شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » از سیر تا پیاز با نماینده مردم خرم آباد و چگنی

ایرج عبدی نماینده مردم  خرم ابادو چگنی در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با جمعی از اهالی رسانه در محل روزنامه قدس لرستان گفت:کارخانه ذوب آهن و نورد هفته آینده در خرم آباد راه اندازی میشود.به گزارش بلوطستان وی افزود: ین پروژه بزرگترین پروژه اقتصادی از لحاظ حجم نیروی بکارگیری شده قبل و بعد از انقلاب در استان می باشد که بیش از ۴۰۰۰ نفر اشتغال زایی مستقیم دارد و کلا با سرمایه گذاری خارجی می باشد.

ایرج عبدی با ذکر این نکته که ما در شرایط تحریم بسر میبریم عنوان کرد : تحریم های اقتصادی ماه آینده به طور کامل برداشته میشوند و  بدلیل اینکه دولت پول کافی برای اشتغال زایی در اختیار ندارد بهترین راه استفاده از سرمایه گذاری خارجی است . سرمایه گذار ذوب آهن صددرصد خارجی می باشد و با راه اندازی این مجموعه تحولی بزرگ در اشتغال زایی استان شاهد خواهیم بود .

وی گفت : از مزیت هایی که باعث سرمایه گذاری شده است اینکه  در محل صدر فولاد و با استفاده از زیرساخت آن ، نزدیکی به نیروگاه برق ، آزاد راه ، راه آهن و استفاده از معافیت مالیاتی مناطق محروم می باشد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی  به نزدیک شدن به انتخابات اشاره کرد و افزود: : بنده از شرکت در این نشست هدفی جز دادن این خبر خوش به مردم عزیز و هم استانی نداشته ام ومعتقدم مردم باید حضور حداکثری در انتخابات داشته باشندو با دیدی باز و بدون احساسی عمل کردن در انتخابات شرکت نمایند، مردم باید خواسته های مشترکی داشته باشند که براساس عقلانیت و در نظر گرفتن منفغت عمومی باشد.

رویای من عزت ، اقتدار و اشتغال مردم شهرم می باشد

وی  با اشاره به شعار انتخاباتی خود تحت عنوان من رویایی دارم گفت : رویای من عزت ، اقتدار و اشتغال مردم شهرم بوده و تمام توان خود را در این راه به کار گرفته ام.مثلا در خصوص بحث احداث پایگاه نجات هوایی در لرستان با وجود اینهمه روستاهای دور و نزدیک این حق را برای مردم می دیدم که از امکانات اورژانس هوایی برخوردار باشند که اگر شخصی دچار حادثه شد با هلیکوپتر از مسیرهای صعب العبور براحتی به بیمارستان انتقال یابد.یک نمونه دیگر در خصوص راه اندازی مرکز رادیو تراپی در خرم آباد می باشد تا دیگر نیاز نباشد بیماران سرطانی برای درمان به خارج از استان بروند .

عبدی  در خصوص اشتغال زایی گفت : با راه اندازی مرغ ماهان نیاز استان برای تهیه جوجه یکروزه با توجه به اینکه قبل از این ما وابسته به خارج از استان بودیم و الان این نیاز مرتفع شده است و اشتغال زایی خوبی صورت گرفته .همچنین در بحث رشته های پزشکی و دندان پزشکی و پرستاری اقداماتی انجام گرفته و هم اکنون جوانان لرستانی می توانند در این رشته ها تدریس کنند که اشتغال زایی خوبی در این حوزه شاهد خواهیم بود.

وی کارخانه کاتالیست در کنار پتروشیمی خرم آباد نیز اشاره کرد و افزود  : با توجه به معافیت  مالیاتی قابل توجهی که شامل کارخانه پتروشیمی خرم آباد گردید و این قانون که با تلاش اینجانب در اوایل سال ۹۴ به تصویب رسید باعث شد که پتروشیمی خرم آباد برای برخورداری از معافیت مالیاتی اقدام به ساخت کارخانه کاتالیست که به روایتی کلنگ آن در استان دیگری به زمین خورده بود، در شهرک پترو شیمی خرم آباد نماید .

اهمیت تشکیل احزاب قوی

عضو حزب رهروان ولایت در خصوص نقش احزاب اظهار داشت : مردم باید خواسته های خودشان رابشناسند و بدانند به چه فکر و ایده ای می خواهند رای بدهند مردم باید از نماینده خود کار عمومی بخواهند و عملکرد نماینده در مسائل کلان را مورد توجه قرار دهند . احزاب نیاز ضروری برای کشور است که در صورت داشتن احزابی قوی مردم میتوانند دیدگاه را انتخاب کنند .و مکانیزم احزاب باید به گونه ای باشد که طرف فقط در قالب حزب کاندید شود و در این راه تلاش نماید .ولی با توجه به  نداشتن احزابی قوی و منسجم نقش رسانه ها خیلی اهمیت دارد .

نماینده مردم خرم آباد و چگنی افزود : چندین مورد از  استاندار بابت پروژه هایی که به مردم قول داده شده سوال کرده ام و به ایشان گفته ام که باید دغدغه های مردم را رفع نماید .و بنده پیگیر این پروژه ها هستم چون مطالبه مردم است و باید روشن شود .

لایحه بودجه مهمترین وظیفه نماینده است

وی  همچنین در خصوص نقش نماینده در تصویب لایحه بودجه عنوان کرد : تصویب بودجه یکی از مهمترین کارهای نمایندگان است و تصویب این لایحه بصورت درست و علمی می تواند خودش را در توسعه استان نشان دهد .هر چه نماینده سابقه بیشتری داشته باشد و به اصطلاح کار کشته تر باشد می تواند نقش بهتری در این زمینه بازی کند .

با مجازات اعدام برای مواد مخدر مخالفم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:بنده صراحتا اعلام میکنم با مجازات اعدام در خصوص مواد مخدر مخالفم و در نطق علنی مجلس از مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست داشته ام نسبت به بازبینی و بررسی مجدد مجازات اعدام برای مجرمان مواد مخدر اقدام نماید.چرا که اجرای اعدام نه تنها در کاهش جرایم مواد مخدر تاثیری نداشته بلکه باعث افزایش مشکلات متعدد اجتماعی برای محکومان و جامعه خواهد شد ،اعدام بجای نقش پیشگیری باعث افزایش جرایم ریز و درشت در جامعه خواهد شد .

مبارزه با مواد مخدر به شیوه کشورهای توسعه یافته

وی همچنین در خصوص مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: رویه فعلی مبارزه با مواد مخدر نه تنها باعث کاهش مصرف در کشور نشده بلکه عملا باعث ایجاد یک بازار پرسود برای مواد مخدر شده و شیوه فعلی مبارزه با مواد مخدر نه تنها آمار مصرف را کاهش نداده بلکه باعث افزایش میزان مصرف شده است.بحران های اجتماعی که سوء مصرف مواد مخدر در کشور ایجاد کرده ،عقل سلیم را بر آن میدارد که چرخه مواد مخدر از دست سوداگران مرگ خارج شده و توسط دولت و نهاد های اجتماعی مورد اعتماد حکومت مدیریت شود . وی گفت: مدیریت یعنی آنکه معتاد تزریقی هرویینی را تحت پوشش برنامه نگه دارنده قرار دهیم نه آن که معتاد تفریحی را به معتاد تزریقی تبدیل کنیم .

عبدی در زمینه مدیریت مصرف مواد مخدر اظهار داشت: مدیریت مصرف بویژه در معتادان پر خطر و غیر قابل ترک از دست سوداگران مرگ خارج و مصرف آن به صورت منطقی و کنترل شود.به صورت هوشمند سهمیه داشته باشند و از مراکز درمانی مشاوره های روانشناسی دریافت کنند .

کاندیداها نمایندگان گذشته را مسبب مشکلات می دانند

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی  نشان کرد: خاطرمدیران موفق لرستان بدهکاری‌شان زیاد است.وی گفت: ا توجه به این‌که ۲ شهرستان در حوزه انتخابیه ما وجود دارد، حجم مطالبات مردم در برابر توان نمایندگان بیش‌تر است.وی ادامه داد: بیکاری مهم‌ترین فاکتور لرستان است که این مشکل در زمان کوتاهی حل نمی‌شود.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کار در خرم‌آباد سنگین است و در مدت‌زمانی کوتاه مشکلات حل نمی‌شود، افزود: بعضی از نمایندگان هم جهت خواسته‌های مردم حرکت نمی‌کنند به‌ طور مثال مردم‌ دوست ندارند نمایندگان کار اقتصادی کنند یا وارد موضوع عزل و نصب مدیران شوند.عبدی گفت: زمانی هم که انتخابات نزدیک می‌شود، کاندیداها هر چه‌کار نشده است گردن نماینده دوره قبل می‌اندازند که چرا این کار نشد؛ لذا اقبال اندک مردم در بحث نمایندگان به این دلایل بوده است و نه مباحثی دیگر.
نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در جواب سؤال خبرنگار یافته در رابطه با این که عده‌ای اعتقاد دارند مدیر کل اسبق اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان شخصی فعال در عرصه میراث فرهنگی بود و شما فشار آوردی که وی عزل شد، گفت: به دید من، ایشان اصلاً خوب کار نمی‌کرد و فقط زیاد حرف می‌زد، همچنین آن مطلبی که در مورد من نوشت، شما به ‌عنوان یک لر می‌پذیرید که به نماینده‌ی شهرتان توهین کنند؟
عبدی با اشاره به این که ایشان مدیری پرخاشگر، تند و ضعیف بود و رو در روی من، استاندار و آقای سلطانی‌فر رییس سازمان میراث فرهنگی به یک خانم خبرنگار توهین نمود، تصریح کرد: متأسفانه درگاه خبری یافته هم در آن زمان مطالبی علیه بنده نوشت که با خودم گفتم “خدایا ما را به این یافته‌ای‌ها ببخش”!
وی گفت: حال مناز شما می‌پرسم که اگر به‌طور مثال یک ‌منزل داشته باشیم و یک گچ‌کار بخواهد برای شما کار بکند و هر روز به شما توهین کند، آیا اجازه کار کردن در منزل خودت را به او می‌دهید؟
ملکی مدیری موفق است
نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی تأکید کرد: مدیری مثل مدیر کل راه شهرسازی استان را باید قدر دانست و او را روی سر گذاشت که هفته گذشته وزارت راه و شهرسازی اعتباری را تقسیم کرد که آقای ملکی توانست بیش از ۱۰ درصد آن را به استان اختصاص دهد.عبدی با اشاره به این ‌که آقای ملکی ۳۰۰ میلیارد به پیمانکاران بدهکار است ولی بنده ایشان را از موفق‌ترین مدیران “راه” کشور می‌دانم، خاطرنشان ساخت: اگر زمانی خواستید بفهمید یک مدیر چقدر موفق است باید بدهکاری‌هایش را بررسی نمود اما اگر مدیری نقدی کار بکند، بدون شک بی‌عرضه است.وی تأکید کرد: در عزل و نصب مدیران، هیچ تعصبی روی کسی ندارم و نگاهم سیاسی نیست.
تلفن را از روی مدیرکل ورزش و جوانان قطع کردم
عبدی در جواب سؤال یکی دیگر از خبرنگاران در مورد این‌که آیا شما مدیر کل ورزش را نگه‌داشته‌اید یا نه؟ چنین گفت: زمانی که انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفت و ما قبل این‌که آقای گودرزی وزیر ورزش شود، پیشنهاد آقای عزیزپور را به من داد. بنده هم پرسیدم ایشان کیست؟ آقای وزیر گفت از دوستان بنده است؛ لذا در این حین احساس کردم رابطه نزدیکی بین این دو نفر وجود دارد که می‌تواند حسن برای استان باشد و این شخص می‌تواند اعتبارات برای استان بگیرد.وی بیان داشت: زمانی که ایشان معارفه شد سابقه اجرایی نداشت اما سابقه دانشگاهی داشت، حال با توجه به این‌که ایشان دانشگاهی بود می‌توانست مسائل ورزش را علمی کند، لذا ما هم مدیریت وی را پذیرفیم.
نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی افزود: بعد از مدتی یک سری بحث‌هایی به وجود آمد که نشان می‌داد ایشان راه را از بی‌راهه می‌رود، لذا من با وی تماس گرفته و بحثم شد که تلفن را از روی وی قطع کردم.
عبدی تشریح کرد: بعد از آن، موضوع مجمع نمایندگان استان به آقای وزیر نامه نوشتیم که ایشان باید عوض شود اما صلاح وزیر بر این بود که وی تغییر پیدا نکند مشروط بر این‌که وزیر، میدان سوارکاری خرم‌آباد را برای ما از شرکت توسعه و تجهیز بگیرد.
وی با بیان این‌که میدان سوارکاری نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان قیمت دارد که اکنون سند آن نزد سازمان گسترش است، خاطرنشان کرد: وزیر به ما قول داد این موضوع را در هیأت دولت مصوب کند تا ما با پول آن دهکده‌ی المپیک خرم‌آباد را تکمیل کنیم و میدان سوارکاری هم در آن‌جا احداث کنیم.

  1. ناشناس

    رویای داشتم آقای عبدی با نمایندگی وداع کرده است این حرف ها هم گفتا ر درمانی است

  2. علی حسین

    آقای عبدی نفرمودند این کارخانه ذوب آهن و نوردش کی ساخته شده که هفته آینده به بهره برداری می رسد؟ مکانش کجاست ؟کی ساخته شد؟
    ظاهرا منظور جناب عبدی کارخانه فولاد صدر باشد که سالها قبل از نمایندگی عبدی ساخته شده است
    البته شاید هم در پشمینه زار آن را ساخته اند؟ !

  3. .

    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  4. همشهری

    من نمیدونم اگه این چند سال گذشته فرمانده قرارگاه خاتم این همه پروژه اعم از سد سازی،جاده،بزرگراه،راه آهن،فرودگاه و طرح های محرومیت زدایی و……………..تو استان انجام نمیداد این حضرات نمایندگان استان و استاندار چی داشتن واسه گفتن

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان