شما اینجا هستید
اجتماعی » افزایش گشت‌های حفاظتی در ایام نوروز

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: گشت های یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان و شهرستان ها در سطح اراضی ملی در این ایام افزایش خواهد یافت و شبانه روز عرصه ها پایش خواهند شد.

شیرزاد نجفی با اشاره به هماهنگی ها و تعامل صورت گرفته با دستگاه قضا و نیروی انتظامی، اظهار کرد: گشت های حفاظتی در مناطق جنگلی، تفرجگاه‌ها، پارک های جنگلی و مراتع به صورت شبانه روز در حال پایش هستند تا ضمن صیانت از این عرصه ها، اجازه تخریب و تصرف اراضی ملی را به افراد متخلف ندهند.

وی افزود: بیشتر پرونده های تشکیل شده برای متخلفین حوزه منابع طبیعی مربوط به تخریب و تصرف اراضی ملی است؛ بطوریکه در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۷۲۶ فقره پرونده از مادتین مختلف، تشکیل و به دستگاه قضا معرفی شده اند.

نجفی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۹۷۴ فقره پرونده ماده ۵۵ (قانون حفاظت) برای متخلفین و مخربین اراضی ملی تشکیل شده و ۵۴۸ هکتار از اراضی ملی خلع ید گردیده است.

این مقام مسوول حمل و جابجایی هر گونه چوب بدون مجوز از منابع طبیعی را جرم دانست و عنوان کرد: در صورتی که کسی بدون مجوز مبادرت به حمل چوب نماید، علاوه بر برخورد قانونی، وسیله نقلیه شخص متخلف تا پایان تعطیلات نوروزی نیز توقیف خواهد شد.

شیرزاد نجفی فرا رسیدن سال نو را به هموطنان و هم استانی های عزیز تبریک گفت و تصریح نمود: از همه شهروندان و مسافران نوروزی تقاضا دارم که در زمان حضور در طبیعت و عرصه‌های ملی موارد حفاظتی را رعایت و از بریدن و قطع درختان جداً خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را با شماره تلفن های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان