شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » مدیر کل جدید راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان معرفی شد

 photo_2016-09-08_15-25-32

مدیر کل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور داود کشاورزیان رئیس این سازمان معرفی و منصوب شد.به گزارش بلوطستان  به نقل از ایرنا، در این مراسم علی زندی فر به عنوان مدیر کل جدید معرفی و از زحمات سه ساله حسن رحمانی تقدیر شد.پس از ادغام دو اداره راهداری و حمل و نقل و پایانه ها به نام جدید اداره کل راهداری و حمل و جاده ای، نخستین مدیر این سازمان در لرستان معارفه شده است.
علی زندی فر متولد ۱۳۴۸ با مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت تحول، دارای ۱۸ سال سابقه کار در اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی و پایانه ی باربری بندر امام خمینی(ره) و بومی شهرستان دورود لرستان است.

بر پایه این گزارش در این آئین استاندار لرستان گفت: بخشهایی از جاده های استان به محور پرحادثه تبدیل شده اند که رفع این مناطق پرخطر نیازمند مساعدت مالی است.هوشنگ بازوند افزود:نقاط پرحادثه فراوانی در محورهای استان وجود دارد که موجب بروز تصادف و از دست رفتن سرمایه های ملی می شود.وی با بیان اینکه لرستان در مسیر کریدور شمال به جنوب و محور بازرگان به بندر امام (ره) قرار گرفته، اظهار کرد: مسیر ازنا به شازند در استان مرکزی به محور تقریبا پر حادثه ای تبدیل شده است.

استاندار لرستان همچنین با بیان اینکه برخی تقاطع های استان مشکل ساز هستند گفت: تقاطع پلیس راه دورود – خرم آباد باعث سردرگمی رانندگان می شود.
بازوند ادامه داد: همچنین مشکلات زیست محیطی در محور بین المللی کوهدشت – پلدختر به دلیل عبور تانکرهای عراقی و بروز حادثه برای این خودروها، ایجاد شده که استان برای جبران این خسارت ها نیازمند کمک مالی است.
استاندار لرستان همچنین یکی از شاخص های توسعه پایدار را دارا بودن راههای مناسب و سیستم حمل و نقل کارآمد دانست و گفت: کاهش تلفات، حفاظت از سرمایه های ملی، زیرساخت توسعه گردشگری و شاخص های توسعه پایدار به ایجاد محورهای مواصلاتی مطلوب بستگی دراد.
وی ادامه داد: امروزه قیر برای روکش آسفالت مناسب نبوده و باید همانند سایر کشورهای دنیا از روکش های بتنی استفاده شود که این نوآوری باید در گردنه ها و نقاط حادثه خیز استان نیز اجرا شود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل و جاده ای کشور نیز گفت: سالانه حدود یک میلیون دستگاه خودرو تولید و وارد چرخه حمل و نقل کشور می شود. داود کشاورزیان  افزود: ایمنی راههای کشور در اولویت قرار دارد و اقداماتی از جمله خط کشی، ترمیم تابلو و علائم، پاکسازی حریم و اصلاح دوربرگردان ها در هر شرایطی به ویژه تنگناهای مالی باید انجام شود.
photo_2016-09-08_22-11-09

وی با بیان اینکه نباید نبود اعتبار بهانه ای برای عدم انجام این فعالیت ها شود، اظهار کرد: مدیران شهرستان ها باید با حضور میدانی در جاده ها، از نزدیک وضعیت ایمنی محورهای مواصلاتی را رصد کنند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل و جاده ای کشور همچنین با تاکید بر دقت در انتخاب پیمانکاران افزود: حمل و نقل عمومی جاده ای روز به روز در حال کاهش است و استقبال از این ناوگان کاهش یافته است.
کشاورزیان همچنین ادامه داد: آیین نامه جدیدی در خصوص شرکت های مسافربری ابلاغ شده که در آینده نزدیک اجرایی می شود.وی گفت: بر این اساس همکاری اتوبوس ها با شرکت ها و شعبه های همنام در سراسر کشور الزامی شده و با ایجاد برند سازی، بر کیفیت خدمات افزوده می شود.وی اضافه کرد: در این راستا سرویس های مسافربری یا باید در چارچوب برندهای موجود و به صورت هماهنگ در سراسر کشور فعالیت کنند و یا درصورت توان، برند جدیدی را ایجاد نمایند.کشاورزیان اظهار کرد: در این آیین نامه، هر سوریس حمل و نقل باید تنها با یک شرکت مشخص همکاری کند و ازین پس همکاری وسایط نقلیه با چندین شرکت حمل و نقل قابل قبول نخواهد بود.
وی با تاکید بر ضرورت اجرای این آیین نامه گفت: قانون جدید، بقای هیچ شرکتی را تضمین نمی کند مگر اینکه به روز شده و کیفیت خدمات آن افزایش یابد.

عکس: ایمان بیرانوند و امین آزادبخت

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان