شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » از حالا به بعد روابط لاریجانی و حامیان آیت الله مصباح چگونه خواهد بود ؟

http://www.mosalas.ir/assets/files/307778111/2YXYqtmB2LHZgtmH/5203129759.jpg

 

به گزارش بلوطستان به نقل از مثلث آنلاین جبهه پایداری حتما شرایط امروزش بسیار متفاوت است نسبت به روزهای قبل از اعلام جمع بندی توافق هسته ای .این طیف خصوصا در مجلس مواضعی مخالف نسبت به تیم مذاکره کننده هسته ای داشت ،تبلور این مواضع به صورت شاخص نطق های میان دستور و تذکر های آیین نامه ای و حتی در مواجهه با اعضای تیم کاملا نمایان می شد.
به عنوان مثال وقتی محمد جواد ظریف برای توضیحاتی به مجلس رفته بود مهدی کوچک زاده در برخوردی حضوری با او کارش به مجادله کشیده شده بود.
ماجرا از این قرار بود که در انتهای آن جلسه کوچک‌زاده به طرف ظریف حرکت کرد و به لحنی خاص گفت شما باید ماهیت خودتان را در مذاکرات مشخص کنید و باید اثبات کنید به دلیل اینکه با صراحت صحبت نمی کنید شرایط سخت شده است.
وی گفت: ظریف در پاسخ به کوچک‌زاده از وی پرسید من وحدت ملی را خدشه‌دار کرده‌ام؟ یا کسی که به من خائن گفته است؟ و کوچک‌زاده در جواب می‌گوید: خائن گفتن را کسی به شما می‌گوید، که زیر سایه تهدید مذاکرات را ادامه می‌دهید و من از زبان او به شما می‌گویم!
این شاهد عینی در ادامه افزود: ظریف پس از شنیدن این ادعا واکنش نشان داد و گفت رهبری خودشان زبان برای این نظام هستند و شما حق ندارید از زبان ایشان مطلبی بیان کنید. پخش فیلم این مجادله بازتاب های گسترده ای در فضای سیاسی و رسانه ای داشت و حتی موجب شد بسیاری از چهره های اصولگرا این اقدام را نکوهش کنند.
یا مثلا در اقدامی دیگر حمید رسایی در مصاحبه ای اندکی قبل از اعلام جمع بندی توافق گفته بود که دست و پای کسی که توافق بد را امضا کند خواهیم شکست.
این اما یک سوی ماجرا است.علی لاریجانی مدت هاست دچار اختلاف نظری با اعضای جبهه پایداری در مجلس شده و بسیاری همین اختلاف را موجب سخت شدن ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات مجلس دانسته اند . آنها لاریجانی را عامل حمایت تام طیف سیاسی حامی اش از دولت دانسته و به همین سبب از او حمایت می کنند .
در یکی از جلسات استیضاح وقتی وزیر با رای نمایندگان رفتنی شد حمید رسایی از سر ذوق تابلویی بر دست گرفت که روی آن نوشته بود دوپینگ لاریجانی اثر نکرد!
حالا که توافق هسته ای صورت گرفته با توجه به حمایت حاکمیت عالی از تیم مذاکره کننده حتما پایداری ها نخواهند توانست دولت را در این زمینه از مجلس مورد حمله قرار دهند . نمونه اش جلسه ای که صالحی و ظریف برای توضیح به مجلس رفته بودند و پایداری ها برخلاف گذشته با سکوت کامل جلسه را مناظره می کردند.
علی لاریجانی حالا دست بالا را مقابل آنها دارد . زمان به نفع طیف حامی او می گذرد و این پایداری ها هستند که روزگار نامناسبی را پشت سر می گذارند . علی لاریجانی حالا برای اصولگرایان حرف بیشتری براتی گفتن دارد . شاید از این پس جاذبه او بیشتر از پایداری ها باشد برای اصولگرایان.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان