیز علت دیگری در زنانه شدن فقر است لذا باید با اقدامات کارشناسی مشخص شود چند درصد طلاق‌ها و چند درصد مرگ همسر، در زنانه شدن فقر تاثیر داشته است.
وی یادآور شد: اگر آمارها آنالیز نشود نمی‌توان به طور دقیق درباره آن اظهار نظر کرد چرا که بر اساس آمار ارایه شده از سوی رئیس کمیته امداد امروزه ۱۳۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این کمیته قرار دارند این درحالی است که آمار ارایه شده تنها محدود به زنان تحت پوشش است و ممکن است افرادی نیز خارج از پوشش کمیته امداد و دیگر نهادهای حمایتی باشند که این‌ها نیز باید شناسایی شوند.
قائدرحمت  رحمت افزود: باید دستگاه‌های حمایتی به ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه ورود پیدا کند چرا که آمارها در زمینه زنانه شدن فقر در جامعه افزایش یافته است و نباید به بحرانی در کشور تبدیل شود.
نماینده مردم درود و ازنا در مجلس نهم، تاکید کرد: دستگاه‌های حمایتی باید اقدامات پیش‌گیرانه‌ای را در جهت جلوگیری از افزایش زنانه شدن فقر در جامعه باید به کار گیرند، همچنین در کنار برنامه‌ریزی‌های پیشگیرانه، فعالیت‌های حمایتی از این قشر را مدنظر قرار دهند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت ورود مرکز پژوهش‌های مجلس نسبت به بررسی کارشناسی زنانه شدن فقر در جامعه، افزود: تحلیل به دست آمده از این بررسی‌ها می‌تواند زمینه‌ساز اقدامات کارشناسی شده‌ای برای کاهش زنانه شدن فقر در جامعه شود در این میان مجلس نیز می‌تواند  در زمینه تصویب قوانین و نظارت بر اجرای آن کمک کننده باشد.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید اعتبارات ویژه‌ای برای جلوگیری از افزایش زنانه شدن فقر در کشور لحاظ شود، گفت: دولت نیز باید در لایحه بودجه خود این موضوع را نیز مدنظر قرار دهد چراکه سازمان‌های حمایتی با پرداخت حداقلی کمک هزینه به این افراد نمی تواند مشکل عمده این افراد را رفع کند و باید تلاش شود بخش عمده‌ای از این زنان خودکفا شده و درآمدزا شوند.

ملکشاهی: احداث ذوب آهن سهم بزرگی در اشتغالزایی شهرستان های کوهدشت و رومشگان خواهد داشت

نماینده مردم شهرستان های کوهدشت ورومشکان درمجلس شورای اسلامی ازروند اجرای پروژه ذوب آهن رومشگان ابراز رضایت کرد و گفت:  باتوجه به اینکه این پروژه بطور کامل توسط بخش خصوصی درحال اجراست امید است در زمان مقرر به بهره برداری برسد.

الهیار ملکشاهی افزود: : آنچه مسلم است این است که حمایت از تولید ملی، راهکار سازنده‌ای است که می‌تواند در شرایط تحریم، رونق اقتصادی به بار آورد.وی با بیان اینکه  احداث و راه اندازی این پروژه سهم بزرگی در اشتغالزایی  و رونق اقتصادی شهرستانهای کوهدشت و رومشکان خواهد داشت  افزود: کلیه مجوز های لازم جهت راه اندازی و بهره برداری این پروژه با همکاری استاندار از مراجع ذیصلاح اخذ شده است.

 

کاییدی : مخالف برداشت هرگونه آب از رودخانه کشکان هستیم

نماینده مردم پلدختر در گفتگو با فارس مجلس با اعلام اینکه مخالف هرگونه برداشت آب از رودخانه کشکان و انتقال آن به ذوب‌آهن رومشکان هستیم، اظهار داشت: انتقال آب از این رودخانه علاوه بر خطرات زیست‌محیطی باعث به وجود آمدن مسائل امنیتی می‌شود.

علی کائیدی تاکید کرد: کشاورزهای منطقه امروز با کم‌آبی و خشک‌سالی دست و پنجه نرم می‌کنند و کاهش آب رودخانه کشکان باعث شده، آب به مناطق جنوبی پلدختر نرسد.

وی افزود: همانطور که قبلا مخالفت خود را با احداث سد معشوره اعلام کرده بودم، امروز هم مخالف برداشت هرگونه آب برای صنایع دیگر مناطق هستم و جلوی آن خواهم ایستاد.

آقامحمدی :نامگذاری هفته دوم تیر به عنوان «حقوق‌بشر آمریکایی» جنایات آمریکا در ایران را فاش می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نامگذاری هفته دوم تیر به عنوان «حقوق‌بشر آمریکایی» جنایات آمریکا در ایران را فاش می‌کند، گفت: بسته سنگینی از جنایت آمریکا در ایران در تیرماه رخ داده است.

ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب مبنی بر نامگذاری این ایام به نام هفته «حقوق‌بشر آمریکایی»، اظهار داشت: تاریخ کشور ما از زمانی که آمریکا تبدیل به یک قدرت شده است، توأم با جنایات آمریکا در اشکال مختلف است. از ضربه زدن به حاکمیت مردمی و استقلال کشور تا غارت ثروت ملی، دخالت در امور داخلی ایران، و جاسوسی به انحاء مختلف در ایران.

وی افزود: اگر کسی بخواهد تاریخ جنایت آمریکا در ایران و حقوق بشر آمریکایی را متوجه شود، کافی است چهره واقعی آمریکا در بحث حقوق بشر را در جنایات مختلفی که این کشور در ایران مرتکب شده است را بررسی کند؛ از کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ تا کودتاهای مختلفی که بعد از انقلاب، آمریکا در ایران ساماندهی کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: آمریکا در کارنامه جنایاتش در ایران، در تیر ماه دارای یک بسته و مجموعه‌ای از جنایات مختلفی است که توسط عواملش یا مستقیماً توسط خودش در ایران انجام شده است.

آقامحمدی با بیان اینکه نامگذاری هفته دوم تیرماه به عنوان «حقوق‌بشر آمریکایی» جنایات آمریکا در ایران را فاش می‌کند، تصریح کرد: بسته سنگینی در تیرماه از جنایت آمریکا در ایران رخ داده که ایجاب می‌کند به حقوق‌بشر آمریکایی در ایران به صورت ویژه پرداخته شود.

وی در پایان به بیان نمونه‌هایی از جنایات آمریکا در ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: در کارنامه سیاه جنایات آمریکا در ایران که همگی در تیرماه رخ دادند می‌توان به حادثه ۷ تیر ۶۱، ترور شهید صدوقی در ۱۱ تیر ۶۱، بمباران شیمیایی سردشت در ۷ تیر ۱۳۶۶ و ساقط شدن هواپیمای مسافربری ایران در ۱۲ تیر ۱۳۶۷ اشاره کرد.

سوری: غرب با تمدید مذاکره بدنبال سود بیشتر است
 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه غربی‌ها با تمدیدمذاکرات به دنبال سود بیشتر هستند، گفت: آنها در پای میز مذاکره و با لبخند، زیاده‌خواهی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از مهر: حجت‌الله خدایی سوری با اشاره به روزهای پایانی ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵، اظهار داشت: غربی‌ها به خیال خودشان مذاکره را تمام شده می‌دانند و بر روی دو مساله «بازرسی‌های نظامی و دسترسی به دانشمندان و شخصیت‌ها» اصرار دارند. وی افزود: با وجود این تصور آنها، حرف ما این است که همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، باید این دو مساله از سایر مسائل موجود در مذاکرات تفکیک شوند، چرا که همه ما طرفدار یک توافق خوب هستیم؛ به شرط اینکه طرف مقابل با طرح این مسائل زیاده‌خواهی نکند.
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس خاطر نشان کرد: آنها با تمدید مذاکرات به دنبال سود بیشتر از مذاکرات هستند و می‌خواهند افکار عمومی دنیا را به سمت تضعیف انقلاب اسلامی بخصوص در رابطه با مسائل منطقه سوق بدهند؛ در واقع آنها می‌خواهند آنچه را که در میدان جنگ و تحریم به دست نیاورده‌اند، در پای میز مذاکره و با لبخند دیپلماتیک به دست بیاورند.
خدایی سوری تأکید کرد: این مساله هوشمندی مذاکره‌کنندگان ما را می‌طلبد که مراقب باشند اینها همان دشمنان ۳۶ ساله ما هستند.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین درباره میزان پایبندی طرف مقابل به ویژه آمریکایی‌ها به توافق احتمالی، گفت: در دنیا قانون جنگل حاکم است و آمریکایی‌ها نیز نشان داده‌اند که هر جا منافع آنها مطرح باشد، حتی به کشور دیگر لشگرکشی نیز می‌کنند بنابراین ما نمی‌توانیم هیچ اعتمادی به آنها بکنیم.
وی در عین حال تاکید کرد: آمریکایی‌ها و شخص اوباما در حال حاضر به این مذاکرات به عنوان یک برگ برنده در مقابل حزب جمهوری‌خواه نیاز دارند؛ با توجه به این شرایط، ایستادگی ما بر حقوقمان ضروری است.
خدایی سوری گفت: آنچه باید از فضای داخلی ما شنیده شود، یکصدایی و پرهیز از چندصدایی و ایستادگی در حقوق قانونی ملت ایران در موضوع هسته‌ای است.

ییرانوند :احداث سد گلرود از مطالبات اصلی مردم بروجرداست

بهرام بیرانوند  نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی کارشکنی برخی افراد را مانع احداث سد گلرود دانست و گفت: برخی افراد با ارائه اطلاعات نادرست در رابطه با سد گلرود باعث مخالفت های شدید در خصوص ساخت این سد شده اند. وی گفت: متاسفانه سد گلرود با وجود تخصیص ردیف بودجه ‎ای در دولت ‎های قبل اکنون از دستور کار خارج شده است. وی بیان کرد: تذکرهایی در صحن مجلس شورای اسلامی به منظور جلوگیری از توقف این پروژه به وزیر نیرو داده شده است.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر نیرو با حضور در مجلس پاسخ هایی به تذکر ما داد ولی از پاسخ های وی قانع نشدیم و قرار شد این موضوع را دوباره بررسی کند.

وی با بیان اینکه امکان احداث سد در حوزه آبخیز دز وجود دارد، گفت: ۳۰۰ میلیون مترمکعب حقابه مردم بروجرد از رودهای جاری در شهرستان است. وی افزود: احداث سد گلرود در جلوگیری از هدر رفتن آب و رفع معضل کم آبی منطقه تاثیر بسزایی دارد لذا مسوولان باید از متوقف شدن این پروژه جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه خطر کم آبی در حوزه آب آشامیدنی و کشاورزی بروجرد محسوس است، گفت: متاسفانه تامین آب منطقه با از دست رفتن فرصت ها با مشکل مواجه شده است. بیرانوند احداث سد گلرود را از مطالبات اصلی مردم بروجرد دانست و افزود: این سد برخلاف باور برخی افراد می تواند باعث تجدید حیات و رونق اقتصادی منطقه شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان