شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » همه برابرند، اما برخی برابرترند!

Image result for ‫امحای کالای قاچاق‬‎

قبلا در مورد زیان قاچاق کالا به کشور گفتم و اشاره نمودم که براساس گزارش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سالانه ۲۰ تا ۲۴ میلیارد دلار قاچاق انواع محصولات و کالاهای مصرفی به کشور صورت می‌گیرد و جالب اینجاست که این رقم همواره در حال افزایش بوده و البته تاکنون فکری به حال آن نشده است.
جالب اینجاست که همین چند وقت پیش بزرگترین عملیات امحای کالای مکشوفه قاچاق در انبار سازمان اموال تملیکی در جاده قدیم کرج برگزار شد و در آن بیش از ۴۰۰ تن کالای قاچاق به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد در آتش سوزانده شد.
فارغ از اینکه چرا مسئولان محترم اصرار دارند از آتش استفاده کنند و هوای آلوده را آلوده‌تر کنند، جای خالی برخی کالاها در این آتش‌سوزی نمایشی خالی بود و البته مانند همیشه هیچ کس توضیح قانع‌کننده‌ای در این خصوص ارائه نداد.
بحث در مورد خودروهای لوکس قاچاق است که مشمول این آتش نمی‌شوند و مسئولان مدعی هستند به خاطر ارزش بالای آن‌ها ناچارند آتش به جان‌شان نیندازند! و به کشورهای دیگری صادرشان کنند! همین قدر بدانید که ارزش تنها ۱۳ دستگاه خودروی لوکس گران‌قیمت خارجی که پرونده آن‌ها در استان فارس رسیدگی شده، ۱۴ میلیارد تومان است. یعنی تقریبا هم‌سنگ همه‌ی کالاهای دیگری که جلوی چشم ما سوزانده شدند و دودشان به حلق‌مان رفت.
همین قدر بدانید که در کشورهایی که اقتصاد قوی دارند، تمام کالاهای قاچاق از هر نوع و جنسی که باشند، بدون هیچ اغماضی امحا می‌شوند.

کرم‌رضا تاج‌مهر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان