شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » استانی شدن انتخابات مجلس، گامی برای استفاده از امکانات حزبی است

آقامحمدی4

ابراهیم آقا محمدی اظهار داشت: با استانی شدن انتخابات نمایندگان مجلس، کاربرد نمایندگان حزبی می‌شود تا بتوانند از امکانات حزبی استفاده کنند و اگر باکلان نگری قدرت همه جهت باشد و منافع یک شهر را در دست نگیرد هم‌افزایی می‌شود.  وی افزود: طرح استانی شدن انتخابات نمایندگان طرح کلان و کشوری است و می‌خواهد بحث اعضا جا بیفتد چراکه نمایندگان انفرادی به مجلس می‌روند و در جهت کلی کشور ارتباطات کم می‌شود.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس بیان کرد: یکی از حسن‌های این طرح این است که نمایندگان استان در همه جهت به هم ربط پیدا می‌کنند و در سطح استان و شهر ساختارمند عمل می‌کنند تا قبل از اینکه انتخاب آن‌ها شهری طایفه‌ای و قومیتی باشد.
آقا محمدی عنوان کرد: البته طرح استانی شدن انتخابات ممکن است عوارضی هم داشته باشد ازجمله اینکه برخی از نمایندگان خیلی به جزئیات حوزه انتخاباتی توجه نکنند و یا مسائل مربوط به یک یا دو شهر کمتر دیده شود. وی اظهار داشت: در این طرح شرکت‌کننده در انتخابات باید در حوزه انتخابی که ثبت‌نام می‌کند در حوزه شهر درصد مشخصی رأی بیاورد و در آن استان بیشتر آرا را کسب کند. آقا محمدی عنوان کرد: بااین‌وجود محسنات این طرح از ضعف‌های آن بیشتر است و نهایتاً مملکت در یک برهه باید به این سمت برود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان