شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » افراد غیر متخصص از شوراهای اسلامی شهر ور وستا خارج شوند

photo_2017-02-01_19-16-13

استاندار لرستان گفت: باید چتر سیاسی بر روی شوراهای اسلامی شهر و روستا کمرنگ شود. به گزارش بلوطستان هوشنگ بازوند با بیان این مطلب در در همایش استانی مجریان، ناظران و بازرسان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا لرستان افزود: موقع آن رسیده که افراد غیر متخصص از شوراهای اسلامی شهر و روستای استان خارج شوند.

وی بیان کرد: تلاش همه عوامل اجرایی انتخابات در استان شامل هیئت نظارت، اجرایی، شورای نگهبان و … آبادانی و پیشرفت استان در حوزه های مختلف اقتصادی، عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و … باید باشد.استاندار لرستان گفت: در انتخابات قانون فصل الخطاب ما خواهد و خواسته مردم نیز از عوامل اجرایی انتخابات ملاک بودن قانون است.

وی خواستار در نظر گرفتن مکانی مناسب برای هیات نظارت بر انتخابات شوراها از سوی فرمانداران شد و افزود: باید زمینه برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود.وی با بیان اینکه نباید پارلمان محلی شوراهای شهر و روستا صرفا سیاسی باشند،اظهار داشت: موقع آن رسیده که افراد غیر متخصص از شوراهای اسلامی شهر ور وستا خارج شوند و باید برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا افراد متخصص کاندید شوند.

استاندار لرستان گفت: به طور حتم در این صورت است که شاهد پیشرفت و آبادانی استان خواهیم بود.وی خاطر نشان کرد:بررسی مناسب صلاحیت کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا از سوی مراجع متولی باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: انتخابات یک فرصت بوده و فونداسیون و پایه اساسی آن حضور و مشارکت مردم در آنها است.بازوند با بیان اینکه کاندیداها باید از تخریب، تهمت و دروغ پرهیز کنند،اظهار داشت: باید کانون های چالش زا در استان در این زمینه شناسایی و برخورد لازم در این زمینه صورت گیرد.

عضو هیئت بازرسی انتخابات شوراهای اسلامی شهر نیز گفت: عرصه انتخابات در استان باید مبتنی بر مشارکت وسیع مردم باشد.محمد اصلانی افزود: عرصه انتخابات در استان باید مبتنی بر مشارکت وسیع مردم باشد زیرا  این امر موج مایوس شدن دشمنان می شود.وی بیان کرد: وامل اجرایی و برگزار کننده انتخابات باید به خاطر رضای خدا در این راه قدم بردارند

رئیس عالی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای لرستان هم گفت: باید تعامل مطلوبی بین عوامل برگزار کنندگان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان وجود داشته باشد.الهیار ملکشاهی افزود: تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در این دوره از انتخابات  در اکثر شوراها دو نفر نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است.وی گفت: فرمانداری‌ها امکانات موردنیاز هیئت نظارت برانتخابات را تأمین کنند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: کارکرد انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا سیاسی نیست.سید حمیدرضا کاظمی افزود: باید شرایط به گونه ای فراهم شود که مردم با انگیزه در انتخابات حضور پیدا کنند.وی گفت: کارکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا سیاسی نیست و کارکرد شوراها توجه به مباحث توسعه ای، فرهنگی، عمرانی باید باشد.

وی ادامه داد: باید همه سلایق سیاسی در هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نقش داشته باشند گفت: ما باید در برگزاری انتخابات حاکمیتی فکر کنیم. عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای لرستان گفت:ب اید تلاش کنیم که کمتر مسائل سیاسی در این انتخابات و همچنین فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا نقش داشته باشد.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان