شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » استاندار لرستان مظهر سخت کوشی در کشور است

به گزارش بلوطستان به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان, رئیس قوه قضائیه که به همراه مسوولان عالی   قضایی به لرستان سفر کرده بود با قدردانی از تلاشهای استاندار لرستان ، مهندس بازوند را نماد سخت کوشی و تلاشگری در کشور معرفی کرد. آیت الله صادق آملی لاریجانی با بیان این مطلب که استاندار لرستان به سخت کوشی و تلاش در کشور معروف است ، گفت: تلاشهای استاندار لرستان شایسته تقدیر است.

وی افزود: با روحیه تلاشگری و پیگیری که از استاندار لرستان سراغ داریم با حمایت از سوی مسوولان کشوری ،لرستان از مشکلات مبتلا به رهایی خواهد یافت. اما رئیس قوه قضائیه تنها کسی نبود که استاندار لرستان را نماد سخت کوشی و تلاش معرفی کرد ، وزیر دادگستری هم که در روز دوم سفر به ریاست قوه قضائیه پیوسته بود در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: استاندار لرستان یک استاندار میدانی است که عمل گرایی وی برای همه اثبات شده است .

مصطفی پورمحمدی تصریح کرد: استاندار لرستان مدیر پشت میز نشینی نیست که تنها از راه دور کارها را کنترل نماید و نسبت به رسالت و وظایفش بی تفاوت باشد بلکه از آن دسته از مدیران است که پای کار ایستاده و مسوولیت پذیر است و این یک امتیاز برجسته برای ایشان است که کمتر مدیری از آن بهره مند است و یک نعمت برای استان می باشد.  وی افزود: من در سنوات گذشته بارها به لرستان سفر و یا از این استان عبور کرده ام چهره مردم در آن سالها با چند دقیقه ای که اکنون در شهر  گشت و گذار داشتم متفاوت بود، و این تفاوت حکایت از تحول دارد .

وزیر دادگستری ادامه داد : با دیدن چهره بشاش مردم باورهای خوبی در من ایجاد شد که یکی از این باورها توان مدیریتی است و مهندس بازوند نشان داد که لرستان را تا حد زیادی متحول کرده است . وی تصریح تصریح کرد: بازوند یک سرمایه بسیار خوب برا ی لرستان است . لازم به ذکر است در جلسه شورای اداری استان استاندار لرستان با ارائه گزارشی مشروح از وضعیت لرستان صراحتاً اعلام کرد وضعیت بیکاری لرستان هشدار دهنده است و در آستانه تبدیل شدن به یک بحران در کشور است.

http://lorestan-news.ir/images/upload_slides/thumbnails/3.jpg

صراحت لهجه استاندار لرستان در بیان وضعیت استان تحسین همگان را برانگیخت.

استاندار در این جلسه افزود: انتظار می رود موضوع اشتغال و بیکاری بالای جوانان لرستان در جلسه سران قوا مطرح شود چرا که این استان از نبود صنایع مادر و بیکاری بالا رنج می برد. مهندس بازوند با اشاره به ضعف منابع بانکی در استان گفت: ۳۶ هزار میلیارد ریال پروژه تعطیل شده در استان وجود دارد و از مجموع ۱۰ هزار میلیارد ریال معوقات بانکی، ۴۲ درصد مربوط به بنگاههای زودبازده است.
استاندار تصریح کرد: نرخ بیکاری در لرستان ۱۷٫۱ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی دراستان ۳۴ درصد می باشد و این در حالی است که این نرخ در کشور ۳۸ درصد  می باشد. وی از دستگاه قضا خواست با توجه به مشکلات بیکاری استان، اموال شرکت آریا به ارزش حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال در استان تعیین تکلیف شود چراکه برخی از این طرح ها پیشرفت ۹۰ درصدی داشته و زمینه ایجاد سه تا سه هزارو ۵۰۰ فرصت شغلی را فراهم می کنند.
مهندس بازوند تصریح کرد: استانهای زاگرس نشین که ۲۷ درصد جمعیت کشور را دارا هستند جزء بیکار ترین استانها محسوب می شوند که در برنامه ششم باید  به نحوی دیده شوند که عقب افتادگی آنان جبران گردد. وی  گفت: جبران عقب ماندگی های لرستان نیازمند سالانه ۴۰ هزار میلیارد ریال  است که در یک برنامه پنج ساله سرمایه گذاری راه برون رفت از بیکاری  مفرطی است که به آن مبتلاست.
استاندار لرستان وقوع پدیده ریزگردها را در استان معضلی جدی عنوان کرد و افزود:مردم استان  صبورانه اثرات مخرب وزیانبار این میهمان ناخوانده را تحمل کرده و چنانچه اقدام اساسی در این خصوص صورت نگیرد ، لرستان خود به کانون تولید ریزگرد و تشدید کننده این معضل تبدیل خواهد شد.
استاندار با اشاره به عبور ۴۰۰ کیلومتر خطوط نفت خام از لرستان و عدم بهره مندی استان از این خطوط گفت: در حالیکه سایر استانها از این خطوط بهره مند شده اند لرستان بی بهره است و جزء مخاطرات زیست محیطی از این خطوط سودی عاید استان نشده است .

وی ادامه داد: بیش از ۳۸ طاقدیس نفتی در لرستان شناسایی شده که از این تعداد ۱۸ طاقدیس مطالعه و شش مورد نیز حفاری شده که ظرفیت این تعداد ۱۵۰ میلیون بشکه نفت است.
وی با اشاره به رتبه سوم لرستان از نظر شاخص های امنیتی گفت: رتبه لرستان از نظر ارزش افزوده بخش کشاورزی، صنعت و خدمت در کشور به ترتیب ۲٫۴، سه دهم و ۱٫۴ درصد است. همچنین  استاندار در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری انجام شد از اولین سرمایه گذاری  خارجی در دولت یازدهم  در لرستان خبر داد و افزود: در این راستا کشت و صنعت لرستان پس از ۱۶ سال تعطیلی با  سرمایه گذار خارجی و بدون دریافت تسهیلات بانکی در حال فعال سازی است.
وی با بیان اینکه ۳۶ هزار میلیارد ریال طرح نیمه تمام در لرستان وجود دارد اظهار داشت: راه اندازی مجتمع عظیم کشت و صنعت لرستان به مطالبه عمومی تبدیل شده بود که در حال حاضر موجب نشاط و امید مردم شده است. مهندس بازوند تصریح کرد: علاوه بر آن هم اکنون ۹۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی توسط قرارگاه سازندگی خاتم در استان در دست اقدام است که طرح آزاد راه خرم آباد – اراک با ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به طول ۶۷ کیلومتر از جمله این طرح ها است. وی با اشاره به فعال شدن طرح های راه آهن استان  اظهار داشت:برای تکمیل چهار خطه های استان دو هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال نیاز است. استاندار با اشاره به مصوبه پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی به استان گفت: متاسفانه به دلیل بدهی معوق واحدهای اقتصادی استان، امکان استفاده این تسهیلات برای واحدها وجود ندارد که انتظار می رود با توجه به مشکلات خاص استان، نسبت به این مهم و رفع مشکل توجه ویژه شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان