شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » بازدید از فرودگاه خرم آباد و گلخانه کشت و صنعت

Image result for ‫طرح توسعه فرودگاه خرم آباد‬‎

نماینده ولی فقیه در لرستان و  استاندار لرستان از فرودگاه خرم آباد بازدید کردند. به گزارش بلوطستان در این بازدید که  معاون سیاسی استاندار، معاون عمرانی استاندارو برخی از مدیران نیز حضور داشتند از اخرین روند طرح توسعه فرودگان خرم آباد و کشت صنعت بازدید شد.

استاندار لرستان در این بازدید به خبرنگاران گفت: باند فرودگاه خرم‌‌آباد از سه هزار و ۷۲۰ متر در حال ارتقاء به سه هزار و ۷۴۰ متر است . وی افزود: با این افزایش پهنای باند فرودگاه به ۲۰ متر طول افزایش پیدا خواهد کرد.هوشنگ بازوند تصریح کرد:با افزایش پهنای باند فرودگاه ظرفیت نشست و برخاست هواپیماهای پهن‌پیکرهای ۲۸۰ نفری فراهم خواهد شد. وی گفت: پیش از این فقط هواپیماهای ۱۵۰نفری می توانستند وارد فرودگاه خرم آباد شوند.

استاندار لرستان اظهار کرد: برای افزایش پهنای باند و طرح توسعه فرودگاه خرم آباد بیش از ۵۰ میلیارد تومانی هزینه خواهد شدو به فرودگاه ترازش، بین‌المللی تبدیل خواهد شد.

بازوند اضافه کرد:  بهسازی و نوسازی فرودگاه خرم آباد در حال حاضر در مجموع ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش‌های مختلف دارد و قرار است بر اساس برنامه زمان بندی شده اواسط مهرماه به بهره برداری برسد.

وی گفت: ظرفیت پارکینگ این فرودگاه   از ظرفیت سه هواپیما به پنج هواپیما ارتقاء خواهد یافت.بازدید از کشت و صنعت خرم اباد بخش دیگری از برنامه های امروز بود.طرح گلخانه کشت و صنعت لرستان با ظرفیت ۵۰ هکتار گلخانه با تکنولوژی نوین هلند در بخشی از زمین‌های کشت و صنعت ایجاد خواهد شد. به گفته استاندار لرستان  با ایجاد این گلخانه گل و محصولات گلخانه‌ای از لرستان به خارج از کشور صادر می شود.

وی با بیان اینکه فاز نخست گلخانه‌ی کشت و صنعت لرستان اوایل سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد،گفت: از طرح ۵۰هکتاری گل خانه ۴۰ هکتار به تولید گوجه، ۶ هکتار گل زینتی و ۴ هکتار به تولید نشا اختصاص می یابد.وی با بیان اینکه این طرح ۱۵۰نفر اشتغالزایی دارد گفت: پروژه‌ی گلخانه‌ی هلندی این مجموعه ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان