شما اینجا هستید
اجتماعی » بر طبل چمریانه بکوب !! | محور خرم آباد – پلدختر همچنان تلفات می دهد !

‍ عباس دارایی| حوادث رانندگی در محورهای منتهی به پلدختر طی ۴۸ ساعت گذشته ۶کشته و ۸ مجروح بر جای گذاشته است . این آمار وحشتناک طی روزهای دوشنبه و سه شنبه بر جای مانده است و این در حالی است که ۵ مورد فوتی ناشی از تصادفات جاده ای ۴۸ ساعت گذشته در شهرستان پلدختر در محور ارتباطی پلدختر – خرم آباد جان خود را از دست داده اند.

روز دوشنبه واژگونی یک دستگاه سواری سمند در جاده خرم آباد به پلدختر محدوده چم مورت منجر به فوت یک نفر شده و ۲۴ ساعت بعد نیز در غروب روز سه شنبه تصادف خونینی دیگر در همین محور در محدوه روستای جلگه خلج منجر به کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن دو نفر دیگر شد .
شاید این حوادث جاده ای با این سطح تلفات طی ۴۸ ساعت در یکی از ممالک مترقی جهان به وقوع می پیوست منجر به استعفای برخی مقامات بلندپایه در این زمینه می شد اما اینجا ایران است و حوادث جاده ای مرگبار بسیار عادی شده و انگار باید آنرا به راحت ترین شکل ممکن پذیرفت .
موضوع این حوادث جاده ای مرگبار طی ۴۸ ساعت گذشته زمانی تامل برانگیز است که محور خرم آباد – پلدختر حالی که خود یکی از محورهای حادثه ساز استان لرستان به شمار می رفت بر اثر سیل فروردین سال ۹۸ تخریب شده و عملا به یکی از محورهای ناایمن و حادثه خیز در سطح کشور مبدل شد .
با گذشت سه سال از سیل فرو.ردین سال ۹۸ عملا در این محور جز مشغول شدن پیمانکاران به حفر سه تونل در سه فاز از طرح ، کاری عمده ای از پیش نرفته و نقاط مختلف این محور توانایی پذیرش حتی تردد خوردوهای سبک را نیز نداشته و طی سه سال اخیر حوادث زیادی در این جاده به وقوع پیوسته و تصادفات متعددی در این محور طی سالهای پس از سیل تا کنون منجر به فوت شده است .
اینکه آیا این حوادث تلخ جاده ای برخی را از خواب غفلت بیدار می کند در هاله ای از ابهام قرار دارد ، اما آنچه مردم انتظار دارند این است که به دور از هیاهوهای پوچ ، مسئولین شهرستان و استان ، دولت را متوجه این وضعیت نابسمان پلدختر در حوزه راه کنند.
اینکه وزارت خانه در راستای تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرایی کردن بازسازی جاده مذکور کار را به جایی رسانده که پیمانکار یکی از فازها به جای ادامه کار ، تونل در دست ساختش را مسدود کرده و کارگاه را به دلیل عدم پرداخت مطالباتش تعطیل می کند و یا اینکه در فازهای دیگر کار به کندی پیش می رود و عملا جاده به حال خود رها شده است شاید اگر در یکی از مناطق توسعه یافته کشور صورت می گرفت منجر به جمع آوری امضا برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی از سوی نماینده آن حوزه در مجلس و تحت فشار قرار دادن وزارت خانه می شد ، در برهه کنونی حداقل انتظار این است نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی از اختیارات قانونی خود در راستای استیفای حقوق مردمش استفاده کرده و وزیر را بواسطه مرگ موکلین خود در این محور حادثه خیز به ویژه مرگ ۵ فوتی دو حادثه ۴۸ ساعت گذشته محور خرم آباد – پلدختر به مجلس فرابخواند .

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان