شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » الگوهای دفاع مقدس به نسل امروزی معرفی شوند

photo_2016-09-19_15-34-38

امام جمعه پلدختر گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای الگو گرفتن از ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.به گزارش بلوطستان حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری با بیان این مطلب در جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس این شهرستان افزود:این هفته فرصتی مناسب برای الگو گرفتن از ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است که به ندای رهبر خود لبیک گفته و از هستی خود برای دفاع از دین و انقلاب اسلامی گذشتند.

photo_2016-09-19_15-35-13

وی تصریح کرد: ولایت مداری از شاخصه های شهدا و ایثارگران در جنگ هشت ساله بوده به طوری که ولایت مداری در تمامی وصایای شهدا برجسته است و آنها بر تبعیت از امام و ولایتمداری تاکید کرده اند. امام جمعه پلدختر بصیرت را از دیگر شاخص های شهدا ارزیابی کرد و گفت: بصیرت شهدا و ایثارگران نشات گرفته از تقوی و خدا ترسی آنها بوده زیرا آننها بوسیله تقوی و خداترسی حق را از ناحق تشخیص داده بودند.

امام جمعه پلدختر بیان کرد:جامعه امروزی ما نیازمند این الگوها و معرفی شان به نسل جوان است. وی با بیان اینکه برخی کشورها برای هویت سازی به تهیه رمان و فیلم و مستندهای غیر واقعی روی آورده اند،افزود: در ایران ما نمونه های زیادی از افرادی داریم که رشادت ها و شجاعت های آنها شهره عام و خاص است و این رشادت های امثال شهید فهمیده و همت و نمونه های از شهدای پلدختر می تواند توسط اهالی قلم و فرهنگ و هنرمندان به خوبی روایت شده و به نسل جوان و امروزی معرفی شوند.

photo_2016-09-19_15-35-52

فرماندار پلدختر نیز در این جلسه گفت:دفاع مقدس به جریان یا شخص وابسته ندارد و متولی خاصی ندارد زیرا متعلق به مجاهدت تمامی ملت ایران است.نورالدین درمنان افزود:وحدت و انسجام ملت ایران دشمنان ما را ذلیل کرد و این استقامت یکی از ارزش های همیشگی نظام ماست.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصت خوبی است که از ایثارگران و رزمندگان تجلیل شود،اظهار داشت: هر چه در توان داریم باید ببرای اجرای خوب و مطلوب برنامه های هفته دفاع مقدس بکار گیریم.

photo_2016-09-19_15-34-30

فرماندار پلدختر  خاطر نشان کرد: اراده ملت و ایثارگری جوانان همراه ارتباط نزدیک با ولی امر باعث شکل گیری رزمی عظیم شد که به دفاع مقدس منجر شد. وی افزود: روحیه ایثارگری و شهادت طلبی ملت ایران باعث تولید قدرت شد و دنیا و دشمنان را مجبور به عقب نشینی کرد.درمنان گفت:ما باید عملا به ارزش ها پای بند باشیم و در خصوص انتقال این ارزش ها اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

جانشین فرماندهی سپاه پلدختر نیز در این جلسه گفت: دفاع مقدس یادآور غنای فرهنگی و پشتوانه ای پر از شجاعت ،شهامت و ایثار است. سرهنگ علی ناصری با بیان اینکه ملت ایران عزت ،هویت و غیرت خود را در تمامی عرصه ها حفظ کرده است،افزود: دفاع مقدس مجاهدت در قبال ارزش ها بود.وی گفت:تاریخ دفاع مقدس سراسر افتخار است .سرهنگ ناصری اظهار داشت: امروز جنگ تمام شده اما باید آمادگی دفاعی در تمامی سطوح وجود داشته باشد.

photo_2016-09-19_15-35-58

وی با تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: دیدار با ائمه جمعه پلدختر و معمولان ،غبارروبی از گلزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان های شهدا ،گردهمایی پیشکسوتان و رزمندگان جنگ تحمیلی ،یادواره شهدای حوزه غدیر و برنامه های فرهنگی دیگر از جمله مهم ترین برنامه های هفته دفاع مقدس امسال خواهد بود.

photo_2016-09-19_15-36-05

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان