شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » ارزش ۱۳۰۰ میلیارد تومانی ۵۳۲ پروژه راکد در لرستان

استاندار لرستان‌ گفت: همان دست‌هایی که برای تحریم ایران بالا رفته بود هفته قبل به لغو تحریم‌های ایران رأی داد.به گزارش بلوطستان به نقل از خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، هوشنگ بازوند  در جلسه شورای اداری استان لرستان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد ضمن تبریک به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: این موفقیت نتیجه راهنمایی‌های مقام معظم رهبری در کنار هوشمندی دولت، رئیس‌جمهور، پایداری و مقاومت مردم و حاصل خون شهدا بود.

وی ادامه داد: سیاست اصلی دشمن در برنامه هسته‌ای وضع تحریم‌های ظالمانه بر علیه ایران بود که سرانجام دولت تدبیر و امید این موضوع را به سرانجام رساند.

استاندار لرستان‌ خاطرنشان کرد: دولت اصلاحات ۲۲ ماه درگیر پرونده هسته‌ای بود که حاصل کار آن امضای دو توافقنامه در این زمینه بود و بعد از آن در دولت نهم و دهم هیچ‌گونه نتیجه‌ای حاصل نشده و موجب شد پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل برود و ایران مورد تحریم قرار بگیرد، اما دولت یازدهم در ۲۳ ماهی که درگیر پرونده هسته‌ای بود بحمدالله به نتایج خوبی رسید و همان دست‌هایی که برای تحریم ایران بالا رفته بود هفته قبل به لغو تحریم‌های ایران رأی دادند.

بازوند یادآور شد: یکی از دستاوردهای این مذاکرات، شکست پروژه ایران‌هراسی در دنیا بود و به دنیا نشان داده شد که مشکلات با مذاکره قابل حل است.

وی، حفظ زیرساخت‌های هسته‌ای را اقدامی مهم دانست و اضافه کرد: به خاطر تحریم‌ها مجبور شدیم برای خرید هواپیمای دست دوم برای فرودگاه خرم‌آباد ۱۸ ماه دوندگی انجام داده و با سه کشور مختلف در این بار همکاری کنیم.

این مسئول با بیان اینکه رونق اقتصادی توسط دولت امکان‌پذیر نخواهد بود، عنوان کرد:‌ رونق اقتصادی باید توسط بخش خصوصی صورت گیرد، بنابراین باید بستر مناسب برای حضور بخش خصوصی فراهم شود.

استاندار لرستان‌ تبیین کرد: در ابتدای کار در استان لرستان ۷۰۰ پروژه راکد به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان داشتیم که در حال حاضر آنها را به ۵۳۲ پروژه رسانده‌ایم که این پروژه‌ها نیز هرچه سریع‌تر باید تعیین تکلیف شوند که بر همین اساس ستاد احیای ظرفیت‌های راکد در لرستان تشکیل شده است.

بازوند با اشاره به ارزش ۱۳۰۰ میلیارد تومانی ۵۳۲ پروژه راکد موجود در لرستان، افزود: سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی برای استان کسب کردیم که نسبت به سال قبل‌تر از آن ۱۷ برابر رشد داشت و علاوه بر آن با برگزاری همایش‌های بسیار خوبی که در زمینه سرمایه‌گذاری داشتیم توانستیم ۳۳ تفاهم‌نامه به ارزش ۴ هزار و ۴۲۸ میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در لرستان امضا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه بحث منطقه ویژه اقتصادی شدن لرستان در دستور کار قرار دارد، متذکر شد: مدیران استان‌ها در حوزه اقتصادی اختیاری ندارند و برای تعیین تکلیف مسائل اقتصادی باید از تهران مجوز بگیرند؛ به واقع اگر به دنبال رونق اقتصادی هستیم دولت باید یکسری اختیارات را به استانداران و مدیران استانی واگذار کند.

این مسئول گفت: اگر اختیار لازم را در زمینه بیمه داشته باشیم می‌توانیم به راحتی ۵ هزار شغل در لرستان ایجاد کنیم؛ علاوه بر این گردش مالی کشور به تهران مختص شده است و استان‌های دیگر آن چنان سهمی از آن نمی‌برند.

استاندار لرستان در پایان اظهار داشت: با توجه به حضور خوب هلدینگ‌های اقتصادی در استان لرستان و ظرفیت‌های بسیار خوبی که در این استان وجود دارد جای خالی هلدینگ‌ها در حوزه IT در لرستان احساس می‌شود که امیدواریم به این موضوع نیز توجه ویژه‌ای شود.

  1. شهروند

    جتاب استاندار باسلام فرماندار پلدختر هم فرمودند۲۱۲شغل ایجاد شده امابچهای تحصیل کرده ما هنوز بیکارودر فضای خانهایمان دچار افسردگی شده اند بگو درپتروشیمی درکشت وصنعت دریخچال سازی و….چند پلدختری مشغول شده است؟اما میدانم نگهبانان اداره…..راهم از خرم اباد اورده اند حالا بعضی مشاغل پایین راهم به زورنماینده به بعضی پلدختری ممکنه بدهندامابروشهرک صنعتی اراک ازبچهای پلدخترزیاد اونجا هستند البته اشتباه کردم لو دادم بعضی نان بر اونجا هم میرن دنبالشون.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان