شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » ایجاد فضایی آرام برای برگزاری انتخابات درخرم‌آباد

 فرماندار خرم آباد گفت: بنای ما بر ایجاد فضایی آرام برای برگزاری انتخابات در شهرستان خرم آباد است.به گزارش بلوطستان به نقل از  مهر، حبیب اله خجسته پور  در جلسه شورای اداری شهرستان خرم آباد با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب تا کنون بیش از ۳۰ انتخابات در کشور برگزار شده است، اظهار داشت: انتخابات هفتم اسفند ویژگی های منحصربه‌فردی داشت زیرا برای اولین بار دو انتخابات بزرگ مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به صورت همزمان برگزار شد.
 
۸۱۹۱۳۵۵۶-۷۰۴۳۴۱۱۷

?دولت تدبیر و امید از عهده برگزاری این انتخابات برآمد

وی افزود: با توجه به اینکه قوانین هر کدام از این انتخابات متفاوت بود سختی هایی در امر اجرا، نظارت و برگزاری وجود داشت که دولت تدبیر و امید از عهده برگزاری این انتخابات برآمد همچنین با همدلی و همزبانی اعضاء شورای تامین و هئیت های اجرایی و نظارت و … استان این انتخابات در لرستان به‌خوبی برگزار شد.

فرماندار خرم آباد با اشاره به اینکه تا قبل از انتخابات هفتم اسفند هیچ کاندیدایی برای نمایندگی مجلس خبرگان از طریق فرمانداری خرم آباد ثبت نام نکرده بود، عنوان کرد: امسال برای اولین بار ۱۰ کاندیدا از ۱۹ کاندیدایی که برای انتخابات مجلس خبرگان داوطلب شده بودند به همراه ۹۰ کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از طریق حوزه خرم آباد ثبت نام کردند.

خجسته پور اجرای قانون تبلیغات انتخابات در مرحله اول و دوم را از ویژگی های خاص انتخابات در شهرستان خرم آباد دانست و گفت: با حمایت دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، شهرداری خرم آباد و همراهی کاندیداها روز پس از تبلیغات انتخابات اثری از پوسترها و بنرهای تبلیغاتی در شهر دیده نشد.وی یادآور شد: در دور اول انتخابات بیش از ۴۰ کاندیدا با حدود ۱۲۰ ستاد انتخاباتی در مرکز استان بدون هیچ تنشی به امر تبلیغ پرداختند لذا در بحث روانی تبلیغات فضای آرامی بر شهر حاکم بود.

?امضای منشور اخلاق انتخاباتی توسط چهار کاندیدای خرم آباد

فرماندار خرم آباد اضافه کرد: در دور اول انتخابات در شهر خرم آباد به دلیل پیش بینی حضور حداکثری مردم ۱۰ درصد به تعداد شعب اخذ رای اضافه شد به طوریکه تعداد شعبه های اخذ رای به ۲۸۹ شعبه رسید و حدود دو هزار نفر در بحث اجرای انتخابات مشارکت کردند.

خجسته پور به امضای یک منشور اخلاق انتخاباتی توسط چهار کاندیدای حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره چگنی اشاره کرد و گفت: فرمانداری خرم آباد با دعوت از چهار کاندیدای این شهر یک منشور اخلاق انتخاباتی تهیه کرد که همه کاندیداها آن را امضاء کردند اکنون این منشور در سطح شهر نصب شده و در معرض دید مردم قرار گرفته است.

وی افزود: ممکن است بر اثر شور و هیجان انتخاباتی برخی از مواد این منشور کمرنگ شده باشد ولی وجود این منشور می تواند وسیله ای برای ارزیابی میزان تعهد و پایبندی کاندیداها به امضاء خود باشد.فرماندار خرم آباد با بیان اینکه در مرحله دوم انتخابات و تا این لحظه قانون تبلیغات انتخابات تا حد زیادی به درستی اجرا شده است، تصریح کرد: با وجود اینکه در مرحله دوم انتخابات تعداد کاندیداها کم شده اما تدارکات و پشتیانی انتخابات در خرم آباد دقیقا مانند مرحله اول است.

خجسته پور گفت: ما به دنبال این هستیم که از لحظه شروع رای گیری تا اعلام نتایج با نصب العین قرار دادن این جمله رهبر انقلاب مبنی بر حق الناس بودن رای مردم از حق انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان نهایت حراست و حفاظت را داشته باشیم.

?خرم آباد جزء هفت شهر برتر گردشگری کشور شناخته شد

وی با اشاره به اینکه با اندک افرادی که قصد دارند با تخطی از قانون مسیر انتخابات را ناهموار کنند از سوی دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی برخورد لازم صورت می گیرد، اضافه کرد: بنای ما بر ایجاد فضایی آرام برای برگزاری انتخابات در شهرستان خرم آباد است.فرماندار خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود مراسم چهارشنبه سوری در شهرستان خرم آباد اشاره کرد و گفت: اعضاء شورای تامین شهرستان خرم آباد برای اینکه موضوع چهارشنبه سوری به یک مسئله سیاسی و امنیتی تبدیل نشود حضور موثری داشتند به طوریکه هیچ آسیبی به هیچ قسمتی وارد نشد.

وی تشکیل ستاد اجرایی خدمات سفر و استقبال از مهمانان نوروزی در سطح شهرستان را از دیگر اقدامات اخیر فرمانداری خرم آباد دانست و بیان داشت: به خاطر اقدامات موثر ستاد خدمات سفر شهرستان و مهمان نوازی مردم شهر خرم آباد جزو هفت شهر برتر گردشگری کشور شناخته شد.

خجسته پور افزود: ذهنیتی که استاندار لرستان از دو سال قبل مبنی بر تبدیل لرستان از معبر گردشگری به مقصد گردشگری بنیان گذاری کرد بالاخره نتیجه داد بطوریکه امسال از سوی ستاد مرکزی خدمات سفر کشور در کنار نام شهرهای بزرگی همچون مشهد، اصفهان، نیشابور، ساری و رامسر نام خرم آباد نیز به عنوان شهر برتر گردشگری قرار گرفت.

 ?لزوم استاندارد سازی شهربازی های خرم آباد

فرماندار خرم آباد تصریح کرد: انتظار داریم برخی ها با اسامی مجهول و برداشت از جیب مردم و هزینه بیت المال و نصب بنرهای خاص این افتخار را برای ادارات و نهادهای خاصی محدود نکنند.خجسته پور ادامه داد: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است باید برای تحقق این شعار اقدام و عمل کنیم نه اینکه از هزینه بیت المال افتخاری را به دستگاهی خاص محدود کنیم زیرا این امر یک اجحاف بزرگ در حق تمامی شهروندان است.

وی تشکیل مدیریت ستاد بحران در جریان سیل اخیر شهر خرم آباد را یکی دیگر از اقدامات موثر فرمانداری این شهرستان خواند و گفت: با پای کار آمدن همه دستگاه های مرتبط موفق شدیم موضوع سیل اخیر را حتی در مراکز عشایرنشین مدیریت و مهار کنیم.

فرماندار خرم آباد بر لزوم رعایت استانداردها در همه امور بویژه در شهربازی ها تاکید کرد و بیان داشت: استاندارد وسایل بازی موجود در شهربازی های شهر خرم آباد از مطالبات جدی مردم، اداره استاندارد و مدیریت شهرستان است که انتظار داریم شهرداری خرم آباد در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

  1. احمد

    اره حتما, مثل انتخابات کوهدشت قطعا شماهم سالمه , خوشتون میاد خدای

  2. شهروند

    انشاالله آقای ملکشاهی درخرم آبادرای بیاورد تا باهمدلی با آقای سیدحمیدکاظمی وملکشاهی کوهدشت وسایراصولگرایان سروسامانی به استان بدهند

  3. جوان همشهری پلدختری

    آقای شهروند اقای …باشعار کاندید دولت به میدان آمد نمی تواند برنامه اصولگرایی را دنبال کند اگر چنین شد ماهم در آینده طوری دیگه عمل میکنیم ودیگه توجهی به این شعارها نخواهیم کرد ومیشود یک دور وسلام

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان